Gå til innhold

Pepsi Max er noe dritt!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler ALLE å styre unna Pepsi Max! Større dritt må man lete lenge etter :kjefte:

Gikk fra å være en sunn og frisk ungdom på 20 med hukommelsen til en elefant. Hva skjedde etter 2 uker med en halvliter Max daglig?

Jeg kunne ikke lengre huske det som ble fortalt 10 minutter tidligere.

Noe flere bevis trenger ikke jeg, skal ALDRI mer drikke max, cola zero eller annen mat/drikke med aspartam!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

på to uker ja.... :skratte:

• Liker 5
Skrevet

Du trodde det var sunt og ufarlig før eller? Jeg har aldri prøvd ut å drikke brus hver dag, og ville i hvert fall ikke utsatt meg for aspartam hver dag. Men det er vel common sense?

AnonymBruker
Skrevet

Du trodde det var sunt og ufarlig før eller? Jeg har aldri prøvd ut å drikke brus hver dag, og ville i hvert fall ikke utsatt meg for aspartam hver dag. Men det er vel common sense?

Jeg drikker dette hver dag, er det så farlig? :sjenert:

Hva kan konsekvensene være?

Gjest Trultemor
Skrevet

Google aspartam du. Blant annet kreftfremkallende, og kan få bivirkninger som ts nevner

• Liker 1
Skrevet

Google aspartam du. Blant annet kreftfremkallende, og kan få bivirkninger som ts nevner

Kan du finne noe dokumentasjon som entydig viser at aspartam er kreftfremkallende?

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror folk reagerer ulikt, og at kroppen til en viss grad kan venne seg til å bli "forgiftet" hver dag.

Jeg kan ikke drikke brus med kunstig søtning, føler meg elendig av det, svimmel, uvel, ukonsentrert, gretten.

Men mange gjør det jo hele tiden uten konsekvenser!

Skrevet

Jeg har aldri merket noe, jeg drikker cola zero ganske ofte, vet jo ikke noe om langtidsvirkning men vet jo at det ikke er sunt. Jeg har hørt mye om at enkelte reagerer på aspartam, så virker som om enkelte ikke tåler det rett å slett.. Så da bør de holde seg unna.

Skrevet

Alt er jo kreftfremkallende om man googler det.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Større dritt må man lete lenge etter :kjefte:

Vell, jeg er ikke så sikker på det faktisk. Trenger ikke å gå gå noe mer enn 6 meter fra der jeg sitter nå :rodme:

• Liker 1
Gjest Vodka
Skrevet

Jeg synes lettbrus smaker ekkelt, så jeg drikker det aldri. Hvis jeg skal ha brus, drikker jeg brus med sukker.

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror ikke hukommelsen din har tatt skade av å drikke light brus i 2 uker. Det er nok helt andre årsaker til det.

• Liker 4
Skrevet

Jeg personlig er litt forsiktig med lettprodukter og prøver å ikke få i meg altfor store mengder. Men de forsøkene som ga rotter eller mus kreft, ga de ikke dyrene ufattelig store mengder aspartam? Så store at et menneske ikke ville klart å drikke tilsvarende mengde aspartam gjennom brus om det hadde prøvd?

Skrevet

I moderate mengder er det ufarlig, men å putte i seg e- stoffer hver dag prøver jeg virkelig å unngå. Spesielt søtstoffer.

Skrevet

Men de forsøkene som ga rotter eller mus kreft, ga de ikke dyrene ufattelig store mengder aspartam? Så store at et menneske ikke ville klart å drikke tilsvarende mengde aspartam gjennom brus om det hadde prøvd?

For å forstå kreft, så må man vite at dette er en reaksjon på unaturlig vekst eller deling av celler. man vet ikke nok om kreft til å konkret fastslå hva som forårsaker dette, men at forurensing bidrar negativt er et akseptert faktum.

de stoffene man inntar i kroppen skal brytes ned av kroppen. inntar man for store mengder av det aktuelle stoffet, så vil det føre til unormal adferd - en av disse er feil i celledeling/vekst.

det vil si, man kan konkludere at ethvert overdrevet inntak av hvilket som helst stoff/materiale vil kunne resultere i dette. også aspartam.

aspartam er korrekt benevnet som aspartyl-fenylalanin-1-metyl ester (C14H18N2O5). det er et fenylalanin, som igjen er en aminosyre.

med litt viten om hvordan slike stoffer fungerer i en normalt fungerende og frisk kropp, så er det veldig oppsiktsvekkende at et slikt stoff skal kunne føre til kreft ved normalt/moderat inntak.

det ER et faktum at kreft er påvist å være avhengig av glutamin (som også er en aminosyre) for å kunne vokse - og hvis aspartam dermed skulle kunne være kreftfremkallende, så er jeg redd vi som mennesker har et problem.

AnonymBruker
Skrevet

hahaha, jada, du ble påvirket av det i løet av to uker. klart.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får vondt i magen av å drikke pepsi max, og vondt i hodet av å kutte det ut..men etter jeg har vendt meg av drikken, så har jeg ikke plager igjen - og jeg blir mer opplagt. (er ikke TS)

Skrevet

Jeg unngår lightprodukter så sant jeg kan, men er ikke fanatisk. Bruker suketter i teen om der ikke er sukker, og drikker lightbrus om der ikke er annet.

Jeg personlig tror at vi ikke vet nok om bivirkningene av å putte kunstige ting i kroppen. Har ingen forskning eler noe å vise til, bare min egen fornuft og tankegang som mener det ;)

Sukker er i det minste naturlig, men jeg prøver å ikke ha overforbruk der heller, selv om jeg er farlig glad i snop og søtt ;)

Gjest scorpius
Skrevet

I løpet av to uker, så virker det som om du fikk i deg noe helt annet en pepsi max.

Og hvis det er riktig det du skriver, så er iallfall jeg dement...

AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler ALLE å styre unna Pepsi Max! Større dritt må man lete lenge etter :kjefte:

Gikk fra å være en sunn og frisk ungdom på 20 med hukommelsen til en elefant. Hva skjedde etter 2 uker med en halvliter Max daglig?

Jeg kunne ikke lengre huske det som ble fortalt 10 minutter tidligere.

Noe flere bevis trenger ikke jeg, skal ALDRI mer drikke max, cola zero eller annen mat/drikke med aspartam!!!

Jeg ville tatt meg en tur til legen var jeg deg, for det der skyldes ikke litt brus i to uker.. Hadde vært mer redd for at jeg hadde pådratt meg andre ting for å si det sånn..

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...