Gå til innhold

Innspill på budsjett for to stk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå er det slik at vi skal flytte snart (Samboer og jeg).

Så har jeg forsøkt å lage et enkelt excel ark for å se hvor mye lån/husleie vi kan betjene og fortsatt ha det greit, skulle gjerne ønske om noen kom med innspill på det jeg har satt opp:

Total inntekt etter skatt for oss begge ca 45 000,-

Utgifter hver måned, og det er her jeg sliter:

10 000 husleie

1 000 strøm

600 TV (inkludert nrk lisens)

2500 Bil (Bensin, veiavgift, vedlikehold)

2000 Mat

Dette er jo bare felles utgifter, så har vi jo hver vår mobil, trening osv. Men det faller utenfor dette. Gode forslag? evt. justeringer på de tallene som har blitt brukt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er det slik at vi skal flytte snart (Samboer og jeg).

Så har jeg forsøkt å lage et enkelt excel ark for å se hvor mye lån/husleie vi kan betjene og fortsatt ha det greit, skulle gjerne ønske om noen kom med innspill på det jeg har satt opp:

Total inntekt etter skatt for oss begge ca 45 000,-

Utgifter hver måned, og det er her jeg sliter:

10 000 husleie

1 000 strøm

600 TV (inkludert nrk lisens)

2500 Bil (Bensin, veiavgift, vedlikehold)

2000 Mat

Dette er jo bare felles utgifter, så har vi jo hver vår mobil, trening osv. Men det faller utenfor dette. Gode forslag? evt. justeringer på de tallene som har blitt brukt

2000 til mat syns jeg høres litt lite ut for 2... Ville justert det opp litt. Strømmen kommer jo også an på boligtypen. Vi har en leilighet på 90 m2 der varmtvann og sentralvarme er inkludert. Vi får regning på 1000-1500 annenhver måned, varierer med årstiden. Har vært oppe i 2500 i fjor når strømmen var skamdyr.

I mitt budsjett har jeg bare med ting som kommer på regninger. Der har jeg:

-Huslån

-Husleie

-Strøm

-Mobil

-Forsikring

-Barnehage

-Treningssenter

-Billån

-Autopass

-Tv og internett

-NRK-lisens

-Aviser og blader

-Sparing

-BSU

-Årsavgift

Dette er de regningene vi får gjennom året...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2000,- på mat til to?

Hvis dere skal spise greit, noe dere jo har råd til, ville jeg oppjustert denne til 4000,-. 2000,- på to tror jeg er veldig vanskelig å få til.

Internett? Forsikringer (innbo, bil, reise etc)? Klær? Hygieneartikler etc? Studielån hvis noen av dere har det?

Endret av Linelia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener du har lagt litt lite i mat-budsjettet ditt. Vi er to stk og bruker nærmere 4000,- i mnd,og da handler jeg på den billigste butikken i nærområdet (som er Rema1000) når jeg skal "storhandle" og resten jeg supplerer med iløpet av mnd på Kiwi. Må huske at alt av husartikler og slikt vil gå under den posten som regel,om du da ikke lager egen post for det.

Men dette er jo veldig individuelt såklart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

matbudsjettet er kasnkej det vi har mest kontroll på :)

Har glemt av forsikringer, den var bra! Internett så klart! Og ja, begge har studielån :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apotek/legeutgifter. Hvis dere bruker prevensjon i form av p-piller eller lignende, er jo det en utgift. Jeg ville enten satt opp en kolonne for hver av dere med de utgiftene dere har hver for dere (som mobil, eventuelle hobbyer o.l.) eller kun satt det opp i det vanlige budsjettet med ca. det dere bruker på det tilsammen. Det siste er kanskje lettere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...