Gå til innhold

Dagmamma fra 100 til 80 %

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Har nettopp startet som dagmamma for ei jente på 1 år. Vi har inngått skriftlig kontrakt om at barnet skal være hos meg full tid (dvs fra 08 til 16.30). Plutselig har foreldrene kommet og sagt at de bare skal ha jenta hos meg 80%. Jeg har ikke "mulighet" til å gå ned i lønn tilsvarende. Synes dere jeg bør kreve det vi opprinnelig ble enig om eller bør jeg gå ned i lønn sånn at lønna reduseres med 20%?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns du skal henvise til kontrakten som er inngått om du ikke kan leve med 80 % og 20 % lønnsreduksjon.

Foreldrene må da gjøre et valg på om de ønsker å betale 100 % for 80 % tid, eller du må velge om du vil si nei til reduksjon og heller finne et annet barn å passe dersom du må ha et barn 100 % og lønn tilsvarende det dere nå har avtalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok et bevis på at manglene respekt for dagmammaer. Mange tror faktisk at dagmammaer er en slags tjenestepike som stiller opp på deres premisser.

Si klart i fra at du skal ha lønn for full tid eller så får de finne en annen dagmamma. Du har tross alt lagt opp livet ditt etter lønnen. Hva med kontrakten? Den har de jo brutt :x , påpek det! Lurer på hvordan de hadde tatt det om arbeidsgiveren plutselig en dag kom å sa at fra i morgen går du 20 % ned i stilling + lønn. I det vanlige arbeidslivet har man krav på oppsigelses tid. Den er gjensidig!!!!

Respektløse mennesker spør du meg!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forhold deg til kontrakten.

Der har dere sikkert en oppsigelsestid. I løpet av denne tiden kan ikke kontrakten endres m m begge parter er enige om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...