Gå til innhold

Opphisset av amming

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nei, dette var veldig spesielt, kan ikke se det for meg.

Videoannonse
Annonse
Gjest norah
Skrevet

Jeg har ikke barn, så jeg spør:

Hva/når er det hjernen switcher over fra å tenke at det er tennende at mannen leker med brystene, men ikke barnet?

Er det mulig å amme uten å tenke seksuelle tanker og så like at mannen leker med brystet etterpå?

Jeg har hørt at menn ofte får et forbud mot kvinners bryst så lenge de ammer. Er det fordi puppene går over til å tilhøre ungen i denne perioden?

Det tilhører sjeldenhetene at en kvinne blir sterkt opphisset og/eller får en orgasme bare av å bli berørt på brystene - selv når man ikke har barn.

Jeg kjenner personlig én kvinne som har det slik, men hun føler nada ved amming. Faktisk må hun bruke en plastsak utenpå brystvorten fordi det er smertefullt for henne.

En mann kjærtegner, og man er seksuelt opphisset.

En baby bruker dem for å få mat, og behandler dem på en måte som gjør at kvinner ofte for vonde og såre brystvorter. Brystbetennelse/sår på brystvorten etter babynegler som har klort seg inn er en annen vanlig tilstand pga amming som nok heller ikke føles spesielt seksuelt opphissende.

Grunnen til at mange kvinner(om ikke omtrent alle vil jeg tro) ikke får så mye seksuelt ut av puppeberøring av partneren når man ammer er fordi man føler hele kroppen, og da spesielt brystene tilhører babyen og "mammarollen". De aller færreste vil bli seksuelt opphisset av å bli berørt et sted som er et matfat døgnet rundt og som er sårt.

Man føler seg nok mer som en matmaskin som tilhører en baby enn en sensuell selvstendig kvinne akkurat da - og DERFOR har endel kvinner problemer med å skru over på selvstendige seksuelle følelser og tanker, iallefall i den mest intensive perioden.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tviler på at det finnes mange som blir rent seksuelt opphisset av å amme. Men at mange mødre blir overrasket fordi de kan få den samme fysiske reaksjonen de første gangene de ammer, det vet jeg (er ammehjelper, får flere spørsmål om dette). Dette er i alle tilfellene jeg har vært borti noe som går over etter en gang eller to, når baby begynner å suge skikkelig, melken kommer og man "bare" er matfat.

Det blir jo litt som mannen som er hos legen for kontroll av utstyret, han kan jo gjerne få ereksjon av berøringen, uten at det finnes noe seksuelt med det i det hele tatt.

• Liker 4
Gjest Gjest
Skrevet

Ganske sikkert normalt og mer vanlig enn man tror. Men det er et så stort tabu at ingen vil innrømme det.

Jeg mistenker ikke mine ammende medsøstre for å ha skjult morro av å mate barna sine dog. Og jeg har aldri selv opplevd noen form for nytelse av amming. Om man ser bort i fra nytelsen av å få TØMT brystet før det herren fløtte meg eksploderer i lufta... :sjenert:

• Liker 1
Gjest HEYYYY
Skrevet

Jeg husker da jeg fikk min første. Jeg var igrunnen ganske redd for dette med amming og seksuelle tanker. Jeg var veldig ung og jeg hadde som barn blitt utsatt for overgrep. Da gutten kom ble ammingen NULL problem. Jeg koblet ikke det inn med seksuelle tanker i det hele tatt.

Jeg kjenner jeg blir kvalm av å lese at man kan få orgasme av det? Ugh.

Gjest JosefK78
Skrevet

Grunnen til at mange kvinner(om ikke omtrent alle vil jeg tro) ikke får så mye seksuelt ut av puppeberøring av partneren når man ammer er fordi man føler hele kroppen, og da spesielt brystene tilhører babyen og "mammarollen". De aller færreste vil bli seksuelt opphisset av å bli berørt et sted som er et matfat døgnet rundt og som er sårt.

Man føler seg nok mer som en matmaskin som tilhører en baby enn en sensuell selvstendig kvinne akkurat da - og DERFOR har endel kvinner problemer med å skru over på selvstendige seksuelle følelser og tanker, iallefall i den mest intensive perioden.

Nok en god grunn til ikke å gjøre ei kvinne gravid

Skrevet

Jeg synes det var altfor mye fordømmelse og uvitenhet her. En kvinne kan ikke noe for fysiologiske reaksjoner som hun får. Det har ikke noe med pedofili å gjøre.

Nei, jeg blir ikke opphisset selv.

• Liker 5
Skrevet

Jeg lurer på hvor vanlig det er for kvinner å bli opphisset av amming? Leste i en artikkel at det var ganske vanlig.

Jeg tror vi skal være litt forsiktige med å tenke INCEST... Det er vanlig, men skjer kanskje ikke så ofte. Selv har jeg aldri opplevd det, men med min første hadde jeg veldig ambivalent forhold til å amme sønnen min uten at det skjedde noe. Folk er forskjellig skrudd sammen biologisk, men det er sånn at jeg tror de aller fleste tenker og føler at det kun er en matstasjon. Jeg kom over en ekkel internettside en gang som var en blanding av ammetips og prat og diskusjoner om seksuell tenning og orgasme ved amming. Kvinner som ikke ville slutte å amme pga dette. DET er CRAZYYYYY... Men jeg vil ikke fordømme min neste for dette-å bli usikker, eller føle det en gang eller to at kroppens funksjoner blandes sammen litt, er veldig naturlig og ikke noe å gi dårlig samvittighet for. Har jo hørt om kvinner som får orgasme under fødsel. Og brystvortestimuli som gir sterkere rier... Det er ikke rart vi kvinner skrur av sexlysta en periode kanskje...vi vil ha kroppen i fred. men det er en annen diskusjon

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes det var altfor mye fordømmelse og uvitenhet her. En kvinne kan ikke noe for fysiologiske reaksjoner som hun får. Det har ikke noe med pedofili å gjøre.

Nei, jeg blir ikke opphisset selv.

Enig her. Fint sagt

Skrevet

Herregud, neimen ikkje rart at "ingen" opplev dette når det er slike reaksjonar ein får! Eg har og lest at det er ganske vanleg å oppleve seksuell tenning når ein ammar, og reknar med at det er sant. Men som sagt - sannsynlegvis ikkje noko folk snakkar høgt om - ikkje rart, når ein ser på hylekoret av umodne folk her.

Eg har ikkje opplevd å verte seksuelt opphissa av amming, men eg har ingen problemer med å tru på at det går an. Det er jo ikkje så merkeleg - mange kvinner vert jo opphissa av stimulering av bryst/brystvorter. Joda, amming er så klart ei heilt anna setting, men mekanismene er jo den same. Viss ein opplev dette, tyder det ikkje at ein er ekkel, pedofil eller alt det andre folk her vrenger utav seg. Det er jo ikkje noko ein kan noko for. Det er sikkert ikkje snakk om storstilt orgasmisk tenning heller for dei fleste, sannsynlegvis meir "småkribling", kanskje? Slik er no ein gong menneskene laga, og ungen har nok ikkje vondt av det.

• Liker 7
Skrevet

Jeg tror vi skal være litt forsiktige med å tenke INCEST... Det er vanlig, men skjer kanskje ikke så ofte. Selv har jeg aldri opplevd det, men med min første hadde jeg veldig ambivalent forhold til å amme sønnen min uten at det skjedde noe. Folk er forskjellig skrudd sammen biologisk, men det er sånn at jeg tror de aller fleste tenker og føler at det kun er en matstasjon. Jeg kom over en ekkel internettside en gang som var en blanding av ammetips og prat og diskusjoner om seksuell tenning og orgasme ved amming. Kvinner som ikke ville slutte å amme pga dette. DET er CRAZYYYYY... Men jeg vil ikke fordømme min neste for dette-å bli usikker, eller føle det en gang eller to at kroppens funksjoner blandes sammen litt, er veldig naturlig og ikke noe å gi dårlig samvittighet for. Har jo hørt om kvinner som får orgasme under fødsel. Og brystvortestimuli som gir sterkere rier... Det er ikke rart vi kvinner skrur av sexlysta en periode kanskje...vi vil ha kroppen i fred. men det er en annen diskusjon

Her er eg einig med deg - det vert noko anna, då nyttar dei ungen for eiga nyting. Noko som ikkje er tilfelle når ein ammar ungen for at han/ho skal få mat, og opphissinga er noko ein ikkje har kontroll over, som berre følgjer med.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det tilhører sjeldenhetene at en kvinne blir sterkt opphisset og/eller får en orgasme bare av å bli berørt på brystene - selv når man ikke har barn.

Jeg kjenner personlig én kvinne som har det slik, men hun føler nada ved amming. Faktisk må hun bruke en plastsak utenpå brystvorten fordi det er smertefullt for henne.

En mann kjærtegner, og man er seksuelt opphisset.

En baby bruker dem for å få mat, og behandler dem på en måte som gjør at kvinner ofte for vonde og såre brystvorter. Brystbetennelse/sår på brystvorten etter babynegler som har klort seg inn er en annen vanlig tilstand pga amming som nok heller ikke føles spesielt seksuelt opphissende.

