Gå til innhold

En mann kastet sko etter ABB


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Utrolig. En mann som blir fratatt boreren sin og mister besinnelsen av drapsmannens sleske smil et lite øyeblikk. Barnemassemorderen blir sett på som den verdige. Bare i Norge sier jeg. Patetisk.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er overbevist om at dere som sitter her å forømmer det hele med mer eller mindre rasistiske meninger hadde syntes det var helt greit om det var en nordmann som gjorde det.

Må bare legge ti. Ja, det er helt greit å ta avstand fra dette, men at kanskje var muslim, utlending og slikt er rett og slett tåpelig å si. Nei, han kastet faktisk ikke den skoen på grunn av religion, han kastet den fordi ABB myrdet broren hans. Han vil aldri kunne få se broren sin (ikke i dette livet i hvertfall) på grunn av Breivik. Kanskje de til og med var veldig nær?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Synes en slik handling er patetisk og ynkelig, men slikt er kanskje vanlig der han som kastet skoen kommer fra? Jeg kan også forstå frustrasjonen rudt det å miste noen, men her i Norge har vi demokrati og rettsak. Det vil si at vi har åpenhet til å kunne snakke om det vi ønsker, samt at alle skal få en rettferdig rettsak. Det han gjorde her krenker dette, fordi Norge er ikke en primitiv stat, vi ønsker å vise verdighet i en slik sak. Utenlandske medier virker ikke akkuratt imponert over en slik handling:

Min lenke

Nå er vel utenlandske medier ikke så veldig imponert over Breivik sirkuset, beklager mener rettsaken, heller da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare legge ti. Ja, det er helt greit å ta avstand fra dette, men at kanskje var muslim, utlending og slikt er rett og slett tåpelig å si. Nei, han kastet faktisk ikke den skoen på grunn av religion, han kastet den fordi ABB myrdet broren hans. Han vil aldri kunne få se broren sin (ikke i dette livet i hvertfall) på grunn av Breivik. Kanskje de til og med var veldig nær?

Det er jo faktisk slik at kasting av sko er en vanlig tradisjon i Irak. Det ble også gjort mot både Bush og Saddam Hussein i Irak. Det vil jo heller ikke skokasteren legge skjul på. Mener du at verken skokasteren, media eller noen andre skal si dette?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ærlig talt ikke de som mener dette er grei oppførsel. De aller fleste som opplever at en av deres nærmeste blir utsatt for grov vold, voldtekt, eller drap har sikkert lyst til å kaste mer enn en sko etter gjerningsmannen, men de besinner seg.

Jeg ser ikke så mange som synes den er grei, men forståelig!!! En stor forskjell. Jeg synes ikke man skal kaste sko på folk uansett, men jeg forstår hvorfor det ble gjort. En liten del av meg fryder meg, skal ikke lyve å si at jeg ikke er litt barnslig og "primitiv" sånn sett.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Det er jo faktisk slik at kasting av sko er en vanlig tradisjon i Irak. Det ble også gjort mot både Bush og Saddam Hussein i Irak. Det vil jo heller ikke skokasteren legge skjul på. Mener du at verken skokasteren, media eller noen andre skal si dette?

Hvem av dem er (var i Saddams tilfelle, de to andre fortjener vel egentlig lik skjebne) verst? Bush, Saddam eller Breivik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gjør det de er opplært til rett og slett. Kaste ting. Kaste steiner, kaste sko..

En slik opptreden er uakseptabelt i en norsk rett. Han traff forsvareren! Hvordan skulle det bli om alle som følte for det skulle hive rundt seg der inne? Idiotisk å applaudere, men det sier noe om hvor lett påvirkelig mange naive nordmenn er.

Det var èn person som ropte skjellsord til Breivik da de førte han inn til fengslingsmøte første gang, og det er (hittil) en person som har gått fysisk til angrep på han, og begge er muslimer.

Det er et faktum. Det tåles bare ikke å høres av mange.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vel utenlandske medier ikke så veldig imponert over Breivik sirkuset, beklager mener rettsaken, heller da.

