Gå til innhold

Pasienter dør av for mye morfin på sykehus - lærer de aldri?


Meridian

Anbefalte innlegg

Leste denne artikkelen om pasienter som har død, eller har vært nær ved å dø pga de har fått for stor dose med morfin.

Om dere leser i kommentarfeltet er det mange pårørende som har mistet sine pga for høye doser mofin, og noen som har fått sine kjære tilbake med senskader av for mye morfin.

Min lenke

Jeg syns det er skummelt at det skjer så mye. Om de hadde hatt skikkelige rutiner, ville ikke pasientene dødd etter bl.a. enkle kne-eller håndleddsoperasjoner ...

Leser i kommentarfeltet om en som mistet bestemoren sin etter en gastroskopi ... jeg har tatt gastroskopi to ganger, og jeg skjønner ikke at det er mulig ...

Her er en annen relatert artikkel om en som overlevde og en som døde av for stor dose morfin : Min lenke

Endret av Bølle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen tåler mer enn andre og små doser vil ikke være tilstrekkelig, men så er det noen få da, som bare tåler minimalt.. Sånn er det bare, liksom?! Det er velkjent at det alltid er en risiko ved slike medikamenter, det blir pasientene og pårørende opplyst om på forhånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen tåler mer enn andre og små doser vil ikke være tilstrekkelig, men så er det noen få da, som bare tåler minimalt.. Sånn er det bare, liksom?! Det er velkjent at det alltid er en risiko ved slike medikamenter, det blir pasientene og pårørende opplyst om på forhånd!

Men man trenger vel ikke pøse på med morfin. Var jo en sykepleier som sa til legen " Går du ikke litt fort frem, nå?" Der legen svarer "Neida, dette går fint..." Og det gikk jo ikke bra. Det ble jo tredoblet dose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen tåler mer enn andre og små doser vil ikke være tilstrekkelig, men så er det noen få da, som bare tåler minimalt.. Sånn er det bare, liksom?! Det er velkjent at det alltid er en risiko ved slike medikamenter, det blir pasientene og pårørende opplyst om på forhånd!

Men det er selvfølgelig helt uhørt når det er grunnet rutinesvikt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er selvfølgelig helt uhørt når det er grunnet rutinesvikt!!!

Det skulle jeg mene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men man trenger vel ikke pøse på med morfin. Var jo en sykepleier som sa til legen " Går du ikke litt fort frem, nå?" Der legen svarer "Neida, dette går fint..." Og det gikk jo ikke bra. Det ble jo tredoblet dose.

Enig med deg der!!

Men det er jo en grunn til at han fikk mer enn èn dose, det er jo fordi han trengte det, og det er nok helt vanlig på sykehus!!

Grov feil at pasienten ikke ble overvåken etter en så stor dose!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jaggu er det rart de er så restriktive med å gi morfin på terminale pasienter også, så dette går nok begge veier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Enig med deg der!!

Men det er jo en grunn til at han fikk mer enn èn dose, det er jo fordi han trengte det, og det er nok helt vanlig på sykehus!!

Grov feil at pasienten ikke ble overvåken etter en så stor dose!!

Tja, jeg ble gitt morfin på rutine (benbrudd), og måtte gi beskjed om at om de fortsatte å dope meg slik kom jeg til å ringe en venn med videokamera slik at jeg hadde håndfaste beviser til senere.

Jeg har en skyhøy toleranse for smerte, og det å bli gitt smertestillende eller annet som virker sløvende er noe som jeg ikke godtar med mindre det er nødvendig for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...