Gå til innhold

Brynjar Meling mener Breivik bør forbys å smile


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvem tar Brynjar Meling på alvor?

Er det i det hele tatt noen (bortsett fra Krekar) som synes den mannen har noe som helst troverdighet?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem tar Brynjar Meling på alvor?

Er det i det hele tatt noen (bortsett fra Krekar) som synes den mannen har noe som helst troverdighet?

Et vitne beskriver Breivik som skalla og Breivik smiler et sekund.

Toppsak i mediene:

BREIVIK SMILER OG LER MENS VITNE FORKLARER SEG OM DRAPENE!

Man får servert et eventyr. Ikke det som faktisk foregår. Slik har det vært gjennom hele rettssaken.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et vitne beskriver Breivik som skalla og Breivik smiler et sekund.

Toppsak i mediene:

BREIVIK SMILER OG LER MENS VITNE FORKLARER SEG OM DRAPENE!

Man får servert et eventyr. Ikke det som faktisk foregår. Slik har det vært gjennom hele rettssaken.

Referer du til en bestemt hendelse eller mener du dette billedlig? Hvis du refererer til en konkret hendelse, blir jeg nysgjerrig på hvilken og når.

Men ja, det er utallige episoder der de omtaler Breiviks smil i situasjoner der de fleste ville reagere med et smil (som f.eks. ved konfrontasjoner). Reporterene ser ut til å mangle selvinnsikt eller allmenn menneskekunnskap.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke han mener noe med smilene. Tror ikke han er klar over det, er nok noe galt med han.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Referer du til en bestemt hendelse eller mener du dette billedlig? Hvis du refererer til en konkret hendelse, blir jeg nysgjerrig på hvilken og når.

Men ja, det er utallige episoder der de omtaler Breiviks smil i situasjoner der de fleste ville reagere med et smil (som f.eks. ved konfrontasjoner). Reporterene ser ut til å mangle selvinnsikt eller allmenn menneskekunnskap.

Jeg refererer til en bestemt hendelse. Det var et vitne som beskrev Breivik som skalla, når hun skulle beskrive da hun så Breivik på Utøya. Breivik smilte, og det ble stort slått opp at han smilte og moret seg under vitneforklaringene om drapene og psykiaterne kunne fortelle oss hva dette viste om gjerningsmannens psyke og mentalitet. Det var vel i går eller i dagen før tror jeg.

En annen gang smilte han når han ble beskrevet av et vitne som en "gærning", og det ble slått stort opp om hvor ufølsomt det var å smile, og mediapsykiaterne var på plass igjen.

Altså, mediene ønsker jo å styre hva vi skal føle, tro og synes, og da får vi servert slike eventyr desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg refererer til en bestemt hendelse. Det var et vitne som beskrev Breivik som skalla, når hun skulle beskrive da hun så Breivik på Utøya. Breivik smilte, og det ble stort slått opp at han smilte og moret seg under vitneforklaringene om drapene og psykiaterne kunne fortelle oss hva dette viste om gjerningsmannens psyke og mentalitet. Det var vel i går eller i dagen før tror jeg.

En annen gang smilte han når han ble beskrevet av et vitne som en "gærning", og det ble slått stort opp om hvor ufølsomt det var å smile, og mediapsykiaterne var på plass igjen.

Altså, mediene ønsker jo å styre hva vi skal føle, tro og synes, og da får vi servert slike eventyr desverre.

Var det første vitnet du nevnte Tonje Brenna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og psykiaterne kunne fortelle oss hva dette viste om gjerningsmannens psyke og mentalitet. Det var vel i går eller i dagen før tror jeg.

Herregud for noen klovner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det første vitnet du nevnte Tonje Brenna?

Ja tonje brenna sa at Breivik enten var skalla eller i det minste hadde tynt lyst hår

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja tonje brenna sa at Breivik enten var skalla eller i det minste hadde tynt lyst hår

Jeg finner det ikke i noen referat, men så er også mange av referatene vanskelige å finne nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Media har veldig stor makt i denne saken i og med at dem kan sensurere og formulere tekstreferatet.

Et smil vi derimot fikk se, var da våpeneksperten hadde sin forklaring. Det så ut som Breivik var på nippet til å bryte ut i latter.

Forsvarere ble intervjuet om dette og sa det hadde ikke noe med emnet å gjøre (no kidding), men han ønsket ikke å si mer om det.

Det var svært spesielt å se på. Rettspsykiaterne fulgte nøye med.

Nå går jeg kanskje litt OT, men har noen hørt noe mer om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Media har veldig stor makt i denne saken i og med at dem kan sensurere og formulere tekstreferatet.

Et smil vi derimot fikk se, var da våpeneksperten hadde sin forklaring. Det så ut som Breivik var på nippet til å bryte ut i latter.

Forsvarere ble intervjuet om dette og sa det hadde ikke noe med emnet å gjøre (no kidding), men han ønsket ikke å si mer om det.

Det var svært spesielt å se på. Rettspsykiaterne fulgte nøye med.

Nå går jeg kanskje litt OT, men har noen hørt noe mer om dette?

Ble det ikke spekulert i at eksperten var så detaljert, langdryg og kjedelig at det ble en lidelse? Min teori er at sikkert flere av tilhørerne, som f.eks. journalistene, de sakkyndige, eller dommerne satt og vekslevis duppet av og bråvåknet, eller klødde seg både her og der, satt i sine egne tanker, og så temmelig komiske ut. Ikke helt usannsynlig, mener nå jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...