Gå til innhold

Dyre vs. billige joggesko til barn.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Dronningmoren

Jeg har fire barn og har blandede erfaringer. Førstemann var jeg alene med og hadde lenge dårlig råd. Han fikk joggesko fra Obs til 100-150 kr paret. Sjekket alltid at de var myke og lette. Kun ett av disse parene ble ødelagt i løpet av kort tid, resten har vært helt fine, men dog ubrukelige på slutten av sommeren. Farmor kjøpte en gang Geox til ham, og jeg var kjempeglad for at han for en gangs skyld fikk "ordentlige" sko. Skuffelsen var derfor stor da skoene var utslitt i løpet av to måneder. Dette er sko til 600 kr! Og selvsagt hadde hun ikke tatt vare på kvitteringen... :roll:

De to neste barna har hatt både billige og dyre joggesko (og andre sko), og min erfaring - på generellt grunnlag - er at pris sjelden har sammenheng med kvalitet. Det skal sies at jeg aldri har handlet sko på Økonomisko.

Minstemann er såvidt over året og har såvidt begynt å bruke sko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For 50 år siden fantes det ikke joggesko med støtdemping. Tror dere alle 50 åringer sliter med ryggproblemer idag?

Det er ingen som snakker om joggesko med støtdemping her. Dessuten, det var ikke så fryktelig mange som jogget for 50 år siden heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste voksne som sliter med ryggproblemer i dag, gjør det pga tunge løft eller mye stillesitting. Ikke fordi de har hatt billige sko!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen som snakker om joggesko med støtdemping her. Dessuten, det var ikke så fryktelig mange som jogget for 50 år siden heller.

Nå handler denne tråden om sko til barn, og det er vel ikke så fryktelig mange barn som jogger heller akkurat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå handler denne tråden om sko til barn, og det er vel ikke så fryktelig mange barn som jogger heller akkurat?

Nei, de løper vel mer konstant ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen som snakker om joggesko med støtdemping her. Dessuten, det var ikke så fryktelig mange som jogget for 50 år siden heller.

Men..de var på beina, jobbet og bevegde seg dagen lang. Antagelig ver det flere barn som løp barbeint ute om sommeren også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For 50 år siden fantes det ikke joggesko med støtdemping. Tror dere alle 50 åringer sliter med ryggproblemer idag?

Jeg vet nå ikke helt jeg, det er jo ikek akkurat noen hemmelighet at "ryggvondt" koster samfunnet enorme mengder i året. Det er faktisk en av de vanligste grunnene til at folk oppsøker lege idag, vondt i ryggen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest imli

Så lenge skoa er lette og fine, og med "forma" sole inni (ikkje flat), synest eg godt ein kan kjøpe billege sko. Eg synest ikkje dei dyre varar lenger heller.

At mange vaksne i dag har vondt i ryggen, har nok meir med at dei sit for mykje stille enn at dei gjekk med billege sko som barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange fysioterapeuter mener at det er dårlige sko som har mye av skylden. Selvfølgelig er det for mye stillesitting i dag, men det er altså ikke grunnen alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Misteltein

Jeg har aldri kjøpt et par gode sko på Økonomisko.

Ikke jeg heller. Jeg har ikke så god råd, men jeg investerer i gode sko til junior.

Endret av Misteltein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guttungen subber tuppene når han sykler eller sitter bakpå dobbeltsyklene i barnehagen så i år blir det billige joggesko, vi er allerede på par nr tre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest imli

Guttungen subber tuppene når han sykler eller sitter bakpå dobbeltsyklene i barnehagen så i år blir det billige joggesko, vi er allerede på par nr tre....

Når det gjeld "subbing" er rådet mitt å kjøpe joggesko med godt med gummi foran :) Enkelte sko "gaper" jo etter berre eit par månadar... Og det gjeld dyre så vel som billege. Eg prøver i alle fall å finne sko som ser solide ut i tuppane, for me har same problem her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guttungen subber tuppene når han sykler eller sitter bakpå dobbeltsyklene i barnehagen så i år blir det billige joggesko, vi er allerede på par nr tre....

