Gå til innhold

En mann kastet sko etter ABB


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er overbevist om at dere som sitter her å forømmer det hele med mer eller mindre rasistiske meninger hadde syntes det var helt greit om det var en nordmann som gjorde det.

Breivik er ikke offeret her, skokasteren og alle de andre som mistet noen 22 juli 2011 er.

Jeg står ikke akkurat og jubler av det hele og skulle ønske at han ikke gjorde dette, men det er faktisk helt forståelig. ABB drepte faktisk broren hans.

Jeg ble mobbet på skolen og jeg slo mobberen til slutt så hardt i hodet med en stein så hun ble sent til legevakten. Da var jeg 14 og mobbingen sluttet brått fra og med den dagen.

Men jeg var vel et grusomt og ondt menneske som tok i gjen?

Eller forresten, siden jeg er norsk så var vel det greit sikkert :sukk:

Du var bare et barn. Å "ta igjen" hører barn til...

Å kaste en sko tar bort verdigheten til rettsaken. Det blir så lavmål.

Selv om jeg kan forstå det, så er dette slikt man burde være voksen nok i hodet til å skjønne at man bare ikke gjør. Breivik får sin straff, og det håper jeg skokasteren også gjør.

Bare fordi Breivik har gjort onde handlinger, så er det ikke fritt frem for alle andre å gjøre hva vi vil, bare fordi få handlinger kan måle seg med Breivik sine handlinger.

Og det at skoen traff feil person gjør det hele ekstra trist.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lykkeliky

For det første, roe ned bruken av ???????.

For det andre, har jeg sagt noe om at gesten var "god" eller at jeg synes det var en fantastisk ide?

Så, for å svare på spørsmålet ditt, de pårørende i salen er i en ekstrem situasjon. Jeg hadde ikke blitt overrasket om det var en norsk pårørende det "rabla" for. Men akkurat å kaste sko er ikke noe vi har en tradisjon for, så akkurat det hadde overrasket meg.

Nei, akkurat! Og siden vi er så politisk korrekte og innvandrer-vennlige så må vi jo bare godta slik oppførsel! Det skulle jo bare mangle! Kanskje vi burde la denne fyren kaste stein på ABB, de har vel en tradisjon for det også. Og vi må jo ta hensyn, selvsagt.....

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Nei, akkurat! Og siden vi er så politisk korrekte og innvandrer-vennlige så må vi jo bare godta slik oppførsel! Det skulle jo bare mangle! Kanskje vi burde la denne fyren kaste stein på ABB, de har vel en tradisjon for det også. Og vi må jo ta hensyn, selvsagt.....

Jesus Kristus, hang til overdramatisering, much?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykkeliky

Jesus Kristus, hang til overdramatisering, much?

OK, så grensa di går ved sko da eller? Hva syntes du om de jentene som satt ved siden av ham da, de som overlevde og ble redde da dette skjedde? De må bare tåle det, fordi dette er noe som er vanlig der han kommer fra?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amen og halleluja! Turte ikke si det selv, men jeg er helt enig....

Jeg kan ikke fatte at du er enig. En muslim kaster en sko på en mann som har drept 77 mennesker, og han representerer muslimene. En muslim er sånn(forøvring synes jeg ikke det er noe galt i at han er sånn, det er en menneskelig handling), det betyr at alle, jeg gjentar absolutt ALLE muslimer er skokastere. Du må se deg over skulderen neste gang en muslim passerer deg, kanskje han angriper deg med en sko?

Men så for å hylle dobbeltmoralen: En etnisk norsk mann gjør grufulle handlinger, men han representer KUN seg selv. Nordmenn er da ikke sånne. Dette er et enkeltmenneskes handling og må for all del ikke overføres til å gjelde alle nordmenn. Hvor er logikken i dette? Du kan ikke være enig med at det ene er greit og at det andre ikke er det, fordi det er en muslim. Til og med du skjønner at dette ikke henger på greip. Du er bare fylt med hat, og ja jeg synes dette både er rasistisk og diskriminerende. Og nei, du kan ikke si at "i media og på tv har jeg sett flest muslimer kaste sko, dermed er de sånne" - GET YOUR FACTS AND MIND STRAIGHT.

Om folk fortsetter med dette hatet, ender det med å svekke det norske samfunnet. Hvorfor skal vi vise denne godheten til verden, når vi sitter med SÅ mye hat og fordommer? Ikke vær så uærlige. Klarer dere seriøst ikke å se over religion og etnisitet?

Jeg tror seriøst jeg må melde meg ut fra KG snart. Jeg blir ekkel, skremt og sur av å lese disse hatsmeldingene gang på gang på gang.... :murvegg:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er overbevist om at dere som sitter her å forømmer det hele med mer eller mindre rasistiske meninger hadde syntes det var helt greit om det var en nordmann som gjorde det.

Breivik er ikke offeret her, skokasteren og alle de andre som mistet noen 22 juli 2011 er.

Jeg står ikke akkurat og jubler av det hele og skulle ønske at han ikke gjorde dette, men det er faktisk helt forståelig. ABB drepte faktisk broren hans.

Jeg ble mobbet på skolen og jeg slo mobberen til slutt så hardt i hodet med en stein så hun ble sent til legevakten. Da var jeg 14 og mobbingen sluttet brått fra og med den dagen.

Men jeg var vel et grusomt og ondt menneske som tok i gjen?

Eller forresten, siden jeg er norsk så var vel det greit sikkert :sukk:

Ja, dette var en sjokkerende historie. Du kunne ha drept mobberen!

Nei, det er slettes ikke akseptabelt hverken for et barn, en nordmann eller noen annen.

Ja, du er et grusomt og ondt menneske!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vampen

OK, så grensa di går ved sko da eller? Hva syntes du om de jentene som satt ved siden av ham da, de som overlevde og ble redde da dette skjedde? De må bare tåle det, fordi dette er noe som er vanlig der han kommer fra?

Jeg synes du overdramatiserer noe helt latterlig, og argumenterer ut av din egen ræv. Såvidt jeg vet ble han geleidet ut av salen etter at det skjedde. Det er en god indikasjon på at oppførselen ikke ble akseptert, til tross for at du forsøker å fremstille det som at alle er så hensynsfulle at neste naturlige skritt er at vi forstår oss i hjel mens onde muslimer steiner ABB. Det skjedde, uten at noen var forberedt. Med mindre du sitter på en tidsmaskin, så får vi ikke endret på det. Da blir måten man takler det på det som betyr noe, og i dette tilfellet ble han altså geleidet ut. Uavhengig av hva handlingen betyr i den arabiske verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ganske artig å se at Breivik har indirekte oppnådd det han har ønsket:

En enorm polarisering i folket!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er du bare idiot! Er du så primitiv som du virker så flytt til et muslimsk land! Der ville han sikkert blitt steinet! For slike tilstander ønsker vi jo at skal komme til norge, ikke sant????

Han trenger da ikke steines. Men han trenger strengt tatt ikke å ha en egen stylist som fikser han skikkelig til retten? En vanlig bukse og genser holder i massevis. Og hvorfor ta photoshoot-bilder av advokatene?

Det hele minner bare om et sirkus, hvor Breivik er klovnen. Og viser naivitet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke fatte at du er enig. En muslim kaster en sko på en mann som har drept 77 mennesker, og han representerer muslimene. En muslim er sånn(forøvring synes jeg ikke det er noe galt i at han er sånn, det er en menneskelig handling), det betyr at alle, jeg gjentar absolutt ALLE muslimer er skokastere. Du må se deg over skulderen neste gang en muslim passerer deg, kanskje han angriper deg med en sko?

Nei, jeg er ikke redd for å bli truffet av en sko, det er vel heller kniv de foretrekker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykkeliky

Og dere som er så forståelsesfulle overfor denne mannen. Dere syntes vel det var helt greit at han tar all oppmerksomhet bort fra det mennesket de akkurat har lest opp obduksjonsrapporten og sagt minneord om også da, vel. Skikkelig verdig for den personen må jeg si!

Bare det at han noen timer etterpå sitter på en pub og ler da han blir intervjuet sier jo litt om hvor stor sorg han bærer.

Endret av Lykkeliky
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan dette bli en "diskusjon" om muslimer egentlig? Idioter

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo greit en gang for alle å få konstatert hva slags helter de berørte som sitter i salen egentlig har!

Verdighet, kjærlighet, varme og roser, og at "vi skal møte terroren med mer humanitet, mer åpenhet og mer demokrati" var visst fort glemt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan kan dette bli en "diskusjon" om muslimer egentlig? Idioter

Ser du ikke den så mangler du noe i topplokket

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg er ikke redd for å bli truffet av en sko, det er vel heller kniv de foretrekker.

Ikke vri og vreng på det jeg sier. Du skjønte poenget. Jeg vil ikke krangle med noen, jeg synes bare denne tråden har tatt feil retning: fra å snakke om hvorfor skokasting i retten er galt utført av et hvilket som helst menneske(som jeg er enig i), til å bevise at det er muslimers natur at de utøver vold/skokasting.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det forundrer meg ikke om vi, i nærmeste fremtid, kommer til å oppleve hevnaksjoner fra muslimer etter 22. juli. De har jo tradisjoner for slikt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ser du ikke den så mangler du noe i topplokket

Jeg kan berolige deg med at jeg har alt jeg trenger i hodet mitt. Kanskje det er derfor jeg synes dere som er så trang i hodet at det er omtrent bare plass til muslimhets.

Enkelt møblert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vri og vreng på det jeg sier. Du skjønte poenget. Jeg vil ikke krangle med noen, jeg synes bare denne tråden har tatt feil retning: fra å snakke om hvorfor skokasting i retten er galt utført av et hvilket som helst menneske(som jeg er enig i), til å bevise at det er muslimers natur at de utøver vold/skokasting.

Det er tradisjon for disse folka å kaste sko, har du ikke skjønt det enda? Etter at de har tatt vekk verdigheten til offerene drar han på pub, ler og har det morro....

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ganske artig å se at Breivik har indirekte oppnådd det han har ønsket:

En enorm polarisering i folket!

Hvilken verden lever du i da? KG er ikke folket, her er det mange avvikere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...