AnonymBruker Skrevet 10. mai 2012 #21 Skrevet 10. mai 2012 Man trenger ikke reise langt heller. I Frankrike er det vanlig at unger får et slag i bakhodet av foreldrene. En venninne av meg var i Vietnam, hvor hun ble kjent med en ung dame som hadde barn. Hun var ifølge venninnen min "verdens beste mor, men slo ungen for alt." Kan noen få den setningen til å bli logisk for meg? I bakvendtland, der alt går an og 5 og 2 er 9... Ellers så kan man jo slå opp i bibelen. Den som sparer på riset, hater sin sønn, den som elsker, formaner ham sent og tidlig. Sviende sår renser bort det onde, slag renser de innerste rom. La ikke gutten mangle formaning! Gir du ham ris, skal han ikke dø. Dumhet hører ungdommen til, riset kan oppdra og drive den bort. Sikkert mange her som hyler og skriker og er kristne. Der ser vi hvor forbanna ingorant folk er i forhold til religionen sin. 2
Gjest Gjest Skrevet 10. mai 2012 #22 Skrevet 10. mai 2012 Ble kvalm. Begynte å grine. Den bare ligger der og gråter ,men den får ikke være i fred for den gale fittekjerringa bare slår,sparker og klyper. Angrer på at jeg så videoen.
GammelKaktus Skrevet 10. mai 2012 #23 Skrevet 10. mai 2012 Dette ser ut som korrekt kristen oppdragelse etter Guds vilje. Som det står i Skriften: Den som sparer på riset, hater sin sønn, den som elsker, formaner ham sent og tidlig. Sviende sår renser bort det onde, slag renser de innerste rom. Glad jeg er ateist. 4
Gjest BM2 Skrevet 10. mai 2012 #24 Skrevet 10. mai 2012 Nå er ikke jeg på FB, men hva gjør dere da folkens for å underrette de rett myndigheter?
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2012 #25 Skrevet 10. mai 2012 Nå er ikke jeg på FB, men hva gjør dere da folkens for å underrette de rett myndigheter? Hadde du hatt fb så hadde du fått med deg at dama allerede har sonet 6 mnd for mishandling.
Aldrisur Skrevet 10. mai 2012 #26 Skrevet 10. mai 2012 Nå er ikke jeg på FB, men hva gjør dere da folkens for å underrette de rett myndigheter? Hallo! Hvilke myndigheter? Nå så jeg bare tre sekunder ut i filmen og fikk ikke noe inntrykk av hvor i verden dette er filmet. Vet du det? Er det her i Norge? Hva vil du gjøre med det? 1
Gjest Gjest Skrevet 10. mai 2012 #27 Skrevet 10. mai 2012 Dette ser ut som korrekt kristen oppdragelse etter Guds vilje. Som det står i Skriften: Den som sparer på riset, hater sin sønn, den som elsker, formaner ham sent og tidlig. Sviende sår renser bort det onde, slag renser de innerste rom. Denne teksten trenger da ikke å tolkes bokstavlig? Denne teksten kan vel likesågodt være en metafor for annen type straff som ikke er fysisk? F.eks timeout eller inndragelse av lommepenger/lørdagsgodteri og lignende?
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2012 #28 Skrevet 10. mai 2012 Denne teksten trenger da ikke å tolkes bokstavlig? Denne teksten kan vel likesågodt være en metafor for annen type straff som ikke er fysisk? F.eks timeout eller inndragelse av lommepenger/lørdagsgodteri og lignende? Vi får håpe du tolker rett da, så du ikke havner i helvete... 3
Binta Ba Skrevet 10. mai 2012 #29 Skrevet 10. mai 2012 Både jeg og mannen fikk tårer i øynene..jentungen vår er våken, og hørte babygråten, og begynte å surke selv, selv om hun ikke så skjermen.. Herregud..
Meridian Skrevet 10. mai 2012 #31 Skrevet 10. mai 2012 I bakvendtland, der alt går an og 5 og 2 er 9... Ellers så kan man jo slå opp i bibelen. Den som sparer på riset, hater sin sønn, den som elsker, formaner ham sent og tidlig. Sviende sår renser bort det onde, slag renser de innerste rom. La ikke gutten mangle formaning! Gir du ham ris, skal han ikke dø. Dumhet hører ungdommen til, riset kan oppdra og drive den bort. Sikkert mange her som hyler og skriker og er kristne. Der ser vi hvor forbanna ingorant folk er i forhold til religionen sin. Jeg stoler ikke 100% på skrifter som ble skrevet ned for hånd for over 2000 år siden i et samfunnet som var mannsdominerende. Flere skriftlærde menn tolket bibelen på hver sin måte, og det er mye mistolking ute å går. Dette gjelder ikke bare bibelen, men også koranen og hva nå alle disse bøkene heter... Jeg finner det rart at noen ønsker å skade et annet menneske, men det er fordi jeg ikke har den evnen selv ... er nok litt evneveik på det område.
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2012 #32 Skrevet 10. mai 2012 Nå kan dere tenke dere hvor ille misshandlingen av lille kristoffer var. Han var i tilleg større og tålte mer, og likevel døde han. Som nevnt over; det er mye verre misshandlig som foregår. Det er naivt å tro at dette er verdens verste mor. 5
Djungelvrål Skrevet 10. mai 2012 #33 Skrevet 10. mai 2012 Å guuud jeg angrer på at jeg så dette!!!!!!!!!!!!!! Ble enda verre da jeg skrudde på lyden å hørte den utrolig såre hikstingen. Faen hu skulle vært kastet i et mørkt kaldt hull på livstid, et år er jo et hån!!!!! Hva var poenget med å legge ut filmen??? "Se hvor flink jeg er til å mishandle den 6 mnd gamle babyen min!?!"
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2012 #34 Skrevet 10. mai 2012 I bakvendtland, der alt går an og 5 og 2 er 9... Ellers så kan man jo slå opp i bibelen. Den som sparer på riset, hater sin sønn, den som elsker, formaner ham sent og tidlig. Sviende sår renser bort det onde, slag renser de innerste rom. La ikke gutten mangle formaning! Gir du ham ris, skal han ikke dø. Dumhet hører ungdommen til, riset kan oppdra og drive den bort. Sikkert mange her som hyler og skriker og er kristne. Der ser vi hvor forbanna ingorant folk er i forhold til religionen sin. Så fint da, at vi lever i ett land som beskytter barn mot sånn drit. De strofene der var kanskje lov en gang i tiden, idag blir du putta inn om du følger dem. Tenk deg da visse land som fortsatt, i år 2012, lar religionen bestemme både lovverk og styre. *Grøss* 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2012 #35 Skrevet 10. mai 2012 Herregud, den gråtingen der kommer til å forfølge meg i søvne i natt. Jeg har ikke ord. Noen mennesker burde virkelig virkelig IKKE hatt barn. Fyyy faen!
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2012 #36 Skrevet 10. mai 2012 Det er tragisk at jeg som vanlig norsk jente har både sett og opplevd verre:\ Man vil kanskje helst ikke tenke på det men jeg kan med hånden på hjertet si at 80% av vennene mine har blitt slått eller verre av foreldre, minst en gang i løpet av livet. Barnemisshandling er langt mer utbredt enn det virker, og jeg vil helst ikke tenke på mørketallene:\
Djungelvrål Skrevet 10. mai 2012 #37 Skrevet 10. mai 2012 Man skal for all del ikke slå barn, men syns allikevel dette blir verre enn at en 7 åring får en dask på rumpa. Det er en baby og den blir slått, sparket og kløpet systematisk i lang tid.
Gjest Candy Pie Skrevet 10. mai 2012 #38 Skrevet 10. mai 2012 Herregud...Hvordan kan noen gjøre noe sånt?
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2012 #39 Skrevet 10. mai 2012 Jeg blir helt kvalm! Hvem er det som kan gjøre sånt mot et uskyldig lite barn!!!!? Får vondt inni meg når jeg hører at barnet gråter!
Gjest HunterLady Skrevet 11. mai 2012 #40 Skrevet 11. mai 2012 Hvilke kulturer er det da? Jeg har venner fra ganske mange forskjellige land og det er ytterst sjeldent at jeg hører om slik mishandling. De er kanskje mer "åpne" for et klaps på baken hvis barnet har gjort noe galt. Men har aldri hørt om at de mishandler et lite barn på denne måten. Jeg mener ikke kulturer enkeltvis, og at alle innen en bestemt kultur slår ungene sine. Men at i enkelte familiekulturer er det akseptert å slå ungene sine for at de f.eks skal lære å ikke gråte. Du har jo f.eks landene med barnesoldater og noen land i Asia der det er vanlig at foreldre selger barna sine som sexslaver. Det finnes en rekke kulturer der barnemishandling er normalt. Det betyr ikke at det er greit, men dessverre så er det slik det er noen plasser. Jeg synes moren i videoen fortjente langt strengere straff enn bare 1,5 års fengsel og at hun ikke fortjener retten til å ha omsorg for sine barn. Men jeg tror ikke alle her i verden er enig med meg, da dette for noen blir ansett som meget mild mishandling, og for noen andre er ikke dette mishandling i det hele tatt. Trist, men sant.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå