Gå til innhold

Asyl-barn i fosterhjem får opphold


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.8127751

"De egyptiske foreldrene som har mistet omsorgsretten for sine barn i Ulstein kommune, vil trolig reise frivillig hjem til Egypt. Med i avtalen inngår månedlige besøk til Norge, som kommunen betaler."

Jeg er målløs. Dette er en skandale. Jeg håper dette får et etterspill. Hvor langt skal Norges ansvar strekke seg for individer som tar seg til landet? Er det dette innbyggernes skattepengene skal brukes til? Kan dette være noe befolkningen støtter? Er dette demokrati?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er en vanskelig sak dette her...

Nå er ikke jeg så veldig kjent med lovene rundt fosterbarn osv, men det er vel noe som heter at barna har rett på å møte sine biologiske foreldre, og at barnevernet må tilrettelegge for dette (eller noe i den dur). Og da kan jo saker som dette oppstå...

Barna kan jo ikke bli med foreldrene til Egypt, siden barnevernet har overtatt ansvaret. Og foreldrene kan ikke bli værende i Norge, siden de ikke har lovlig opphold.

Vet ikke helt hva som blir rett i denne saken jeg, men barnas beste er tross alt det viktigste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en vanskelig sak dette her...

Nå er ikke jeg så veldig kjent med lovene rundt fosterbarn osv, men det er vel noe som heter at barna har rett på å møte sine biologiske foreldre, og at barnevernet må tilrettelegge for dette (eller noe i den dur). Og da kan jo saker som dette oppstå...

Barna kan jo ikke bli med foreldrene til Egypt, siden barnevernet har overtatt ansvaret. Og foreldrene kan ikke bli værende i Norge, siden de ikke har lovlig opphold.

Vet ikke helt hva som blir rett i denne saken jeg, men barnas beste er tross alt det viktigste.

Jeg er uenig. "Barnas beste" er ikke det viktigste. Det er også et urimelig prinsipp. Norges borgere beste bør være viktgste prinsipp for beslutninger foretatt av norske myndigheter!

De fleste barn i verden ville ha det best i Norge. Om de da klarer å ta seg til Norge, og dette prinsipp skal gjøres gjeldende for alle disse, får vi en uholdbar situasjon.

"Barnas beste" er dessuten et svært elastisk begrep og det er ille at denne ulne formuleringen i det hele tatt er brukt og vedtatt som en føring for beslutninger!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.8127751

"De egyptiske foreldrene som har mistet omsorgsretten for sine barn i Ulstein kommune, vil trolig reise frivillig hjem til Egypt. Med i avtalen inngår månedlige besøk til Norge, som kommunen betaler."

Jeg er målløs. Dette er en skandale. Jeg håper dette får et etterspill. Hvor langt skal Norges ansvar strekke seg for individer som tar seg til landet? Er det dette innbyggernes skattepengene skal brukes til? Kan dette være noe befolkningen støtter? Er dette demokrati?

Hva er din løsning på dette da? Bv har tattt ungene. Jada,foreldre har gjort noe ulovlig,men skal ungene straffes? Vil du ta fra ungene all kontakt med foreldre. Det er drastisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er din løsning på dette da? Bv har tattt ungene. Jada,foreldre har gjort noe ulovlig,men skal ungene straffes? Vil du ta fra ungene all kontakt med foreldre. Det er drastisk.

Dette er jo en helt villet og bevisst politikk. Norge har gitt asylsøkere utallige ankemuligheter, noe man ikke har i de fleste andre land, og noe selvsagt asylsøkere benytter seg av, da de får bli lenger i landet og de har ingenting å tape på det, og som det oppfordres til fra asyladvokatene (mer penger i lomma for advokatene også, ingenting å tape her heller!). Jo lenger asylsøkere blir i landet, jo større mulighet for tilknytning har de, fler familier som får barn, flere gråtehistorier på TV, og flere muligheter for å presse frem mer liberalisering av innvandring fra pressgruppene.

Svindlerforeldrene bør straffes for grovt brudd på utlendingsloven. Deretter bør de sendes hjem sammen med barna slik at man sender et signal til menneskesmuglerne (som smugler 99% av asylsøkerne til Norge), og som kjenner praksis i hvert enkelt land som sin egen bukselomme.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er din løsning på dette da? Bv har tattt ungene. Jada,foreldre har gjort noe ulovlig,men skal ungene straffes? Vil du ta fra ungene all kontakt med foreldre. Det er drastisk.

Barna burde sendes ut sammen foreldrene!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.8127751

"De egyptiske foreldrene som har mistet omsorgsretten for sine barn i Ulstein kommune, vil trolig reise frivillig hjem til Egypt. Med i avtalen inngår månedlige besøk til Norge, som kommunen betaler."

Jeg er målløs. Dette er en skandale. Jeg håper dette får et etterspill. Hvor langt skal Norges ansvar strekke seg for individer som tar seg til landet? Er det dette innbyggernes skattepengene skal brukes til? Kan dette være noe befolkningen støtter? Er dette demokrati?

Herregud, det frister mindre og mindre å jobbe hardt og betale skatt når man ser hva slags dritt pengene går til. For ja, det er dritt at Norge skal betale reisene. Herregud, er det ikke enklere og billigere og mer rettferdig å sende barna ut med foreldrene? :kjefte: Hva slags folk tar slike beslutninger? :tristbla:

I dag hører jeg om han gutten som fikk avslag sammen med foreldrene sine og må forlate Norge senest 16.mai at de skal saksøke Norge. Hvorfor kan ikke folk bare akseptere NEI som et svar? Hvorfor må det lages så mye mer av det?

Endret av Drizzt
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, det frister mindre og mindre å jobbe hardt og betale skatt når man ser hva slags dritt pengene går til. For ja, det er dritt at Norge skal betale reisene. Herregud, er det ikke enklere og billigere og mer rettferdig å sende barna ut med foreldrene? :kjefte: Hva slags folk tar slike beslutninger? :tristbla:

I dag hører jeg om han gutten som fikk avslag sammen med foreldrene sine og må forlate Norge senest 16.mai at de skal saksøke Norge. Hvorfor kan ikke folk bare akseptere NEI som et svar? Hvorfor må det lages så mye mer av det?

Hvorfor?

Svaret er enkelt: Fordi de har massiv støtte av asyl-lobbyen som støtter og oppmuntrer dem!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.8127751

"De egyptiske foreldrene som har mistet omsorgsretten for sine barn i Ulstein kommune, vil trolig reise frivillig hjem til Egypt. Med i avtalen inngår månedlige besøk til Norge, som kommunen betaler."

Jeg er målløs. Dette er en skandale. Jeg håper dette får et etterspill. Hvor langt skal Norges ansvar strekke seg for individer som tar seg til landet? Er det dette innbyggernes skattepengene skal brukes til? Kan dette være noe befolkningen støtter? Er dette demokrati?

Forstår meg ikkje på utsagna til ordføraren. Fyrst seier han at kommunen har vedtatt å betale dei månadlege besøka. :sjokkert:

SÅ seier han at " Vi vet jo ikke hvor lenge det vil dreie seg om. Er det ti år, femten år? Dette burde være et forhold mellom utlendingsmyndighetene og familien. Jeg synes det er urimelig at Ulstein kommune skal bære disse kostnadene. "

:eeeh: Eg meiner at dersom kommunen har vedtatt dette så burde dei i det minste ta ansvaret!

Og ikkje legge det over på andre.

Molbolandet lenge leve!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, det frister mindre og mindre å jobbe hardt og betale skatt når man ser hva slags dritt pengene går til. For ja, det er dritt at Norge skal betale reisene. Herregud, er det ikke enklere og billigere og mer rettferdig å sende barna ut med foreldrene? :kjefte: Hva slags folk tar slike beslutninger? :tristbla:

I dag hører jeg om han gutten som fikk avslag sammen med foreldrene sine og må forlate Norge senest 16.mai at de skal saksøke Norge. Hvorfor kan ikke folk bare akseptere NEI som et svar? Hvorfor må det lages så mye mer av det?

Fordi pressgrupper har skaffet de disse ankemulighetene. Disse pressgruppene vet hva konskevensene av dette er naturligvis, og det er jo derfor de har presset frem det systemet vi har i dag, hvor anking og saksøking er standard. Verken asylsøkerne eller asyladvokatene har noe å tape på å benytte seg av alle disse mulighetene. Asyladvokatene er jo også lønnet av skattebetalerne, jo mer anking, jo bedre for alle parter unntatt norske skattebetalere.

Det er verdt å merke seg at Norge har rundt 5-6 ganger så mange asylsøkere som Tyskland og rundt 15 ganger så mange som USA ift innbyggertallet. Likevel påstår altså mennesker i fullt alvor at man det er for strengt i Norge nå, og at man bør liberalisere ytterligere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo mere jeg hører om slike saker og dumme, naive og veldig lite gjennomtenkte løsninger, jo mindre jeg finner meg i alt dette. Jeg kan ikke forstå at kommunen har gått med på det å betale 12 reiser årlig for 2 personer fra Egypt til Norge. Når det er hele tiden snakk om budsjettkutt i alle norske kommuner, når det ikke fins nok penger til sykehjem, skoler, barnehager, helsevesen og gode tjenester - må kommunene finne penger til dette? Er det virkelig ingen der oppe som sitter med makt som har tenkt på hva slags signal det gis? Da er det bare å komme med barna sine, få Barnevernet å ta over omsorgen og så dra hjem for å få 12 gratis reiser til Norge hvert år som snille, naive skattebetalere betaler for. Og så har vi alle de som oppholder seg ulovlig, mens de føder og oppdrar barn utenfor systemet her. Og håper på å bli. Barnas beste, my a**. Rettferdighet, my a**.

Det er noe veldig, veldig galt i Norge når slike ting skjer. Det er rett og slett urettferdig og dumt. Jeg føler synd på Norges sine vegne akkurat nå. :trist: Er det virkelig slik nordmenn vil ha det? :sukk:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en Høyre-ordfører i Ulstein!! AP har faktisk vist seg å være sterkere enn Høyre når det kommer til å kaste folk ut av landet!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er galskap, men dessverre så kommer vi til å få mange slike saker framover :tristbla:

EN slik situasjon vil kunne oppstå i mange tilfeller med asylsøkere. Norge har et veldig snevert syn på hva som er riktig oppdragelse eller ikke. I andre kulturer er det vanlig at man riser barne, gjør man det så er man sikkret opphold i Norge. Dessverre er vi et så et alt for lite land til å ta oss hele verdens barn.

Hva med kostnadene? Og hvor lenge skal dette pågå, i mange år?

Og hvorfor kan ikke Norge samarbeide med Egyptiske myndigheter?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Det vil bli mange barnemishandlingssaker blant asylsøkere når det blir kjent at barnemishandling gir rett til opphold.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil bli mange barnemishandlingssaker blant asylsøkere når det blir kjent at barnemishandling gir rett til opphold.

Det er det som skjer når det gis makt til dumme folk. Det skjer dumme ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...