Går visst imot strømmen jeg da. Jeg er en av de som blir veldig opphisset av å bli berørt på brystene (av mannen min selvsagt), og det blir jeg til og med selv om jeg ammer. Altså ikke mens jeg ammer, men i ammeperioden. Selve ammingen derimot er det ingenting seksualt over, abolutt ikke. Er vel rar jeg da :sjenert:

Amming kan ikke sammenlignes med å bli berørt der i en seksuell sammenheng, det er jo 2 forskjellige ting som føles totalt forskjellig. Jeg tenker ikke på sex mens jeg ammer og ikke på amming mens jeg har sex. Heldigvis.

Gjest JosefK78
Skrevet

OK jeg har ikke ammet så mange barn men jeg har hørt denne historien om at kvinner blir opphisset av å amme sine små men jeg trur ikke at du blir det, ja du føler sikkert en hel masse ting, og sikkert en masse positive og gode følelser, kan også føles godt å amme men du føler ikke seksuell opphisselse, til det så trenger du menneskets største erogene sone og det er hjernen, og jeg trur neppe at du føler det der når du ammer.

Og om du gjør så begynn med melkeerstatning

Gjest gjest
Skrevet

HUsker en gang jeg fikk orgasme da jeg ammet ett-åringen min. (HUn er nå 7)HUsker jeg ble veldig overrasket - og nei det hadde ingenting med seksuell opphisselse å gjøre...

Skrevet

Det er ikke uvanlig, men heller ikke noe som skjer hver eneste gang. Dette er et tema som er såpass tabubelagt at mange kvinner lider i stillhet. En bør innse at det kan skje, det er ikke unormalt, ei heller perverst. Det er ikke slik at en bruker barnet til egen nytelse akkurat.

• Liker 3
Skrevet

Jeg har ikke barn, så jeg spør:

Hva/når er det hjernen switcher over fra å tenke at det er tennende at mannen leker med brystene, men ikke barnet?

Er det mulig å amme uten å tenke seksuelle tanker og så like at mannen leker med brystet etterpå?

Jeg har hørt at menn ofte får et forbud mot kvinners bryst så lenge de ammer. Er det fordi puppene går over til å tilhøre ungen i denne perioden?

Her ble det slutt på puppekosen når melka begynte å sive ut..ikke særlig sexy for hverken meg eller mannen;)

For vår del har det vært slik, at puppene har tilhørt barnet. Så snart melka er borte, er de våre igjen.

Gjest Gjest
Skrevet

Det er ikke uvanlig, men heller ikke noe som skjer hver eneste gang. Dette er et tema som er såpass tabubelagt at mange kvinner lider i stillhet. En bør innse at det kan skje, det er ikke unormalt, ei heller perverst. Det er ikke slik at en bruker barnet til egen nytelse akkurat.

Dette er nok en av grunnene til at man tror det er langt færre pedofile blant kvinner enn menn, fordi kvinner kommer unna det på en helt annen måte.

Skrevet

Dette er nok en av grunnene til at man tror det er langt færre pedofile blant kvinner enn menn, fordi kvinner kommer unna det på en helt annen måte.

Så kvinner er pedofile dersom de "reagerer", helt ufrivillig, ved amming?

• Liker 3
Skrevet (endret)

Nei, har aldri hørt om at noen har blitt opphisset av amming og ble selv aldri heller det.....og var aldri close. Amming er mating av barn og brysten fungerer annerledes da.

Endret av Gina9
Skrevet

Det er hormonet oxytocin som gjør at melken flommer når man ammer. Det samme hormonet er involvert i seksuell tenning og orgasme. Så det er ikke så rart at noen opplever seksuell tenning når de ammer.

Forøvrig ikke rart at det er tabubelagt, slik som folk roper ut om pedofili i denne tråden :roll:. Et menneske kan da oppleve seksuell tenning når som helst. At man tilfeldigvis har en baby i fanget samtidig, har ingenting med pedofili å gjøre. Småbarnsforeldre er omgitt av barna sine hele døgnet, og kan ikke akkurat gå rundt og skamme seg over ereksjoner eller seksuelle tanker bare fordi barna er sammen med dem.

Jeg har ammet tre barn, men har ikke opplevd det selv. Har alltid opplevd amming som kjipt og smertefullt. Men om jeg hadde opplevd den seksuelle tenningen (som er mer normalt enn svarene i tråden her tilsier), hadde jeg ikke tatt fem øre for å skrive det her. Det er jo normalt.

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...