Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest RompeRusk
Skrevet (endret)

Skal søke på jobb hos Deli, og leste en litt humoristisk søknad som jeg tenker på å søke på med denne søknaden :) Noen veldig store innvendinger på noe? Noe som bør tas bort? Legges ved?

TAKK :D

*Har fått nok svar, takk*

Endret av Sunshine-92
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest Indra
Skrevet

Selvsagt ikke. Tullesøknader går rett i søpla.

• Liker 3
Gjest Tekola
Skrevet (endret)

Nå har ikke jeg ansettelsesansvar, men hadde jeg hatt det så hadde du i hvert fall fått komme på intervju!

Dog, jeg ville fjernet "både for å gode referanser som kan skryte meg opp i skyene ved bytte av jobb og selvfølgelig for erfaringens skyld." for det virker litt for selvsikkert på en negativ måte. I hvert fall i mine øyne. :)

Edit: Jeg tror det kommer veldig an på hva slags jobb det er og hva slags folk man søker i forhold til mottakelsen på slike søknader. Men Deli ser jeg for meg at kan være et sted hvor en sånn kan være et friskt pust.

Endret av Tekola
AnonymBruker
Skrevet

Nei.

Skrevet

Selvsagt. Søknader som viser godt språk, erfaring, vilje til å ta i et tak og humor, kommer øverst i bunken. Så kan kjerringene ha de kjipe for seg selv. ;)

• Liker 4
Gjest RompeRusk
Skrevet

Nå har ikke jeg ansettelsesansvar, men hadde jeg hatt det så hadde du i hvert fall fått komme på intervju!

Dog, jeg ville fjernet "både for å gode referanser som kan skryte meg opp i skyene ved bytte av jobb og selvfølgelig for erfaringens skyld." for det virker litt for selvsikkert på en negativ måte. I hvert fall i mine øyne. :)

Edit: Jeg tror det kommer veldig an på hva slags jobb det er og hva slags folk man søker i forhold til mottakelsen på slike søknader. Men Deli ser jeg for meg at kan være et sted hvor en sånn kan være et friskt pust.

Takk! Var selv veldig usikker på den delen selv :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei.

Sier som Indra over: Tullesøknader går rett i søpla. Kun saknader skrevet på en nøytral måte etter normale maler vil komme med i betraktningen.

• Liker 2
Gjest Indra
Skrevet

Nei, ærlig talt. Det man vil ha er en kort søknad med personinfo og stikkord. cv vedlagt. «Kreative» søknader er det verste i så måte.

Skrevet

Takk! Var selv veldig usikker på den delen selv :)

Enig med Tekola og jeg ville også droppet mor og facebook, det er veldig irrelevant.

• Liker 2
Gjest RompeRusk
Skrevet

Selvsagt ikke. Tullesøknader går rett i søpla.

Presiserer jo at stillingen var lagt ut med en humoristisk tone.. Og føler jo selv at det spørs helt på hvilken type jobb det er, hadde jo aldri søkt på feks sykepleierstilling med samme søknaden ;)

• Liker 3
Gjest Tekola
Skrevet

Nei, ærlig talt. Det man vil ha er en kort søknad med personinfo og stikkord. cv vedlagt. «Kreative» søknader er det verste i så måte.

Nei, ærlig talt selv! Jeg har selv fått jobb med den typen søknad! Da var de på jakt etter noen med glimt i øyet og som skilte seg ut. :takke:

Gjest Nuppdupp
Skrevet (endret)

Nei. ville tvilt på om du ville ha jobben med en sånn søknad og kastet den i søpla. har mye humor, men det passer seg ikke i jobbsøknader. kanskje om du ikke tar med så mye tull?

Endret av Nuppdupp
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt. Søknader som viser godt språk, erfaring, vilje til å ta i et tak og humor, kommer øverst i bunken. Så kan kjerringene ha de kjipe for seg selv. ;)

Har du eller har du hatt ansettelsesansvar?

AnonymBruker
Skrevet

Skal søke på jobb hos Deli, og leste en litt humoristisk søknad som jeg tenker på å søke på med denne søknaden :) Noen veldig store innvendinger på noe? Noe som bør tas bort? Legges ved?

TAKK :D

Søknad deltidsstilling hos Deli de Luca

Viser til annonse på finn.no, hvor dere etterlyser en flink, pålitelig og hyggelig medarbeider med en forkjærlighet for sin egen mor til deres butikk på X. Jeg kan gladelig informere om at deres jakt nå (kan være) over.

Jeg er en skjønn og hyggelig jente som nettopp har lagt til sin mor på facebook, for å unngå dyre telefonregninger. Som en Sunnmøring i eksil i Bergen trenger man et levebrød for å kompensere for uheldige shoppingvaner og videre jobberfaring. Og det er her dere kommer inn i bildet. Etter å ha slitt med blod og tårer for å komme seg gjennom 14 år med skole, er det nå på tide å bytte beite. Til høsten har jeg planer om å ta et år med jobb, både for å gode referanser som kan skryte meg opp i skyene ved bytte av jobb og selvfølgelig for erfaringens skyld.

Tidligere har jeg vært ansatt hos XX, som er et bakeri. Her var jeg ekspeditør over disk i to år, og det var på grunn av denne jobben jeg videre har et ønske om å være innad i serviceyrket. Å være smørblid mot kranglete, sure kunder, eller å selv bli i enda bedre humør av søte gamle damer, er et yrke som jeg føler er ypperlig for meg, og det er også denne type respons jeg har fått i min nåværende jobb.

For tiden sitter jeg i kassen på Ica 3 dager i uken. Til høsten akter jeg også å fortsette her 2 faste dager i uken, og å kompensere med en ekstrajobb ved siden av. Derfor vil en stilling på 50 % være ganske ypperlig for min del, og er innstilt på å jobbe både natt og dag, hverdager og helligdager.

Dere bør ansette meg fordi jeg alltid er innstilt på å gjøre en jobb best mulig. Jeg er alltid punktlig til vakter, til å stole på, jobber effektivt både selvstendig og sammen med andre.

Det er bare å ta kontakt om det er noe videre dere lurer på. Er også villig til å stille til intervju når som helst.

Vennlig hilsen

MEG

Jeg så annonsen, og tror du gjør lurt i svare litt i samme tonen. Synes du har et bra utgangspunkt, men jeg ville nok jobbet litt mer med den.

Til høsten har jeg planer om å ta et år med jobb, både for å gode referanser som kan skryte meg opp i skyene ved bytte av jobb og selvfølgelig for erfaringens skyld.

Denne reagerte jeg litt på. Du bør ikke nevne at du har tenkt å BYTTE jobb i nærmeste fremtid, det kan få deg til å fremstå som en som ikke kommer til å jobbe på Deli i lang tid, og at dette bare er noe midlertidig frem til du finner noe bedre. Selv om det er sant, så bør du ikke skrive det i søknaden.

• Liker 8
Gjest Indra
Skrevet

Nei, ærlig talt selv! Jeg har selv fått jobb med den typen søknad! Da var de på jakt etter noen med glimt i øyet og som skilte seg ut. :takke:

Søkte du jobb på Tusenfryd?

• Liker 1
Skrevet

Har du eller har du hatt ansettelsesansvar?

Jeg er kongen over ansettelser og du har herved sparken!

• Liker 3
Gjest RompeRusk
Skrevet

Jeg så annonsen, og tror du gjør lurt i svare litt i samme tonen. Synes du har et bra utgangspunkt, men jeg ville nok jobbet litt mer med den.

Denne reagerte jeg litt på. Du bør ikke nevne at du har tenkt å BYTTE jobb i nærmeste fremtid, det kan få deg til å fremstå som en som ikke kommer til å jobbe på Deli i lang tid, og at dette bare er noe midlertidig frem til du finner noe bedre. Selv om det er sant, så bør du ikke skrive det i søknaden.

Takk for svar :) Ja, ser jo nå at det kan tolkes helt feil, så det strykes nok ;) Dette er jo bare et grovt utkast, skal jobbe mer med den før den sendes :)

• Liker 1
Gjest Tekola
Skrevet

Søkte du jobb på Tusenfryd?

Er det relevant for tråden? Nei.

Jeg søkte jobb i en kiosk, ble kalt inn til intervju og fikk jobben. Derfor mener jeg at TS helt fint, med litt bearbeiding, kan sende inn den søknaden.

Gjest Indra
Skrevet

Nå tror jeg ikke TS skal bekymre seg, da det er veldig lett å få jobb hos Deli De Luca. Det krever at man møter til intervju og kan stave navnet sitt.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ansatt folk med lignende søknader! Hvis annonsen hadde et humoristisk preg, så sier jeg kjør på!:) Har til og med fått jobb med en liknende søknad selv. Da sa sjefen at søknaden var eneste grunnen til at jeg ble kalt inn til intervju, for jeg hadde overhode ikke nok erfaring på papiret;)

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...