Gå til innhold

Investering i eiendom


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har muligheten til å investere i en leilighet som jeg vil leie ut.

Scenarioet blir da lån på 1,6 mill på 20 år. Ca 10 000 pr mnd må jeg ha inn i leieinntekt. La oss si jeg får 13 000 - 15 000 pr mnd i leieinntekter så reduseres nedbetalingstiden med noen år,la oss si til 15 år.

Alså, da er jeg i 0 om 15 år, og vil om 15 år og 1 mnd og videre ha en fortjeneste på min investering på 13 000 - 15 000 pr mnd.

Er det galskap eller smart? Vente 15 år før investeringen gir avkastning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du går ikke i 0 når du har en nedbetalt leilighet, og 13 000/måneden for en leilighet til 1,6 mill virker nokså optimistisk. Du må også regne med at den ikke er leid ut hele tiden, og at du vil ha utlegg til vedlikehold og reparasjoner med jevne mellomrom.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en leilighet på 70 kvm med 2 soverom, helt ny, så 13 000 - 15 000 pr mnd skal jeg nok få.

Spørsmålet er om det er galskap eller smart å vente 15 år før investeringen gir avkastning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med alle de andre utgiftene assosiert med det å eie bolig? Skal leietaker betale strøm, varmtvann, kabeltv, osv selv? Du må skatte 28% av leieinntekten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet er i utgangpunktet feilformulert. Du får hele tiden avkastning, spørsmålet burde være om det er greit å vente 15 år før du får gevinsten i form av kontanter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leiligheten er en del av egen bolig der jeg bor, så det er skattefri inntekt.

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spørsmålet er i utgangpunktet feilformulert. Du får hele tiden avkastning, spørsmålet burde være om det er greit å vente 15 år før du får gevinsten i form av kontanter.

Ja :) Så,er det det?

Ville dere gjort en slik investering, på slike premisser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lånet er på 1,6. Hvor mye egenkapital legger du ned da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lånet er på 1,6. Hvor mye egenkapital legger du ned da?

0 kr ....

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...