Gå til innhold

Hva i h******?!


Gjest lillemymeg

Anbefalte innlegg

Gjest Marmot

Denne teksten trenger da ikke å tolkes bokstavlig?

Denne teksten kan vel likesågodt være en metafor for annen type straff som ikke er fysisk? F.eks timeout eller inndragelse av lommepenger/lørdagsgodteri og lignende?

Du mener at "sviende sår" skal være en metafor for "fem minutter i trappa" og "slag" for "nå får du ikke godteri"...? Jeg blir så ufattelig profosert over kristne som skal bortforklare det der. Hvis Gud er så himla perfekt, hadde han da vitterlig ikke trengt å skrive metaforer.

Videoen var jævlig ja.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:( Noe så grusomt ... og det værste er at denne mishandlingen er av den milde typen. :(

Denne moren ble dømt, ja. Hun fikk 1,5 års fengsel, men slapp ut etter ca.1 år pga god oppførsel :eeeh:

Barnefaren fikk istedenfor foreldreretten, men han mishandlet også barnet slik at det kom på sykehus.

Så var det noe om at et ameriansk ektepar ville adoptere barnet, men de ombestemte seg da de var redd for at barnet skulle være psykisk skadet, eller noe ... ?

HVA??????????? Gi meg det barnet og jeg skal elske det for livet ut! Faen ta! At noen faktisk er så bortkommne at dem holder på slik. Jeg forstår ikke hvorfor adopsjonstiden i norge er så lang. Barn som dette TRENGER et nytt hjem i dag, ikke etter 3 år når ola normann har vært på venteliste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I bakvendtland, der alt går an og 5 og 2 er 9...

Ellers så kan man jo slå opp i bibelen.

Den som sparer på riset, hater sin sønn,

den som elsker, formaner ham sent og tidlig.

Sviende sår renser bort det onde,

slag renser de innerste rom.

La ikke gutten mangle formaning!

Gir du ham ris, skal han ikke dø.

Dumhet hører ungdommen til,

riset kan oppdra og drive den bort.

Sikkert mange her som hyler og skriker og er kristne. Der ser vi hvor forbanna ingorant folk er i forhold til religionen sin.

kan du linke til hvor du fant det sitatet? jeg finner ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør meg så vondt at jeg ikke kan bryte inn og trøste ungen. :(

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Offensive Pie

kan du linke til hvor du fant det sitatet? jeg finner ikke det.

Det er fire forskjellige sitater fra fire forskjellige kontekster i Salomos Ordspråk. I sammenheng ser det stygt ut, selvsagt, men i sammenheng med teksten omkring, tolket i sammenheng med sin samtid, er det ikke ille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at jeg så denne videoen gikk jeg rett til barnet til kjæresten min, som er på alder med den lille ungen i videoen, og gav henne en stor og god klem. INGEN skal få gjøre noe slikt mot mine fremtidige barn iallefall!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, så den nå. Fy faen at det går an!!! Bitte lille babyen. Skal tro hvor den er nå. Var visst i Malaysia i fjor det hadde skjedd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Du mener at "sviende sår" skal være en metafor for "fem minutter i trappa" og "slag" for "nå får du ikke godteri"...? Jeg blir så ufattelig profosert over kristne som skal bortforklare det der. Hvis Gud er så himla perfekt, hadde han da vitterlig ikke trengt å skrive metaforer.

Videoen var jævlig ja.

Det er f.eks en seksjon i dette forumet som heter "Ris og ros". Betyr det at du tror at den forumdelen handler om spanking????? :skratte:

Veldig leit at du tillegger kristendommen skylden for at barn blir slått pga noen tekster som står i bibelen. Ikke alle kristne som tolker alt som står der bokstavlig heldigvis.

Jeg anser meg som kristen og har aldri utøvet fysisk straff mot mitt barn og ingen andre barn heller.Jeg er sterkt imot barnemishandling og reagerer selvfølgelig med avsky på videoen som de fleste andre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ganske trangsynt å si at kristendommen ikke kan ha en del av skylden for at slikt skjer. Kristendommen er da den religionen som har flest liv på "samvittigheten", det sier litt om hva den står for.

Religion er skummelt og kristendommen er en av de verste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...