Gå til innhold

En mann kastet sko etter ABB


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Vampen

Så, med tanke på alle de pårørende i denne saken, som er VELDIG mange, så er det rett og slett en tilfeldighet at han som gjorde dette var muslim?!?! Jaja............

Hva har dette med islam å gjøre? Dette er en handling med rot i kultur, ikke religion. At han er muslim har fint lite med saken å gjøre. Han var i en vanskelig situasjon, og tydde til en handling som i hans kultur er et uttrykk for forakt. Hadde det vært en naturlig respons for en norsk eller indonesisk muslim? Neppe. På samme måte kunne det like godt ha vært en kristen med samme kulturelle bakgrunn som gjorde det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lykkeliky

......

Du tuller med meg nå? Så fordi folk velger å utøve vold og vise emosjoner så er dette på grunn av muslimene? Virkelig? Så utrolig dømmende du er, fantasktisk, du burde få en premie.

Jeg har svart på det før, men vær så god:

Ja, det har jo kommet forslag fra folk her inne om at de pårørende burde få kaste stein på Breivik, og at andre skulle få kaste stein på han. Det er virkelig flott at noen vil føre inn slike former for straff i Norge!

Sett han i et bur på torget og la folk kaste stein på han Det er et slikt land vi vil ha, ikke sant?

Det var jo ikke Breivik som ble truffet engang, det var forsvareren hans. Hun var på jobb og gjorde en jobb ingen misunner henne. Man kan si hva man vil, jeg tror IKKE det var tilfeldig at det var akkurat denne pårørende som kastet en sko........ Hvor mange pårørende har sittet i salen og hatt det helt forferdelig de siste ukene? Det er MANGE! Og du mener altså at det er tilfeldig at det er akkurat denne pårørende som kaster ting??? Tror du virkelig det????? Seriøst??????? jaja.........

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har dette med islam å gjøre? Dette er en handling med rot i kultur, ikke religion. At han er muslim har fint lite med saken å gjøre. Han var i en vanskelig situasjon, og tydde til en handling som i hans kultur er et uttrykk for forakt. Hadde det vært en naturlig respons for en norsk eller indonesisk muslim? Neppe. På samme måte kunne det like godt ha vært en kristen med samme kulturelle bakgrunn som gjorde det.

Jaja, bare gå rundt grøten du, du vet det bunner ut i det samme!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så, med tanke på alle de pårørende i denne saken, som er VELDIG mange, så er det rett og slett en tilfeldighet at han som gjorde dette var muslim?!?! Jaja............

Det er virkelig helt utrolig at du prøver å trekke en slik konklusjon. Det er over en million ulike faktorer som kan ha fått personen til å kaste skoen. Hans oppvekst og bakgrunn som muslim kan være en av dem, men når man ikke vet noe som helst om denne personen så blir det alt for fjernt å si noe sånt. Men det er vel typisk mennesket og oss nordmenn. Ved å vite hva slags religion og kulturell bakgrunn vedkommende har vet vi med en gang hva som ligger til grunne for enhver handling. Det enkle, åpenbare faktum at det kun er en dråpe i havet av andre eventuelle grunner som måtte ligge bak handlingen tenker vi ikke over engang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, klarer man å finne en unnskyldning for å spre edder og galle om muslimer her også? Galskap.

Hvis det å kaste en sko sier masse om muslimer, hva sier Breiviks handlinger om nordmenn? Eller er det bare muslimer man kan generalisere etter enkeltpersoners handlinger?

Latterlig.

Så utrolig godt sagt! :tommel: Helt utrolig hvordan folk har avlet dette hatet i seg. Jeg blir helt ekkel og det skremmer meg. Det sier så mye mer om dem, en om muslimer - la de få leve.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Jaja, bare gå rundt grøten du, du vet det bunner ut i det samme!

Nei, det gjør det ikke. Alle muslimer er ikke arabere, alle arabere er ikke muslimer. Det er greit å klare kunststykket å skille mellom religion og kultur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det gjør det ikke. Alle muslimer er ikke arabere, alle arabere er ikke muslimer. Det er greit å klare kunststykket å skille mellom religion og kultur.

Jaha, så hva er riktig?

90% - 95% av arabere er muslimer?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Jeg har svart på det før, men vær så god:

Ja, det har jo kommet forslag fra folk her inne om at de pårørende burde få kaste stein på Breivik, og at andre skulle få kaste stein på han. Det er virkelig flott at noen vil føre inn slike former for straff i Norge!

Sett han i et bur på torget og la folk kaste stein på han Det er et slikt land vi vil ha, ikke sant?

Det var jo ikke Breivik som ble truffet engang, det var forsvareren hans. Hun var på jobb og gjorde en jobb ingen misunner henne. Man kan si hva man vil, jeg tror IKKE det var tilfeldig at det var akkurat denne pårørende som kastet en sko........ Hvor mange pårørende har sittet i salen og hatt det helt forferdelig de siste ukene? Det er MANGE! Og du mener altså at det er tilfeldig at det er akkurat denne pårørende som kaster ting??? Tror du virkelig det????? Seriøst??????? jaja.........

Det har også vært muslimske pårørende tilstede de siste ukene, uten at det av den grunn har haglet sko fra dag 1.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har dette med islam å gjøre? Dette er en handling med rot i kultur, ikke religion. At han er muslim har fint lite med saken å gjøre. Han var i en vanskelig situasjon, og tydde til en handling som i hans kultur er et uttrykk for forakt. Hadde det vært en naturlig respons for en norsk eller indonesisk muslim? Neppe. På samme måte kunne det like godt ha vært en kristen med samme kulturelle bakgrunn som gjorde det.

Det nytter ikke å ro med slike påstander her. Religion og kultur henger sammen. Dette er bare noe dere naive liker å bruke som et argument. Dere vet også at religion og kultur hører sammen. Eller skjønner dere det faktisk ikke??? Gud, nå ble jeg litt usikker her.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Jaha, så hva er riktig?

90% - 95% av arabere er muslimer?

Jeg tipper at majoriteten av arabere er muslimer ja. Skal du ha et nøyaktig tall får du Google. Det endrer ikke på det jeg skrev. Og, ikke minst, at majoriteten av muslimer ikke er arabere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det flere steder referert til at dette er en måte å demonstrere forakt på i visse deler av verden, og noe vi husker fra tidligere nyhetsepisoder, - så ja.

Jeg får lyst til å kaste en sko på deg. Hardt. Midt i fleisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Det nytter ikke å ro med slike påstander her. Religion og kultur henger sammen. Dette er bare noe dere naive liker å bruke som et argument. Dere vet også at religion og kultur hører sammen. Eller skjønner dere det faktisk ikke??? Gud, nå ble jeg litt usikker her.

Her er det du som har misforstått noe. Mennesker som identifiserer seg selv som muslimer, kommer fra veldig mange land og kulturer. Og det er stor forskjell, nettopp fordi religion blandes med mange forskjellige kulturelle særtrekk. På samme måte som det er mye muslimer gjør, som ikke har sin basis i religion, men kultur. Hva er vanskelig med å skjønne det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykkeliky

Det er virkelig helt utrolig at du prøver å trekke en slik konklusjon. Det er over en million ulike faktorer som kan ha fått personen til å kaste skoen. Hans oppvekst og bakgrunn som muslim kan være en av dem, men når man ikke vet noe som helst om denne personen så blir det alt for fjernt å si noe sånt. Men det er vel typisk mennesket og oss nordmenn. Ved å vite hva slags religion og kulturell bakgrunn vedkommende har vet vi med en gang hva som ligger til grunne for enhver handling. Det enkle, åpenbare faktum at det kun er en dråpe i havet av andre eventuelle grunner som måtte ligge bak handlingen tenker vi ikke over engang.

Se på intervjuet han gav i etterkant av dette! Der sitter han og ler på en pub. Han sier selv at han ikke gjorde det fordi ABB drepte broren hans, han gjorde det for ALLE ofrene. Så omtenksomt av han, det setter sikkert de to jentene (som overlevde Utøya) pris på! (De ble livredde da denne mannen begynte å kaste ting i rettsalen.)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Søgni

Jeg blir flau over å lese at enkelte benytter denne muligheten til å demonisere hele den ikke spesielt homogene gruppen "muslimer", bare fordi denne mannen var muslim. Den konklusjonen blir helt borti natta, og vanskelig å ta på alvor.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får lyst til å kaste en sko på deg. Hardt. Midt i fleisen.

Hvorfor?

Fordi jeg presenterer kalde fakta?

Spesielt å bli truet med vold her på KG!

Du bør kanskje få behandling for anger management eller flytte til et land hvor skokasting er sosialt akseptert og en del av kulturen!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykkeliky

Det har også vært muslimske pårørende tilstede de siste ukene, uten at det av den grunn har haglet sko fra dag 1.

Jeg gjentar meg selv, men....du mener altså at det er tilfeldig at det er akkurat denne pårørende som kaster ting??? Tror du virkelig det????? Seriøst??????? Kunne det likesågodt vært en nordmann?

Jeg er ingen ABB fan, jeg syntes det han gjorde var forferdelig og jeg har stor medfølelse for de pårørende. Jeg syntes det er veldig UVERDIG at slike ting skjer i en rettsal, det gjør flere av de pårørende også, men flere av dere her på KG syntes dette var en god gest. Jeg syntes det er forkastelig, og hadde ikke håpet at noen skulle synke så lavt......

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvorfor?

Fordi jeg presenterer kalde fakta?

Spesielt å bli truet med vold her på KG!

Du bør kanskje få behandling for anger management eller flytte til et land hvor skokasting er sosialt akseptert og en del av kulturen!

Jeg forsetter..:

Informasjon om arabisk kultur og skokasting: http://news.bbc.co.uk/2/hi/7783325.stm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Jeg gjentar meg selv, men....du mener altså at det er tilfeldig at det er akkurat denne pårørende som kaster ting??? Tror du virkelig det????? Seriøst??????? Kunne det likesågodt vært en nordmann?

Jeg er ingen ABB fan, jeg syntes det han gjorde var forferdelig og jeg har stor medfølelse for de pårørende. Jeg syntes det er veldig UVERDIG at slike ting skjer i en rettsal, det gjør flere av de pårørende også, men flere av dere her på KG syntes dette var en god gest. Jeg syntes det er forkastelig, og hadde ikke håpet at noen skulle synke så lavt......

For det første, roe ned bruken av ???????.

For det andre, har jeg sagt noe om at gesten var "god" eller at jeg synes det var en fantastisk ide?

Så, for å svare på spørsmålet ditt, de pårørende i salen er i en ekstrem situasjon. Jeg hadde ikke blitt overrasket om det var en norsk pårørende det "rabla" for. Men akkurat å kaste sko er ikke noe vi har en tradisjon for, så akkurat det hadde overrasket meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykkeliky

Jeg blir forøvrig litt sjokker over at dere syntes denne oppførselen er helt grei. Midt i opplesningen av minneord og gjennomgåelse av obduksjonsrapport!?!?! velger denne fyren å ta oppmerksomhet bort fra offeret ved å begynne å kaste sko! Er det verdighet overfor ofrene? For de jentene som satt ved siden han som ble redde? For offeret som fikk opplest minneord akkurat da????

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjentar meg selv, men....du mener altså at det er tilfeldig at det er akkurat denne pårørende som kaster ting??? Tror du virkelig det????? Seriøst??????? Kunne det likesågodt vært en nordmann?

Jeg er ingen ABB fan, jeg syntes det han gjorde var forferdelig og jeg har stor medfølelse for de pårørende. Jeg syntes det er veldig UVERDIG at slike ting skjer i en rettsal, det gjør flere av de pårørende også, men flere av dere her på KG syntes dette var en god gest. Jeg syntes det er forkastelig, og hadde ikke håpet at noen skulle synke så lavt......

Konklusjonen er nok dessverre at unge og godt voksne nordmenn åpenbart trenger en 20-årig besøkende iraker for å vise hvordan man skal oppføre seg slik som de innerst inne ønsker!

Velkommen til fremtiden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...