Gå til innhold

En mann kastet sko etter ABB


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

VG sender direkte om at en mann som reiste seg opp og kastet en sko etter ABB, og ble dratt ut av rettsalen av politiet mens han ropte

"go to hell, you killed my brother".

Jeg har egentlig ventet at noe sånn kom til å skje, men lurer også på hva konsekvensene får for mannen som kastet skoen..

Jeg mener jeg sikkert kunne gjort det samme om jeg var der. Men det hjelper jo samtidig ingenting å gjøre noe sånt.

Hva mener dere?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det føles nok litt godt for fyren, han fikk tatt litt igjen på en måte. Dessuten står det i vg artikkelen at "- Det virket som det var en pårørende som kastet noe mot tiltalte, så ropte han. You killer, go to Hell. Han satt et stykke unna. Tiltalte var ikke i reell fare. Det var mer et følelsesutbrudd, sier Christin Bjelland i den nasjonale støttegruppen."

Så det er ikke det helt enorme angrepet..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig det ikke har skjedd før egentlig.

Jeg skjønner godt at noen har et behov for å "ta igjen" på ABB, og det å kaste denne skoen er kanskje det som skulle til for at denne personen fikk ut litt av følelsene han sliter med etter alt som har hendt.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel vanlig oppførsel der denne personen kommer i fra. Vold løser vold.

Men jeg må si at jeg reagerte litt på at resten av tilhørerne begynte å klappe og rope bravo...

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Dette er vel vanlig oppførsel der denne personen kommer i fra. Vold løser vold.

Men jeg må si at jeg reagerte litt på at resten av tilhørerne begynte å klappe og rope bravo...

Nettopp! Jeg skulle akkurat til å påpeke det.

Og all denne skrytingen at det hele foregår med slik en "verdighet"! Når så mange umiddelbart applauderer og kommer med støtterop, står dette i sterk kontrast med all omtalen av hvordan alle AUFere og pårørende har tro på en verdig, rettferdig rettsgang osv. Alle de utenlandske kommentarene, inklusiv Desmond Tutu, som skryter av måten nordmenn reagerer, - kjærlighet, uten hevntanker, rosetog, osv. osv.. Kanskje ikke så helt berettiget likevel.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han som kastet var selvsagt muslim......

Breivik tok det på en bra måte, sa kast på MEG da jeg går ut eller inn IKKE på forsvareren min.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Han som kastet var selvsagt muslim......

Breivik tok det på en bra måte, sa kast på MEG da jeg går ut eller inn IKKE på forsvareren min.

Ja, på mange måter bare understreker det kulturforskjellene og hvorfor mange er skeptiske til den voldsomme innvandringen. Dessverre, på mange måter er dette 1 poeng til Breivik!

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, på mange måter bare understreker det kulturforskjellene og hvorfor mange er skeptiske til den voldsomme innvandringen. Dessverre, på mange måter er dette 1 poeng til Breivik!

Mange andre klappet jo og ropte bravo... tror du alle var muslimer?

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forunderlig at det ikke har skjedd før, sånn som breivik har oppført seg.

Vi snakker tross alt om mennesker som har mistet mange av sine nære, og som har blitt forsøkt drept. Det er klart at man kan få sammenbrudd.

Å kaste en sko kan ikke sammenlignes med skaden Breivik har påført disse menneskene..

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, på mange måter bare understreker det kulturforskjellene og hvorfor mange er skeptiske til den voldsomme innvandringen. Dessverre, på mange måter er dette 1 poeng til Breivik!

At en person prøvde å kaste sko på Breivik er det snilleste Breivik noen gang kan oppleve etter helvete han har påført andre. Han drepte utrolig mange, og skadet mange mer. INGEN poeng til Breivik. Ingenting han har sagt før om innvandringen betyr noe lengre. Han er en ekkel, feig massemorder.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Primitiv reaksjon.

Er det primitivt å få et sammenbrudd,eller kan det være menneskelig?

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Seajewel

På tide. Syns det er bra at de klappa jeg, tiltalte skulle ha blitt kasta stein på hver gang han åpna kjeften. Han har DREPT og ødelagt livet til så mange, han fortjener ikke engang å sitte der.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Mange andre klappet jo og ropte bravo... tror du alle var muslimer?

Nei, slett ikke. Det var nok sikkert flest nordmenn. Det viser hvordan de lar seg påvirke! Dette kan du nok overføre i et større samfunnsperspektiv også.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange andre klappet jo og ropte bravo... tror du alle var muslimer?

Nei det tror jeg absolutt ikke.

Regner med det var mange som ikke var muslimer som jublet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Befriende oppførsel, faktisk. Ikke passende i en rettsal, men i en privat setting kunne den skoen gjerne truffet mer presist.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Lykkeliky

Befriende oppførsel, faktisk. Ikke passende i en rettsal, men i en privat setting kunne den skoen gjerne truffet mer presist.

Vold avler vold....... Er det slik vi skal løse problemer fremover kanskje? Har Norge virkelig blitt islamisert allerede?

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SnowLeopard

Jeg synes det er merkelig at ingen har gjort lignene før. Pårørende og berørte har oppført seg veldig "dannet" i denne saken synes jeg, så en reaksjon måtte vel komme før eller siden.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vold avler vold....... Er det slik vi skal løse problemer fremover kanskje? Har Norge virkelig blitt islamisert allerede?

Etter en forbrytelse som fysisk skader andre er ikke sikkerhet for egen helse og kropp det jeg unner vedkommende i en sosial situasjon. Han skal selvsagt ha beskyttelse av staten enn så lenge han er under deres absolutte kontroll(slik som i en rettsal, nettopp derfor dette var feil sted å gjøre dette), men ellers er det ingenting i som tilsier hos meg at jeg skal fordømme en person som kaster objekter mot en annen som tvers igjennom er en terrorist av interesse.

Av respekt for sakens gang skjønner jeg at dette ikke var det mest edle å gjøre, men moralskt feil var det så lang i fra. Skal du absolutt fordømme noen i denne situasjonen er det han som kastet skoen og hvordan han tenkte, og ikke bland inn religion i situasjoner som ikke tilsier det. Det gjør ikke annet enn å fjerne fokus fra den virkelige sak og forsterke fordommene mot annet.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han som kastet var selvsagt muslim......

Breivik tok det på en bra måte, sa kast på MEG da jeg går ut eller inn IKKE på forsvareren min.

Er det rart det er hat i verden?? :kjefte: Med slike idiotiske utspill folk kommer med her? Hva så om akkurat han var muslim! Han var en pårørende som selvfølgelig har en svært tøff tid. Ikke rart han kaster skoa på han. En liten sko er da ingen ting i motsetning til hva det NORSKE monsteren av en barnemorder har gjort. Prøv å sett dere inn i de pårørendes situasjon.

Og han tok det på en bra måte? Hold opp a! Du er kanskje av typen som sender stakkars monsteret frierbrev? Buhuhuuuu, stakkar han som må sitte der og nesten få en sko på seg.

Og ja jeg er 100% norsk og kan ikke fordra det stygge trynet til monsteret jeg ikke vil si navnet på! Takk!

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...