Shoes Skrevet 11. mai 2012 #1 Skrevet 11. mai 2012 Sitter og ser etter flybilletter over til statene, og det kommer jo opp en del alternativer når det gjelder flyselskaper. Har flydd bort dit en gang tidligere, da med KLM/Delta. United og British Airways er de som er mest fremtredende innen riktig prisklasse akkurat nå, noen som vil anbefale en av disse? Eller evt. andre selskaper jeg bør holde utkikk etter? Kom gjerne med begrunnelse også Er egentlig mest ute etter å finne ut hvilket selskap som er best på økonomiklasse sånn med tanke på komfort, service, mat og underholdningsutvalg og alt det der
Mynona Skrevet 11. mai 2012 #2 Skrevet 11. mai 2012 Jeg er fornøyd med British Ariways. Der får man sin egen TV hvor du kan bestemme selv hva og når du vil se på (i motsetning til SAS). Relativt nye fly, så de er ikke så slitt. Har bare flydd med disse og Iceland Air til statene. De andre der har jeg ikke erfaringer med. 1
Jadzia626 Skrevet 11. mai 2012 #3 Skrevet 11. mai 2012 Det viktigste er hvilken flytype du får. Har flydd til USA med Delta, Lufthansa, SAS og British Airways så langt. Det er flytypen som har bestemt hvilke flyvninger som var bedre. Hvis de har en nyere Airbus, er de stort sett greie. Ene Delta flyvningen var med en gammel Boeing, den var ikke bra.
Jadzia626 Skrevet 11. mai 2012 #4 Skrevet 11. mai 2012 Jeg er fornøyd med British Ariways. Der får man sin egen TV hvor du kan bestemme selv hva og når du vil se på (i motsetning til SAS). Relativt nye fly, så de er ikke så slitt. Har bare flydd med disse og Iceland Air til statene. De andre der har jeg ikke erfaringer med. Det med egen TV har kun med flytype å gjøre. Da jeg fløy med SAS hadde vi egen skjerm. Den ene Delta flyvningen hadde ikke, men den andre hadde det osv.
Mynona Skrevet 11. mai 2012 #5 Skrevet 11. mai 2012 Det med egen TV har kun med flytype å gjøre. Da jeg fløy med SAS hadde vi egen skjerm. Den ene Delta flyvningen hadde ikke, men den andre hadde det osv. Ja, har hatt egen skjerm på SAS og, men der måtte man se på filmen når den begynte. Man kunne ikke sette på filmen og ta pause osv som man ville. Da må man ha økonomi pluss eller noe sånt, hvis man skal bestemme når man vil se på ting. Har forøvrig bare flytt Airbuser over there.
Nora90 Skrevet 11. mai 2012 #6 Skrevet 11. mai 2012 De amerikanske flyselskapene pleier å ha dårlig service samt man kan bare ha en innsjekket bagasje. Etter det jeg kan se får man 2 innsjekkede bagasjer med BA.
Mynona Skrevet 11. mai 2012 #7 Skrevet 11. mai 2012 Forrestent, maten på Icelandair var skikkelig ræv!! Ikke bra i det hele tatt. Selv om vi satt på business!
Gjest BM2 Skrevet 11. mai 2012 #8 Skrevet 11. mai 2012 Junaiten er ikke junaiten. Det kommer veldig an på hvor i junaiten den endelige destinasjonen er.
2shy Skrevet 11. mai 2012 #9 Skrevet 11. mai 2012 Jeg har bare flydd SAS over, og var veldig fornøyd med service og flytype. Enig i at det var irriterende at man ikke kunne styre filmen selv, men det gikk da bra likevel. Har flydd Delta innenriks i USA over lengre strekninger, og det var utrolig dårig service. Som andre har nevnt, det er flytype som er viktig her for komfort, og service, vel, jeg tror det er individuellt hva folk opplever. Siden jeg skulle mellomlande i USA og fly videre innenriks, var det også avgjørende for meg hvor jeg måtte mellomlande.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2012 #10 Skrevet 11. mai 2012 storfornøyd med united. har flydd det begge gangene jeg har vært i usa. Sist gang var til new york, på økonomiklasse. kunne hatt to innsjekka bagasjer, fikk et ordentlig måltid, et mindre måltid, så masse drikke vi ville, egen tv osv. alt inkludert Første gangen ble hele turen (med et par tre mellomlandinger) forsinka pga vær og vi fikk strålende service og hjelp med ombooking av hele reisen, de bytta oss til andre flyselskap osv for å få oss hjem
Jadzia626 Skrevet 11. mai 2012 #11 Skrevet 11. mai 2012 Jeg har vært mest fornøyd med British Airways til USA av de fire selskapene jeg har flydd med.
