Gå til innhold

En mann kastet sko etter ABB


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du burde skamme deg for å bruke avdøde mennesker i din fordomsfulle kamp mot muslimer. Ikke søren om du bryr deg om annet enn å bruke enhver tenkelig og utenkelig situasjon til å vise hvor forstokket du er.

Slikt piss er alltid det siste kortet dere drar. da dere ikke har noe annet kort i ermet. Dere bryr dere ihvertfall ikke om de pårørende som ble redde og opprørte over at minnet til den personen ble avbrutt. Dere tenker bare på den stakkars mannen som måtte få ut litt aggressjon. Som måtte ta det ut med vold, og som dro på pub og hadde det morro etterpå. Det var jo hans måte å få det ut på! Tviler på at de to redde jentene ved siden av ham sitter på pub og har det morro nå.

Jeg syntes oppriktig det er trist at en person ødelegger slik. Og jeg syntes oppriktig synd på de pårørende som allerede hadde det forferdelig vondt, FØR denne personen setter fokus på seg selv, og gjør hele greia til en trist OG uverdig affære.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sitter ikke på et nøyaktig tall, men det var flere tilfeller. Jeg snakket også med flere muslimer som var regelrett livredd for å gå ut av døra den dagen, på grunn av truende oppførsel, kommentarer og trusler som haglet fra sinte nordmenn. Det var en stund det hersket noe som lignet veldig på lynjestemning blant nordmenn som trodde islamistiske terrorister stod bak, og jeg synes faktisk det var ganske stort av det muslimske miljøet å legge det bak seg og heller ta del i sorgen i ettertid.

Hele saken ble tilbakevist i en omfattende reportasje i A-magasinet!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Hele saken ble tilbakevist i en omfattende reportasje i A-magasinet!

Pussig det der, siden jeg faktisk så det med egne øyne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slikt piss er alltid det siste kortet dere drar. da dere ikke har noe annet kort i ermet. Dere bryr dere ihvertfall ikke om de pårørende som ble redde og opprørte over at minnet til den personen ble avbrutt. Dere tenker bare på den stakkars mannen som måtte få ut litt aggressjon. Som måtte ta det ut med vold, og som dro på pub og hadde det morro etterpå. Det var jo hans måte å få det ut på! Tviler på at de to redde jentene ved siden av ham sitter på pub og har det morro nå.

Jeg syntes oppriktig det er trist at en person ødelegger slik. Og jeg syntes oppriktig synd på de pårørende som allerede hadde det forferdelig vondt, FØR denne personen setter fokus på seg selv, og gjør hele greia til en trist OG uverdig affære.

Dette er for dumt til å kommenteres.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når skokasteren er den eneste som ønsker å få dette ut på TV så bør det vel kanskje ringe en bjelle? Han hadde tydeligvis bestemt seg for dette stuntet for å sette fokus på seg selv, og det han sier i media er jo typisk for en som forsøker å bli en helt med sin "uselviske handling". Hva forsvarer som ble truffet, terrorofre som ble vettskremt eller retten måtte mene om uverdig oppførsel var ikke så viktig.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Primitiv reaksjon.

Hva med å drepe 69 mennesker mens man kommer med gledesrop?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å drepe 69 mennesker mens man kommer med gledesrop?

Gledesrop? Det er bare Tonje Brenna som hevder det.

Ingen andre vitner har hørt eller sett det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å drepe 69 mennesker mens man kommer med gledesrop?

Primitivt er ikke riktige karaktereristikken for handlingen å drepe 69 mennesker på Utøya. Dette var en nøye planlagt aksjon. Det er ufattelig galskap, vanvidd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å drepe 69 mennesker mens man kommer med gledesrop?

De eneste som har påstått det er jo noen ytterst få personer som jo er part i saken. Mens de aller, aller fleste ikke hørte noe slikt og noe også gjerningsmannen har benektet. Mange vitner påstod også at det var mange gjerningsmenn, at de hadde sett både det ene og det andre.

Hvis han er utilregnelig, så er jo hyllest av skokasting enda verre. Det er jo symptomatisk at media gjerne ser at ABB blir erklært utilregnelig, altså er han da psykisk syk, visste ikke hva han gjorde, og kan ikke straffes for det. De samme mediene hyller likevel skokasting mot denne personen. Spesielt blir det jo da når man forsøker å fremstille seg som så sivilisert og human.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gledesrop? Det er bare Tonje Brenna som hevder det.

Ingen andre vitner har hørt eller sett det.

I intervjuene samme dagen det skjedde var det flere av de overlevende som sa han hadde ledd og kommet med gledesrop.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I intervjuene samme dagen det skjedde var det flere av de overlevende som sa han hadde ledd og kommet med gledesrop.

Det ble også sagt av de overlevende at de hadde sett mange gjerningsmenn, bomber som var utplassert på øya og masse annet. Du må ta mye av det som sies for hva det er i en ekstrem situasjon. Det er ikke akkurat troverdig at en person som får til noe slikt går rundt og ler og oppfører seg irrasjonelt og bajas. Fyren undersøkte topografiske forhold på øya, han unngikk områder for ikke å komme i posisjon for snikskyttere fra Delta på landsiden, brukte røyk for å skjule seg, og var så opptatt av bakholdsangrep at han hadde installert stålpigger på baksiden av skoene. Hver eneste bevegelse var gjennomtenkt, hver minste detalj. Han er sterk og livsfarlig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor får du CNN og daglig nyhets oppdatering ifra?

Skal vi ta gutten ut av skolen, sette på han hørselvern og stikke ut øya på han for å beskytte mot hvilken verden det finnes der ute? Det fins ikke et barn her til lands over 4år som ikke har fått med seg denne grusomme hendelsen.

Vi prøver så godt vi kan å hjelpe han ved å sortere tankene, svaret på spørsmål han har og fortelle han sannheten ved å nettopp unngå at fantasien løper løpsk å skaper reddsel hos han.

Nei, jeg snakker ikke om at "vår" 7åring ska kaste sko eller skrike ut fordømmelser, men at det burde være lov å bli forbanna og reagere på andre måter enn det som er sosialt akseptert her til lands.

For det første, så finnes det hvertfall to barn som ikke har fått med seg denne hendelsen.

For det andre, så tror jeg ikke at skokasteren handlet så veldig i affekt som de fleste skal ha det til. Hadde han skjønt norsk, og handlingen kom i det rapporten om hans bror ble lest opp, så hadde jeg kanskje støttet meg til dette. Men dette tyder på en handling som ikke er utløst kun av affekt.

La oss slippe å få dette som standard i norske rettssaler. Det pågår mordsaker i rettssystemet hele tiden, og de kan være like brutale for den det gjelder som det denne saken er for Norge. Vi kan ikke tillate at pårørende får lov til å handle slik. Og da hjelper det ikke med en utviselse. Handlingen er utført, hva spiller en utviselse for rolle da? Bot burde være et minimum for slik oppførsel.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Ja, jeg skrev nordmenn, fordi jeg mente nordmenn, som i flertall. Det var ikke ABB som løp rundt og angrep muslimer etter at bomben gikk av i Oslo. Det var nordmenn, fortsatt flertall, som skulle hevne seg. Men vi nordmenn har kanskje tradisjon for sånt?

Hvordan ser du at en person er muslim?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ser du at en person er muslim?

Det er nok å snakke med disse folkene i ettertid for å vite hvordan de første timene etter at bomben gikk av var.

Jeg syntes oppriktig det er trist at en person ødelegger slik. Og jeg syntes oppriktig synd på de pårørende som allerede hadde det forferdelig vondt, FØR denne personen setter fokus på seg selv, og gjør hele greia til en trist OG uverdig affære.

Vi synes 'alle' synd på de som får 'salt i sine sår' etter hendelser der deres uskyldige kjære har blitt torturert eller tatt fra dem. Og derfor synes jeg ikke det kan forsvares at denne mannen utførte denne handlingen i en rettsal(hvor gjeldende retningslinjer er satt), med mange pårørende i nærheten(fordi de kan føle seg utilpass og utrygg over slike hendelser i denne settingen), midt i opplesningen av minneord og rapport og i et tett befolket område hvor muligheten er stor for å treffe feil person.

Derfor skjedde handlingen på feil plass, selvom en rettsal er det stedet å gjøre det dersom en i disse dager ønsker å fysisk få ut anger mot den tiltalte. Argumentene ovenfor taler for at denne hendelsen ikke kan forsvares, om så forstås, og det har jeg heller ikke sett noen her indikere mot. At handlingen i seg selv derimot er feil og uforsvarlig at folk praktiserer(mot folk som har påført andre ulovlig lidelse, vel og merke) stiller jeg meg i mot, for det er ingenting som for meg tilsier at mordere skal ha krav på sikkerhet og verd. Behring Breivik er heldig som har loven på sin side hva gjelder hans verd, og det er bemerkelsesverdig at dette folket nesten fult ut har vist sin totale respekt og toleranse for rettsystemet og demokratiets prinsipper.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tyske kvinnen som prøvde å komme seg inn i tinghuset ble kastet ut av landet på dagen.

Hvorfor blir ikke denne voldsforherligende muslimen også det?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Denne tyske kvinnen som prøvde å komme seg inn i tinghuset ble kastet ut av landet på dagen.

Hvorfor blir ikke denne voldsforherligende muslimen også det?

Fordi han er pårørende og bror av et offer. Derfor er han også hentet hit av norske myndigheter for å følge rettsaken, med reise og opphold betalt, og fått bistandsadvokat.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg blir forøvrig litt sjokker over at dere syntes denne oppførselen er helt grei. Midt i opplesningen av minneord og gjennomgåelse av obduksjonsrapport!?!?! velger denne fyren å ta oppmerksomhet bort fra offeret ved å begynne å kaste sko! Er det verdighet overfor ofrene? For de jentene som satt ved siden han som ble redde? For offeret som fikk opplest minneord akkurat da????

Det er vel ingen som har sagt at det er helt greit, men noen av oss øyner å se hvorfor han gjorde det. Det unnskylder det kanskje ikke på noen måte, men jeg kan forstå at han gjorde det. det gjør det ikke greit av den grunn. Utvid horisonten din litt, ikke vær se så svart/hvitt på ting :)

Det er merkelig å tenke på. Hadde det vært en nordmann som hadde gjort dette så hadde h*n blitt møtt med mer sympati tror jeg. nettopp fordi dette ikke er en del av vår kultur så da hadde vi vel konkludert med at h*n sikkert hadde følelser som han ikke hadde fått bearbeidet skikkelig.

Nå blir det vel mange var om at Neeeeeei,jeg hadde mislikt det like sterkt om at det var en kristen nordmann!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi han er pårørende og bror av et offer. Derfor er han også hentet hit av norske myndigheter for å følge rettsaken, med reise og opphold betalt, og fått bistandsadvokat.

Jeg håper returbiletten og er bestilt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper returbiletten og er bestilt.

Han søker nok asyl her, han også som broren, og får nok søknaden innvilget på grunnlag av det broren ble utsatt for og på grunn av hans "heltemodige" oppførsel i retten, som viste vei for alle forknytte norske pårørende og fornærmede!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...