AnonymBruker Skrevet 11. mai 2012 #1 Skrevet 11. mai 2012 Hvis din datter hadde blitt veldig mobbet, både fysisk og psykisk av noen der en jente er hovedmobberen. Hvordan ville du reagert om din datter hadde klipt av henne hestehalen etter at dere hadde tatt opp mobbingen uten at noe hadde blitt gjort?
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2012 #2 Skrevet 11. mai 2012 Hadde sagt noe sånt som; "you go, girl!" 15
Minya Skrevet 11. mai 2012 #3 Skrevet 11. mai 2012 (med forbehold om at jeg ikke selv har barn og sannsynligvis aldri ville blitt noen god mor) Jeg ville sagt "Good on you" og gitt datteren en high-five. Mobbere er en kjip rase som ikke forstår andre språk enn faenskap og mobbing, så å få klippet av seg hestehalen til spott og spe synes jeg høres ut som en passende reaksjon. Hadde foreldrene til den avklipte hestehalen begynt å hyle, hadde jeg informert om at det allerede hadde vært et forsøk på kommunikasjon som hadde feilet, og at det var den avklipte hestehalens egen skyld at hestehalen ble klippet av. Jeg er garantert ikke objektiv siden jeg selv ble mobbet i mange år, både psykisk og fysisk, og helt sikkert veldig vendictive, men hadde jeg hatt en datter som hadde opplevd det samme, ville jeg oppfordret henne til "øye for øye, tann for tann". 1
Tabris Skrevet 11. mai 2012 #4 Skrevet 11. mai 2012 Flott av henne, synes jeg! Joda, man skal ikke støtte fysiske reaksjoner, og man skal forsøke med kommunikasjon og bli enige om løsninger. Men i svært mange tilfeller kan man kommunisere til man blir blå uten at noe skjer. Da synes jeg det er bra at mobbeofferet selv klarer å sette foten ned og si ifra. 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2012 #5 Skrevet 11. mai 2012 Var det ikke en gammel barnebok som handlet om nettopp det? 3
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2012 #6 Skrevet 11. mai 2012 Jeg hadde nok blitt litt glad. Det er jo selvfølgelig ikke en bra ting om barnet klipper av håret på et annet barn, men jeg vil si at det er bra at den som mobber andre får føle hvordan det er å bli herset med. Så lenge barnet ikke fysisk skader det andre barnet, så er det ikke krise. 3
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2012 #7 Skrevet 11. mai 2012 Da hadde jeg nok bekymret meg mest for hva slags straff hun fikk fra jenta hun klipte hestehalen av. Tviler sterke på at mobberen hadde blitt noe snillere av dette, snarere tvert imot! 5
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2012 #8 Skrevet 11. mai 2012 Var det ikke en gammel barnebok som handlet om nettopp det? Jo, tror det var "Jørgen+Anne= Sant" eller noe sånt. Der klipper Anne hestehalen av en jente hun ikke liker. 3
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2012 #9 Skrevet 11. mai 2012 Var det ikke en gammel barnebok som handlet om nettopp det? Stemmer det, mener den er blitt film også men husker ikke hva den heter
Gjest Skrevet 11. mai 2012 #10 Skrevet 11. mai 2012 Jeg ble klådd på av en gutt i klassen i 4 og 5 klasse - var litt tidlig utvikla og dette synes han var veldig spennende.Ikke bare meg men også andre jenter fikk gjennomgå. Etter uendelig mye og lenge av dette, og etter at jeg tok det opp med lærer som pratet med ham etc - så sprakk jeg. Jeg tuppa han så hardt i ræva at han brakk halebeinet.Husker han måtte ligge på madrass i klasserommet. Hørte ikke noe fra foreldrene hans, men lærer visste godt hvorfor det var skjedd og jeg fikk forståelse. Ble ikke så mye klåing etter det,gitt! 9
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2012 #11 Skrevet 11. mai 2012 Syntes det egentlig er bra, men vet at det er straffbart og man kan få en klekkelig bot for akkurat det, så hadde faktisk tenkt mest på det. Har en kompis som opplevde det, han (mobbeofferet) måtte bytte skole etter å ha klippet av håret til en klassevenninne.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2012 #12 Skrevet 11. mai 2012 Faktisk, alle historier jeg har hørt der den mobbede tar igjen med noe fysisk, har mobberne gitt seg. De tør ikke lenger når de ser at de mobber en person som kan forsvare seg selv på den måten. Det er sikkert ikke slik for alle, men vi får håpe at om dette faktisk er noe som har skjedd så skjønner mobberen en ting eller to. Jeg ville forklart datteren min at man skal løse ting via kommunikasjon, men at det er bra at hun klarer å forsvare seg selv på de måter som er nødvendig. Hun hadde nok måtte be om unnskyldning, men KUN om den nå korthåra jenta ba om unnskyldning for mobbingen. Ville blitt stolt av jenta mi for selvforsvaret, forresten
