Wednesday Skrevet 11. mai 2012 Forfatter #41 Skrevet 11. mai 2012 1000 takk for svar alle sammen Jeg kjøpte dyptallerkener og noen kaffekopper i maxistrå, tallerkener og asjetter i rosendahl ( http://www.cg.no/Vare/219772/GRAND%20CRU%20PORSELEN/Asjett%2023cm/1 ) ..siden jeg hadde diverse fra rosendahl fra før. Jeg er nemlig helt enig med de av dere som sier at det kan bli litt "mye" med et komplett servise i maxistrå. De i rosendahl er enklere i designet, veldig stilrene, derfor tok jeg de i det som kommer til å bli brukt mest.. Slik at vi ikke blir lei av de Tenkte kanskje at jeg etterhvert kan kjøpe noen serveringsfat i enten maxistrå eller ministrå ( http://porsgrund.jetshop.se/serviser/ministra-c-156-1.aspx ) ..synes de er pene. Jeg mixer og matcher som det passer meg jeg, synes det blir litt sjarmerende da, i forhold til å ha ALT i ett servise. Disse drikkeglassene har jeg fra Rosendahl, synes de er sååå freshe http://www.inspiration.dk/produkt/254691/rosendahl-grand-cru-long-drink-glas-4-stk Klem til dere! 1
Wednesday Skrevet 11. mai 2012 Forfatter #42 Skrevet 11. mai 2012 Jeg synes ikke det er pent. Hovedårsaken til det er at jeg synes mønsteret har for dårlig oppløsning og det er "blurry". Akkurat som man har forstørret et bilde litt for mye. Jeg synes ministrå fra Porsgrund er mye penere. Aller helst ville jeg hatt Blue fluted mega fra Royal Copenhagen, men da snakker vi en helt annen prisklasse. Enig i at Blue fluted mega er kjempepent!
Wednesday Skrevet 11. mai 2012 Forfatter #43 Skrevet 11. mai 2012 VELDIG uenig. Selv om dette som tidligere nevnt ikke er min stil, vises det veldig godt at det er et kvalitetsservise. TOTALT forskjellig fra Europris-serviser, med andre ord. Ja, dette er solide og flotte ting. Ikke noe dårlig kvalitet.
Belima Skrevet 11. mai 2012 #44 Skrevet 11. mai 2012 Dette synes jeg er pent. Liker hvite serviser til pent. Vet ikke om jeg klarte å linke til akkurat den siden, men det heter Zeleste og er på side 25 hos Porsgrunn. http://www.porsgrund.com/images/stories/PPkat.pdf
Wonders Skrevet 11. mai 2012 #45 Skrevet 11. mai 2012 huff nei, det er gammaldags, rotete og klumpete dekorert. Ts, ikke ta deg nær av det. Jeg har en heeeelt annen stil. Om min sambo ville hatt dette hadde jeg nektet! Jeg er litt mere her... http://slimages.macys.com/is/image/MCY/products/7/optimized/651387_fpx.tif?$filterlrg$&wid=370
Rosa Sitron Skrevet 11. mai 2012 #46 Skrevet 11. mai 2012 Jeg syntes det er fint, men samboer sa nei. 1
saltvann Skrevet 11. mai 2012 #47 Skrevet 11. mai 2012 Jeg ville ikke ha kjøpt det.. Men liker du det, så kjøp det! 1
Suzy Skrevet 11. mai 2012 #49 Skrevet 11. mai 2012 Jeg syns det er ganske stilig - men ville nok ikke hatt det.
Tabris Skrevet 11. mai 2012 #50 Skrevet 11. mai 2012 Det var ikke nødvendigvis stygt, men det var ikke min smak. Men ser ikke bort fra at det kan bli riktig så pent i riktig setting. Hvis dette er det serviset du liker, så kjør på, TS!
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2012 #51 Skrevet 11. mai 2012 Mitt tips er at du samler på et servise som er nøytralt i farge og mønstre, feks hvite fat med sølvkant rundt. Da kan man bruke servise til alle anledninger og det kolliderer ikke med de røde juledukene og nisseserviettene. I tillegg blir du heller ikke lei av mer nøytrale mønstre og farger.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2012 #52 Skrevet 11. mai 2012 VELDIG uenig. Selv om dette som tidligere nevnt ikke er min stil, vises det veldig godt at det er et kvalitetsservise. TOTALT forskjellig fra Europris-serviser, med andre ord. Burde vel skrevet "europrisservise" Hvrdan forklarer du at det vises at det er et kvalitetsservise ut ifra bildene? Er det for at du vet at det er fra Porsgrunn? Prisen? Porselen kan ikke utifra et bilde vise at det er kvalitet.Og hva er din definisjon på kvalitet? God,dårlig,bra? Nå er jeg spent.