Ja nå skjønner jeg jo hvordan han har slitt ut skoene sine. Kanskje det finnes sko med stål på tuppene som er beregnet til dette :fnise:

Da vet jeg iallefall at han får bruke de slitte i barnehagen frem til 17 mai, så har han iallefall fine sko den ene dagen ;)

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fryktelig mange som er opptatt av hvilke merke,istedefor hvordan skoen sitter på foten får jeg inntrykk av.

Det viktigste for foten er jo at skoen skal være myk og god.Du skal så og si klare og brette sålen dobbelt sies det.Altså kunne brette skoen så den møtes.

Mange dyre sko er fryktelig stive da,så da kan jo ikke disse sitte så godt på foten.

Sønn min fikk geox joggesko og tenkte at disse måtte da være fine sko,men neida..Gutten min fikk store sprekker under beina av disse.

Skoene er utrolig stive,så bevegelsene hans blir veldig hemmet.

Skofus er vel ett merke enkelte her inne hadde skammet seg for og bruke,men de skoene får beste skussmål og dem er så myke så dem kan brettes dobbelt.

Så takke meg til skofus foran geox.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fryktelig mange som er opptatt av hvilke merke,istedefor hvordan skoen sitter på foten får jeg inntrykk av.

Det viktigste for foten er jo at skoen skal være myk og god.Du skal så og si klare og brette sålen dobbelt sies det.Altså kunne brette skoen så den møtes.

Mange dyre sko er fryktelig stive da,så da kan jo ikke disse sitte så godt på foten.

Sønn min fikk geox joggesko og tenkte at disse måtte da være fine sko,men neida..Gutten min fikk store sprekker under beina av disse.

Skoene er utrolig stive,så bevegelsene hans blir veldig hemmet.

Skofus er vel ett merke enkelte her inne hadde skammet seg for og bruke,men de skoene får beste skussmål og dem er så myke så dem kan brettes dobbelt.

Så takke meg til skofus foran geox.

Skoen skal ikke bøyes i to midt under benet. Når man bøyer skoen skal den bøye seg ved ved "puten" under tærne der foten bøyer seg når man går. Foten bøyer seg jo ikke midt under.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjeld "subbing" er rådet mitt å kjøpe joggesko med godt med gummi foran :) Enkelte sko "gaper" jo etter berre eit par månadar... Og det gjeld dyre så vel som billege. Eg prøver i alle fall å finne sko som ser solide ut i tuppane, for me har same problem her.

Ja nå skjønner jeg jo hvordan han har slitt ut skoene sine. Kanskje det finnes sko med stål på tuppene som er beregnet til dette :fnise:

Da vet jeg iallefall at han får bruke de slitte i barnehagen frem til 17 mai, så har han iallefall fine sko den ene dagen ;)

TS

Men de slites over gummien, nesten midt oppå.. Hull etter en dag er rekorden. Har bedt barnehagen snakke til han om han fortsetter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes det er forskjell på "billigsko" og "billigsko" også jeg da...

F.eks Ponny, som selges hos flere kjeder. De har både modeller som er gode, lette og bøyelige i sålen. Og de har modeller som er tunge, stive og med tykk, stiv såle.

For de har noen sko som skal se stilige ut, og så har de noen som skal være gode for bena. Og noen som prøver å gjøre kompromisset.

De skal jo treffe flere grupper kjøpere.

Jeg synes det viktigste når man kjøper sko som skal brukes mye, er å se på om de vil være gode til sitt bruk. Og følger man litt med på tilbud, kan man også klare å spare noen kroner.

Vi har kjempeerfaring med Kangaroos til ungene. Kjøper dem ofte på tilbud hos Brandos. De er ikke av de dyreste da...

Ellers er andrevalget Elefanten. Men de må vi til utlandet for å kjøpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men de slites over gummien, nesten midt oppå.. Hull etter en dag er rekorden. Har bedt barnehagen snakke til han om han fortsetter.

Eg har finni sko med eit lag av gummi over det tærne er, det hjelp i alle fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sko med langt over tærne men det er oppå vrista han sliter hull

Såpass... Kva med gummistøvlar med vernetupp? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...