Gå til innhold

En mann kastet sko etter ABB


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan noen som ikke er på mobil rapportere denne tråden? Eller 'enkelte' svar?

Sensurere bort alt man ikke liker?

Blir du krenket av noen av svarene her?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg forstår ærlig talt ikke de som mener dette er grei oppførsel. De aller fleste som opplever at en av deres nærmeste blir utsatt for grov vold, voldtekt, eller drap har sikkert lyst til å kaste mer enn en sko etter gjerningsmannen, men de besinner seg.

Nemlig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Primitiv reaksjon.

Breivik er vel mer primitiv enn noen andre noen sinne kommer til å bli. For en latterlig nasjon vi er. O du salige nisseberg!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ro deg ned din venstrevridde villmann! Du er så skremmende naiv :sjokkert:

Venstrevidde villmann? Jeg stemmer høyre, men jeg skammer meg over de som kommer med hatfulle ytringer om mennesker som ikke har gjort dem noe. En nordmann har tatt livet av flere ungdommer og står for en hatideologi. Skal en la fordommer seire, hadde alle nordmenn blitt stemplet som ABB.

Fordommer fordummer! Ignorance is bliss, det er vel det som gjelder for slike mennesker som deg selv? Dere er like ødeleggende for samfunnet som det islamske ekstremister er.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria_Marihøne

Så nordmenn som voldtar, dreper og slår - er det representativt for nordmenn som gruppe? Det er jo ganske mange nordmenn som gjør det.

Du har vel lest nok på KG til å vite at slike generaliseringer er kun forbeholdt muslimer.

Ellers syns ikke jeg heller det er greit å kaste ting på ABB, men jeg har ingen problemer med å forstå hvorfor han gjorde det. Og det har da ingenting med hvilken religion/hudfarge han har. Det har med at Breivik drepte broren hans. Man tenker ikke nødvendigvis veldig rasjonelt når man er i sorg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vel lest nok på KG til å vite at slike generaliseringer er kun forbeholdt muslimer.

Ja, I know. Men tenkte jeg kunne trekke frem dobbeltmoralen til brungrumset i all sin prakt her.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Så nordmenn som voldtar, dreper og slår - er det representativt for nordmenn som gruppe? Det er jo ganske mange nordmenn som gjør det.

Jada, det er representativt for en liten andel norske menn, fortrinnsvis blant de du finner i norske fengsler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke si jeg ble så sjokkert da jeg leste om den skoen.. men synes det høres litt komitragisk ut på en måte. Men håper ikke det blir noen big deal ut av en sko.. nå skulle jeg ønske at han heller traff målet, eller ingen.. uansett så er ikke dette bra eller dårlig føler jeg. Det er vel en mennskelig reaksjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, det er representativt for en liten andel norske menn, fortrinnsvis blant de du finner i norske fengsler!

Ok, men en muslim (forutsatt at han er muslim) som kaster en sko, er representativt for de fleste muslimer?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Water

Ok, men en muslim (forutsatt at han er muslim) som kaster en sko, er representativt for de fleste muslimer?

Nå er det flere steder referert til at dette er en måte å demonstrere forakt på i visse deler av verden, og noe vi husker fra tidligere nyhetsepisoder, - så ja.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det flere steder referert til at dette er en måte å demonstrere forakt på i visse deler av verden, og noe vi husker fra tidligere nyhetsepisoder, - så ja.

Fascinerende å se dobbeltmoralen i all sin prakt så tydelig som her. Det negative nordmenn gjør er kun representativt for den lille gruppen nordmenn som gjør noe negativt. Det negative en muslim gjør, det representerer muslimer flest.

Om dette ikke er rasisme, så er det i hvertfall menneskeforakt og diskriminering på høyt plan. Jeg er mer redd slike som deg i samfunnet enn en muslim som kaster en sko på Breivik.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er forundret at enkelte klarer å se barnemorderen Kommandør Koko som det store offret her

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er forundret at enkelte klarer å se barnemorderen Kommandør Koko som det store offret her

Kunne ikke sagt det bedre..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elyssa

Sensurere bort alt man ikke liker?

Blir du krenket av noen av svarene her?

Ja, det gjør jeg. Det står ingen steder at denne mannen er muslim. Dette blir spekulasjoner på høyt plan, og det bør sensureres bort fra Kvinneguiden, hvor slikt ikke er lov ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Synes en slik handling er patetisk og ynkelig, men slikt er kanskje vanlig der han som kastet skoen kommer fra? Jeg kan også forstå frustrasjonen rudt det å miste noen, men her i Norge har vi demokrati og rettsak. Det vil si at vi har åpenhet til å kunne snakke om det vi ønsker, samt at alle skal få en rettferdig rettsak. Det han gjorde her krenker dette, fordi Norge er ikke en primitiv stat, vi ønsker å vise verdighet i en slik sak. Utenlandske medier virker ikke akkuratt imponert over en slik handling:

Min lenke

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da Breivik kom tilbake i salen etter opptrinnet snakket han direkte til tilhørerne.

– Hvis dere skal kaste noe, kast det på meg neste gang, og ikke på forsvarerne mine, sa Breivik.

Advokaten til Breivik som ble truffet av den flyvende skoen sier at hun skjønte ikke Bæra hva som foregikk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er overbevist om at dere som sitter her å forømmer det hele med mer eller mindre rasistiske meninger hadde syntes det var helt greit om det var en nordmann som gjorde det.

Breivik er ikke offeret her, skokasteren og alle de andre som mistet noen 22 juli 2011 er.

Jeg står ikke akkurat og jubler av det hele og skulle ønske at han ikke gjorde dette, men det er faktisk helt forståelig. ABB drepte faktisk broren hans.

Jeg ble mobbet på skolen og jeg slo mobberen til slutt så hardt i hodet med en stein så hun ble sent til legevakten. Da var jeg 14 og mobbingen sluttet brått fra og med den dagen.

Men jeg var vel et grusomt og ondt menneske som tok i gjen?

Eller forresten, siden jeg er norsk så var vel det greit sikkert :sukk:

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...