Gjest Ludovie Skrevet 11. mai 2012 #54 Skrevet 11. mai 2012 Hvrdan forklarer du at det vises at det er et kvalitetsservise ut ifra bildene? Er det for at du vet at det er fra Porsgrunn? Prisen? Porselen kan ikke utifra et bilde vise at det er kvalitet.Og hva er din definisjon på kvalitet? God,dårlig,bra? Nå er jeg spent. Jeg har da sett det i butikken, og hjemme hos folk. For øvrig er det meste av porselen mer eller mindre kvalitetsserviser; selv det fra IKEA er ikke så verst. Porselen fra Porsgrund ligger sånn omtrent midt på treet kvalitetsmessig blant porselen, etter min mening. Ting man selger på Europris er for det meste ikke av porselen, men av ulike typer stengods, noe som gir et helt annet uttrykk. Derav min kommentar om at et Porsgrund-servise og et fra Europris virkelig ikke kan sammenlignes.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2012 #55 Skrevet 11. mai 2012 Jeg har da sett det i butikken, og hjemme hos folk. For øvrig er det meste av porselen mer eller mindre kvalitetsserviser; selv det fra IKEA er ikke så verst. Porselen fra Porsgrund ligger sånn omtrent midt på treet kvalitetsmessig blant porselen, etter min mening. Ting man selger på Europris er for det meste ikke av porselen, men av ulike typer stengods, noe som gir et helt annet uttrykk. Derav min kommentar om at et Porsgrund-servise og et fra Europris virkelig ikke kan sammenlignes. Nå selges det ofte veldig god kvalitet på div butikker. Bla får du kjøpt Porsgrunn på den lokale coopen. Billigbutikker kan ta inn porselen fra utlandet,som ville hatt kansje tre ganger så høy pris om det var produsert i Norge. jeg har selv et slikt servise. utrolig opphengt folk er i merket under koppen. Du har enda ikke forklart hva som avgjør hva som er kvaliet på porselen. At noe er stengods på europris,vet jeg men det er porselen vi diskuterer
Gjest Ludovie Skrevet 11. mai 2012 #56 Skrevet 11. mai 2012 Nå selges det ofte veldig god kvalitet på div butikker. Bla får du kjøpt Porsgrunn på den lokale coopen. Billigbutikker kan ta inn porselen fra utlandet,som ville hatt kansje tre ganger så høy pris om det var produsert i Norge. jeg har selv et slikt servise. utrolig opphengt folk er i merket under koppen. Du har enda ikke forklart hva som avgjør hva som er kvaliet på porselen. At noe er stengods på europris,vet jeg men det er porselen vi diskuterer Herregud, denne tråden dreier da seg ikke om mine kvalifikasjoner (eller mangel på sådanne) når det gjelder å vurdere kvalitet på porselen, men OK. Jeg ser på glans og på hvitnyanse. Er porselenet litt grålig, er det ofte ikke så god kvalitet. Jeg har for øvrig middagstallerkener i porselen som har vært i daglig bruk, både til hverdags og til fest, og som har blitt vasket i maskin tusenvis av ganger gjennom 16-17 år, og som er nøyaktig like pent som da det var nytt. Nettopp fordi det er kvalitet, noe jeg tydelig så da jeg kjøpte det. (Merket er for øvrig Hutschenreuther, som jeg aldri hadde hørt om da jeg kjøpte det, men som jeg i ettertid har skjønt er svært anerkjent.)
kaprifolen Skrevet 11. mai 2012 #57 Skrevet 11. mai 2012 Det finnes i sort også, for den som nevnte at de ikke likte fargen. Jeg synes serviset er kult, i og for seg, men det passer overhodet ikke inn med stilen min.... Kunne nok heller vurdert det som hverdagsservise i en moderne hytte ved sjøen!
Umuriel Skrevet 11. mai 2012 #58 Skrevet 11. mai 2012 Nå selges det ofte veldig god kvalitet på div butikker. Bla får du kjøpt Porsgrunn på den lokale coopen. Billigbutikker kan ta inn porselen fra utlandet,som ville hatt kansje tre ganger så høy pris om det var produsert i Norge. jeg har selv et slikt servise. utrolig opphengt folk er i merket under koppen. Du har enda ikke forklart hva som avgjør hva som er kvaliet på porselen. At noe er stengods på europris,vet jeg men det er porselen vi diskuterer Nå er det forøvrig svært lite porselen som produseres i Norge, da også Porsgrund har satt bort store deler av produksjonen til Asia. Utenlandsk porselen er slett ikke noe billigere - heller tvert imot.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2012 #59 Skrevet 11. mai 2012 Nå er det forøvrig svært lite porselen som produseres i Norge, da også Porsgrund har satt bort store deler av produksjonen til Asia. Utenlandsk porselen er slett ikke noe billigere - heller tvert imot. Ja, mye produseres i Bangladech,men prisen har ikke synket en krone. utrolig at folk støtter en slik bedrift. Arbeiderne har elendige arb.forhold
Grønt blad Skrevet 11. mai 2012 #60 Skrevet 11. mai 2012 Ja, mye produseres i Bangladech,men prisen har ikke synket en krone. utrolig at folk støtter en slik bedrift. Arbeiderne har elendige arb.forhold Er det ikke slik at alt nå produseres i utlandet? Det eneste som er igjen av produksjonen i Porsgrunn er vel håndmalingen av stråmønsteret og muligens brenningen av dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå