Gjest Anonymous Skrevet 28. januar 2004 #1 Del Skrevet 28. januar 2004 Jeg og kjæresten min krangler så busta fyker (kanskje et positivt tegn at dette er den største krangelen vår hittil :-? ) om teksten til en barnesang. Det gjelder altså "En elefant kom marsjerende." Vi er enige om de to første linjene: En elefant kom marsjerende Bortover edderkoppens fine (fineste) spinn Men SÅ: Jeg mener at de siste linjene er: Syntes at veien var så interessant At han ville ha med seg en ny elefant Mens han står på: Syntes at veien var sjarmerende At han ville ha med seg en liten venn Jeg syns han sykler kraftig i buskene med sin versjon... Men hva mener dere? Hvilken versjon er den riktige? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blåveis Skrevet 28. januar 2004 #2 Del Skrevet 28. januar 2004 jeg har lært hans versjon.. En elefant kom marsjerende Bortover edderkoppens fine spinn Syntes at veien var sjarmerende At han ville ha med seg en liten venn slik sang i alle fall vi den i barnehagen.. så selv om du har lært den annerledes, så kom ikke hær å si at denne versjonener er feil.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 28. januar 2004 #3 Del Skrevet 28. januar 2004 En elefant kom marsjerende Bortover edderkoppens spindelvev. Syntes at veien var så interessang at han ville ha med seg en ny elefant.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
la Flaca Skrevet 28. januar 2004 #4 Del Skrevet 28. januar 2004 "en elefant kom masjerende bortover ederkoppens fine spinn, syntes at veien var så interessant at han ville ha med seg en annen elefant." Den teksten fant jeg da jeg søkte på tittelen på nettet ihvertfall! Ergo: DU har rett -gratulerer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bergenspike Skrevet 28. januar 2004 #5 Del Skrevet 28. januar 2004 Den krangelen kjenner jeg igjen. Men jeg mener at det skal være; Syntes at veien var sjarmerende At han ville ha med seg en ny elefant Men om det er riktig vet jeg ikke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Snurp Skrevet 28. januar 2004 #6 Del Skrevet 28. januar 2004 Har ALDRI hørt denne sangen før jeg :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madley Skrevet 28. januar 2004 #7 Del Skrevet 28. januar 2004 Dere skal nok bare ta det knusende med ro begge to! For når det gjelder barnesanger så er det en versjon pr tettsted i Norges land. I barnehagen jeg jobber i brukes begge om hvernadre. Så begge har rett... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Labella Skrevet 28. januar 2004 #8 Del Skrevet 28. januar 2004 Veien er helt klart interessant, om han vil ha med seg en venn eller en elefant varierer litt :blunke: Uansett - fikk sangen på hjernen, og har nå kommet til "fjorten elefanter kom marsjerende..." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 28. januar 2004 #9 Del Skrevet 28. januar 2004 Veien er helt klart interessant' date= om han vil ha med seg en venn eller en elefant varierer litt :blunke: Uansett - fikk sangen på hjernen, og har nå kommet til "fjorten elefanter kom marsjerende..." Klarte å kjøre den ut av hodet jeg da, og Enter Sandman kom i stedet.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
la Flaca Skrevet 28. januar 2004 #10 Del Skrevet 28. januar 2004 Men er det ikke egentlig et poeng at "masjerende" skal rime på noe: "sjarmerende" passer jo bra i så måte!? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. januar 2004 #11 Del Skrevet 28. januar 2004 Poenget er vel at interessant skal rime på elefant... Selv om man vel kan diskutere om det gjør det, eller om det er grammatisk riktig. Men på den annen side, hvor mange barn synger sangen og stopper midt i og tenker: "hmmm, er denne sangen grammatisk riktig, mon tro?" Du har rett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cara Skrevet 28. januar 2004 #12 Del Skrevet 28. januar 2004 Jeg har faktisk hørt begge versjonene, en versjon i barnehagen da eldstemann var liten (den vi sang for ham) og en versjon i neste barnehage. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. januar 2004 #13 Del Skrevet 28. januar 2004 Har noen en sangbok?? :D Og hvem skrev egentlig sangen?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Donna Skrevet 28. januar 2004 #14 Del Skrevet 28. januar 2004 Jeg er vant med sjarmerende, og liten venn. I barnehagen jeg jobber syneger vi begge deler om hverandre, noen ganger i samme sangen *ler* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. januar 2004 #15 Del Skrevet 28. januar 2004 Her er sangen Og her Her også Det var nok bare denne versonen jeg fant på nett: En elefant kom marsjerende bortover edderkoppens fine spinn synes at veien var så intressant at han ville ha meg seg en annen elefant. To elefanter kom marsjerende bortover edderkoppens fine spinn synes at veien var så intressant at han ville ha meg seg en ny elefant. Tre elefanter kom marsjerende... osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lava Skrevet 28. januar 2004 #16 Del Skrevet 28. januar 2004 Interessant og ny elefant!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vimsevips Skrevet 28. januar 2004 #17 Del Skrevet 28. januar 2004 I den Store barnesangboka står det interessant, og siden dette er en sanglek, er det heller ikke en enkel person bak teksten. Som ei før sa, disse sangene finnes i forskjellige versjoner fra sted til sted. Der jeg gikk i barnehage på 70 og 80 tallet sang vi sjarmerende. Da jeg studerte (førskolelærer) sang vi begge deler. Og det samme gjelder venn og elefant. Argumentet med interessant skal rime på elefant, kommer vel veldig an på dialekten, jeg sier interessang, og da rimer det på ingen måte med elefant. Derimot får jeg et fint rim ut av marsjerende og sjarmerende. Så slutt å krangle, og si dere begge har helt rett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå