Gå til innhold

Urfolkstatus for det norske folk!

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Det stemmer ikke. I Latin-Amerika er det land hvor det anerkjente urfolket utgjør majoriteten av befolkningen.

Dessuten viser du klare rasistiske tendenser når du søker definisjoner som ekskluderer det norske folk.

Jeg skrev at et typisk kjennetegn av urfolk var at de var i minoritet, jeg sa ikke at det var en nødvendig krav for å kunne klassifiseres som urfolk.

Jeg er rasist fordi jeg mener at det norske folk ikke er et urfolk? Hvordan er det rasistisk?

Jeg har fremdeles til gode med å se deg komme med en troverdig definisjon av urfolk.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Jeg skrev at et typisk kjennetegn av urfolk var at de var i minoritet, jeg sa ikke at det var en nødvendig krav for å kunne klassifiseres som urfolk.

Hvorfor skulle du ellers skrive dette som et ledd i en argumentasjon mot urfolkstatus for det norske folk, dersom du ikke mente at minoritetsstatus er et krav for å kunne oppnå urfolkstatus? Det fremgår jo helt tydelig at du mente majoritetstatusen til det norske folk er et definisjonshinder for urfolkstatus.

Dessuten er folkeslag et subjektivt definisjonsspørsmål basert på kollektiv identitet. Sånn sett er det norske folk allerede en minoritet i Norge, da jeg åpenbart ikke har mye til felles med deg, og du åpenbart ikke identifiserer deg med det norske folk og dets interesser. Hva er det egentlig nasjonalistiske nordmenn som meg har til felles med globalistiske nordmenn som deg? I praksis er det norske folk allerede et minoritetsfolkeslag i Norge.

Jeg er rasist fordi jeg mener at det norske folk ikke er et urfolk? Hvordan er det rasistisk?

Jeg har fremdeles til gode med å se deg komme med en troverdig definisjon av urfolk.

Etnisk basert forskjellsbehandling er rasistisk per definisjon, og det er per definisjon rasistisk å motarbeide urfolkstatus for det norske folk fordi de er norske. Og den eneste troverdige definisjonen av urfolk, er at de er den opprinnelige befolkningen. At de utgjør det opprinnelige folkeslaget er også felles for alle urfolkaktivister og folkeslag som har oppnådd urfolkstatus, og alle urfolkaktivister har måttet kjempe mot den typen rasisme du representerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et urfolk er en minioritet med en ikke-industriell levemåte. Tenker du på nordmenn som en slik gruppe?

For min del syns jeg ikke det. Og syns ikke samer passer under den betegnelsen lengre heller.

"Urfolk" er et politisk og juridisk begrep. Det er gjerne FN sin definisjon av utfolk det henvises til når man snakker om samer som en slik gruppe.

Det vil egentlig være mer korrekt å kalle nordmenn "Opprinnelsesbefolkning" i landet Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

"Urfolk" er et politisk og juridisk begrep. Det er gjerne FN sin definisjon av utfolk det henvises til når man snakker om samer som en slik gruppe.

Det vil egentlig være mer korrekt å kalle nordmenn "Opprinnelsesbefolkning" i landet Norge.

Det er egentlig mer korrekt å kalle denne politiske og juridiske forskjellsbehandlingen av det norske folk for rasisme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest er koko.

:skratte:

Kan du hoste opp en grei definisjon av "urfolk", og forklare hvordan nordmenn passer inn i den?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...