Hoho! Thank you, made my day! :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvilken nasjonal- og etnisk bakrunn har den TILTALTE igjen? Forglemte meg litt jeg.

Den tiltalte kalte jo rosetogene for "typisk norsk, hvor det ikke er lov å bli forbannet". Han har nok mer respekt for skokasteren faktisk, han smilte av det, krevde at de skulle treffe han og ikke forsvareren, og rettssaken ble igjen et fokus i de store internasjonel mediene etter denne episoden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hoho! Thank you, made my day! :skratte:

Så du har ikke fått med deg hva utenlandsk media har tenkt om denne farsen av en rettsak så langt? Hvor man reagerer på at Breivik sitter der pent kledd i dress, smiler og tilsynelatende har det ganske så koselig?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hard Ride

Det er jo faktisk slik at kasting av sko er en vanlig tradisjon i Irak. Det ble også gjort mot både Bush og Saddam Hussein i Irak. Det vil jo heller ikke skokasteren legge skjul på. Mener du at verken skokasteren, media eller noen andre skal si dette?

Skokasteren: Jeg gjorde det rette

Hayder Mustafa Qasim kastet en sko på Breivik mens han var i retten for å høre om brorens obduksjonsrapport.

Han tok av seg den ene skoen og kastet den mot Breivik mens han ropte «You killed my brother. Go to hell! Go to hell».

Det er ingen tvil om at det var en utlending som gjorde det, og skokasting er mer vanlig i land som Irak f. eks. Jeg ser ikke noe problem i å påpeke sannheten. Jeg regnet med at det var en utlending før jeg fikk vite identiteten hans også.

Jeg synes ikke det er slemt eller rasistisk å si at slik oppførsel ikke er typisk norsk.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flott gjort av ham som kastet skoen :tommel: Det er det minste han kan gjøre. Og dem som fremtrer Breivik som den stakkarslige her SPAR MEG!!!!! Og ikke trekk inn religion her, dette er en medmenneskelig handling.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Mange andre klappet jo og ropte bravo... tror du alle var muslimer?

De gjorde nok det først og fremst fordi gjerningsmannen er synlig ikke-norsk, og at de med det ville vise hvor moralsk overlegne mennesker de er som støtter ikke-norske og deres kultur. Hvilket dessverre er nok et poeng til Anders Behring Breivik.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Og de som trakasserte "muslimer" mens man ennå ikke visste at det var en etnisk norsk person som sto bak var vel alle muslimer de også?

Kadra Yusufs indiske venn ble kjeppjaget av en sint mobb, muslimer de og?

Den norske selvgodheten begynner å bli litt vel flau. Faktum er at denne massemorderen skulle ikke ha fått denne type rettsak hvor det hele gjøres om til et sirkus. Forsvarsteamet hans har jo til og med spilt fotomodeller og greier. Patetisk. Lenge leve nisseberget!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest

Mange andre klappet jo og ropte bravo... tror du alle var muslimer?

De gjorde nok det først og fremst fordi gjerningsmannen er synlig ikke-norsk, og at de med det ville vise hvor moralsk overlegne mennesker de er som støtter ikke-norske og deres kultur. Hvilket dessverre er nok et poeng til Anders Behring Breivik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvilken nasjonal- og etnisk bakrunn har den TILTALTE igjen? Forglemte meg litt jeg.

Neinei, dette er helt irrelevant. Nordmenn er individer som kun er ansvarlige for egne handlinger. Muslimers handlinger er representative for muslimer flest, og det er ikke langt fra skokasting til sharia i Norge.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med glassveggen?

Sitter de ikke bak den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Mange andre klappet jo og ropte bravo... tror du alle var muslimer?

De gjorde nok det først og fremst fordi gjerningsmannen er synlig ikke-norsk, og at de med det ville vise hvor moralsk overlegne mennesker de er som støtter ikke-norske og deres kultur. Hvilket dessverre er nok et poeng til Anders Behring Breivik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...