Shoes Skrevet 11. mai 2012 Forfatter #12 Skrevet 11. mai 2012 Ahahaha tenkte ikke engang på at det er forskjellige flytyper Burde forøvrig tenkt over det, har jo sett selv hvor stor forskjellen kan være. Fikk et relativt gammelt fly ved mellomlanding der borte sist, og det var ikke noe særlig. Får gjøre litt research på akkurat det der før endelig beslutning tas.
Gjest Quake Skrevet 11. mai 2012 #14 Skrevet 11. mai 2012 Har flydd over med United en gang og Lufthansa alle andre gangene, med lufthansa var det alltid samme type fly. Har vært fornøyd med de hvertfall, gode stoler, tv'er man styrer selv..
SKE87 Skrevet 12. mai 2012 #16 Skrevet 12. mai 2012 Sitter og ser etter flybilletter over til statene, og det kommer jo opp en del alternativer når det gjelder flyselskaper. Har flydd bort dit en gang tidligere, da med KLM/Delta. United og British Airways er de som er mest fremtredende innen riktig prisklasse akkurat nå, noen som vil anbefale en av disse? Eller evt. andre selskaper jeg bør holde utkikk etter? Kom gjerne med begrunnelse også Er egentlig mest ute etter å finne ut hvilket selskap som er best på økonomiklasse sånn med tanke på komfort, service, mat og underholdningsutvalg og alt det der Har du mulighet velg British Airways og flytype 747. 11,5 time fra London til LA går som en lek! God mat og god underholdning på tvn i seteryggen foran :D
Shoes Skrevet 12. mai 2012 Forfatter #17 Skrevet 12. mai 2012 Har du mulighet velg British Airways og flytype 747. 11,5 time fra London til LA går som en lek! God mat og god underholdning på tvn i seteryggen foran :D Jeg har mest lyst å fly med BA tror jeg ja. Håper bare den flyvningen som er aktuell med de blir littegrann billigere, sånn det ser ut nå er den under budsjettet, men United sin er vesentlig billigere akkurat nå turen går forøvrig til Vegas, godt å vite at det kan gå som en lek, er jo ikke mye kortere enn til LA...
Eva Skrevet 12. mai 2012 #18 Skrevet 12. mai 2012 Om du er villig til en mellomlanding i London anbefaler jeg Virgin Atlantic. De har litt bedre plass mellom seteradene, ok mat osv. Vi kjøpte billigbilletter til London og fløy videre derfra. Beregn i såfall god tid for du må gjennom tollen og pass i England for så å sjekke inn på nytt. Litt avhengig av hvor du skal, kan en mellomlanding på Island også være ok. (Iceland Air). Det er LANGT til Vestkysten og fint med en liten pause på bakken til å strekke beina. Skal du til New York eller noe er sikkert SAS eller British Airways bra.
Reiseguri Skrevet 13. mai 2012 #19 Skrevet 13. mai 2012 Har kjøpt billett via klm et par ganger og 3/4 fly var gamle kjipe Delta fly. BA har jeg alltid vært fornøyd med.
Gjest BM2 Skrevet 13. mai 2012 #20 Skrevet 13. mai 2012 Har kjøpt billett via klm et par ganger og 3/4 fly var gamle kjipe Delta fly. BA har jeg alltid vært fornøyd med. KLM til Vest-kysten i USA er risikosport ja. Du kan nede opp med ur-gamle MD-11 maskiner. Eller gamle B747 med originalt interiør. Begge deler veldig ille. Er kun entusiaster, som meg, som liker å få en MD-11.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå