Gå til innhold

Gode ideer på merkelig vane!?

Mossa

Anbefalte innlegg

:klø:

Hunden vår eeelsker stein. Ikke slike "småsteiner" på rundt ett kilo, men svære steiner som hun bruker ukesvis på å grave frem.

Det er vel ikke helt unormalt...men prosedyren på fremgravinga derimot...

For hun hyler mens hun graver, slikker litt på steinen, også lange hyl. Hadde jeg hørt en hund hylt sånn, hadde jeg ringt dyrevernsnemda på flekken. For det høres ut som vi er i ferd med å knekke beina hennes!!

Og etter ukesvis med iherdig jobbing og hyling, er det noen dager (eller til en annen stein oppdages) med "leking" med den. Og det gjør hun ved at hun stiller seg over den og dytter den bakover mens hun...uler(ikke hyler lengre, men uler) Vi har småbruk så hun har god plass å rygge på...og den benytter hun til gangs!!

Vi forsøker selvsagt å venne henne av med dette. Men det jeg lurer på er:

Hvorfor?

Har dere vært borti noe lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Fortsetter under...

Gjest joppe

Morsom hund du har :hoho: Har ALDRI hørt om lignende, men det hadde vært interesant å observert :o . Tips et eller annet tv-program som handler om dyr, kanskje hunden kan bli kjendis samtidig som noen eksperter kan uttale seg om årsak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Merkelig, har aldri hørt om lignende, det er nok noe instinktivt, men hva... nei det vet ikke jeg :ler:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde et tilsvarende "sommerproblem".

Min hund hentet steiner som han slapp ut i vannet, og så sto han og skreik (det var sånn det hørtes ut som) i 5-10 min. Så hentet han en ny stein, slapp den ut i vannet o.s.v. o.s.v.

Hvert år gjennom hele vår/sommer/høsten!!!

Prøvde å gi han pinner, baller og flyteleker, men ingen ting kom opp i mot denne "druknede" steinen.

Han sluttet aldri med dette, og ja vi har fått mange tvilsomme drepende blikk fra folk som har kommet løpende for og redde denne stakkaren som det høres ut som om noen dreper.

Har ingen tips til deg, men føler med deg.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninnen min (som er veterinær) har en slik hund! Kaster du en sten inn i buskene, så har hun sysselsatt seg i flere timer... Ingen hyling riktignok, men full action. Tror ikke at jeg hadde vært så bekymret for det jeg. Det viser jo bare at hunden din har en unik personlighet! dersom du opplever at hunden blir unødig stresset, så får du bare prøve å holde hunden unna en slik situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Venninnen min (som er veterinær) har en slik hund! Kaster du en sten inn i buskene, så har hun sysselsatt seg i flere timer... Ingen hyling riktignok, men full action. Tror ikke at jeg hadde vært så bekymret for det jeg. Det viser jo bare at hunden din har en unik personlighet! dersom du opplever at hunden blir unødig stresset, så får du bare prøve å holde hunden unna en slik situasjon.

Personlighet til tusen!!! Ikke er jeg så veldig bekymret.......men akk så flaut! Har hatt lyst å sende ut nabovarsel for at folk skal vite at vi ikke driver med misshandling, selv om det kan høres slik ut :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Donna

Pass på så den ikke ødelegger tennene, eller setter steiner i halsen.

Følg også med at dette ikke er en atferd som fører til at hunden blir stresset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...