Gjest Loverdose Skrevet 11. mai 2012 #13 Skrevet 11. mai 2012 Hadde jenta mi gjort det, hadde jeg blitt ganske så stolt! Way to go! 1
Jolene Skrevet 11. mai 2012 #14 Skrevet 11. mai 2012 Hadde min datter gjort noe sånt (har btw ikke barn), hadde jeg blitt skikkelig stolt. Dette fordi jeg har opplevd mye mobbing selv, og dersom hun hadde tatt igjen på denne måten hadde jeg følt at jeg hadde gjort noe riktig. Det jeg derimot hadde fortalt henne er at kommunikasjon er viktig. Men igjen, jeg prøvde også dette i sin tid, da valgte læreren å ikke gjøre noe for å hjelpe meg. Hadde derfor spurt min datter om hva som var årsakene til dette utbruddet, og tatt det derfra. No way in hell at evt foreldre til denne jenta skulle prøvd å legge skylden over på min datter, nettopp fordi hun hadde fortjent å få den klipt av uten noen form for erstattning.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2012 #15 Skrevet 11. mai 2012 Jeg hadde skammet meg over at jeg ikke hadde ordnet opp for henne, slik at hun hadde sluppet å bli så desperat at noe sånt føltes som siste utvei. 1
Gjest Ts Skrevet 11. mai 2012 #16 Skrevet 11. mai 2012 Jeg vet om en jente som ble mobbet svært mye daglig over lang tid. Hun tok skolesekken til hun som mobbet og gjorde fra seg i den. Hørte ikke et pip etterpå visstnok og slutt ble det på mobbingen og ingenting kunne heller ikke bevises. Til pass for mobberen! : D 1
Gjest foremma Skrevet 11. mai 2012 #17 Skrevet 11. mai 2012 Jeg ble klådd på av en gutt i klassen i 4 og 5 klasse - var litt tidlig utvikla og dette synes han var veldig spennende.Ikke bare meg men også andre jenter fikk gjennomgå. Etter uendelig mye og lenge av dette, og etter at jeg tok det opp med lærer som pratet med ham etc - så sprakk jeg. Jeg tuppa han så hardt i ræva at han brakk halebeinet.Husker han måtte ligge på madrass i klasserommet. Hørte ikke noe fra foreldrene hans, men lærer visste godt hvorfor det var skjedd og jeg fikk forståelse. Ble ikke så mye klåing etter det,gitt! Men altså.. Jeg ville nok sagt at man ikke skal reagere sånn, men at jeg alikevel syntes det var modig gjort. Eller kanskje sagt noe sånt som "Egentlig skal man ikke gjøre sånt, og du burde si unnskyld. Det er greit å ikke mene det, og egentlig synes jeg ikke det du gjorde var feil" spørs selvfølgelig på alder på barnet.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2012 #18 Skrevet 11. mai 2012 Jeg vet om en jente som ble mobbet svært mye daglig over lang tid. Hun tok skolesekken til hun som mobbet og gjorde fra seg i den. Hørte ikke et pip etterpå visstnok og slutt ble det på mobbingen og ingenting kunne heller ikke bevises. Til pass for mobberen! : D Men du er ikke TS ------------------ Ser noen kjenner igjen i dette fra en bok og det er sant. Var der jeg ble inspirert til dette innlegget. Dette har ikke skjedd meg, men om mitt barn hadde gjort dette så skulle det blitt medalje. Synes egentlig det er bedre det enn vold. Det svir kanskje mer over tid, men håret vokser jo ut i gjen da. Men jeg selv har tatt i gjen på mobbere og de suttet da. 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2012 #19 Skrevet 11. mai 2012 Jeg hadde skammet meg over at jeg ikke hadde ordnet opp for henne, slik at hun hadde sluppet å bli så desperat at noe sånt føltes som siste utvei. Hva skulle du som forelder gjort hvis denne gjengen nektet å slutte uansett hva skolen og foreldrene demmes hadde sagt? Jeg syns det der var ganske tankeløst sagt av deg, for ofte får ikke foreldre gjort så mye med problemet uansett hvor mye de ønsker å hjelpe.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2012 #20 Skrevet 11. mai 2012 Hva skulle du som forelder gjort hvis denne gjengen nektet å slutte uansett hva skolen og foreldrene demmes hadde sagt? Jeg syns det der var ganske tankeløst sagt av deg, for ofte får ikke foreldre gjort så mye med problemet uansett hvor mye de ønsker å hjelpe. Jeg hadde ikke latt ungen min være i en sånn situasjon nei, og det er min ærlige mening. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå