Gå til innhold

Dyre vs. billige joggesko til barn.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjøpte ett par joggesko til sønnen min på tre år på økonomisko for rundt 2 mnd siden til ca 300kr. Nå er disse meget slitt og har snart hull i seg i "tøydelen" av skoen. Har ingen erfaring med dyre joggesko til barn, så jeg lurer på om de er verdt det? Tenkte rundt 5-600. For det er jo ikke vits å kjøpe til 300 kr annenhver mnd hvis de dyre holder en stund lenger. Noen som eventuelt også kan anbefale et spesielt merke? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du kvitteringen? Jeg ville faktisk klaget på et par sko til 300 kroner hvis de ikke holdt mer enn to måneder.

Syns 300 kroner for et par barnesko faktisk ikke er spesielt billig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei den har jeg ikke. Kan godt hende de kostet 200 og altså.. Skal ikke si 300 for sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Annaires

Geox, og adidas går det i til snuppa her.

Kjøper ikke billige joggesko til meg selv, da jeg syns de er alt for harde for foten, så gjør ikke det til datteren heller.

Har enda til gode å kjøpe gode joggesko på økonomisko o.l

Andre sko som bare skal brukes kort tid (pensko og slik), kan jeg gjerne kjøpe til henne der. Men ingen ting som skal brukes gjennom en sesong.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Geox, og adidas går det i til snuppa her.

Kjøper ikke billige joggesko til meg selv, da jeg syns de er alt for harde for foten, så gjør ikke det til datteren heller.

Har enda til gode å kjøpe gode joggesko på økonomisko o.l

Andre sko som bare skal brukes kort tid (pensko og slik), kan jeg gjerne kjøpe til henne der. Men ingen ting som skal brukes gjennom en sesong.

Da skal jeg sjekke ut de. Jeg kjøper selv sko på økonomisko og syns de er gode. Jeg spurte også fysioterapeuten om det var greit å kjøpe sko i "billig-butikker" og det var ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Annaires

Da skal jeg sjekke ut de. Jeg kjøper selv sko på økonomisko og syns de er gode. Jeg spurte også fysioterapeuten om det var greit å kjøpe sko i "billig-butikker" og det var ikke noe problem.

Det er selvsagt forskjell fra fot til fot ;) Jeg har dårlig rygg og trenger absolutt supergode sko .

Er redd datteren arver samme sykdom som meg, så vi tar ingen sjanser når det kommer til sko.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har aldri kjøpt et par gode sko på Økonomisko. Jeg er definitivt av den oppfatning at voksende føtter fortjener gode sko; gode såler, godt materiale, god støtte, god bevegelighet. Jeg bruker heller mye penger på et eller to par gode sko til ungene, fremfor masse dritt slik jeg ser enkelte gjør.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har erfaring med ponny som de har på eurosko?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøper ikke dyre joggesko til unga. Vår erfaring er at de blir like fort utslitte om skoene heter Geox, Adidas, Puma eller om de er kjøpt feks på Økonomisko.

Det går minimum 2 par joggesko hver sesong til hver av unga.

Har hatt både billig sko fra billige butikker og dyre merkesko og begge deler blir like utslitt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøper ikke dyre joggesko til unga. Vår erfaring er at de blir like fort utslitte om skoene heter Geox, Adidas, Puma eller om de er kjøpt feks på Økonomisko.

Det går minimum 2 par joggesko hver sesong til hver av unga.

Har hatt både billig sko fra billige butikker og dyre merkesko og begge deler blir like utslitt.

Billige og dyre sko handler ikke så mye om kvalitet i den forstand at skoene slites ut, men at gode sko er helt nødvendig for ikke å ødelegge føtter og rygg. En ødelagt kropp er en dyr pris å betale for at man skal spare noen lapper i året.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billige og dyre sko handler ikke så mye om kvalitet i den forstand at skoene slites ut, men at gode sko er helt nødvendig for ikke å ødelegge føtter og rygg. En ødelagt kropp er en dyr pris å betale for at man skal spare noen lapper i året.

http://www.aftenbladet.no/nytte/familieliv/Slik-finner-du-gode-sko-til-barnet-ditt--2950187.html

En artikkel om at bra sko nødvendigvis ikke trenger å være dyre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har brukt mye Ponny når datteren min var yngre. De fungerte kjempefint :)

MEN, når vi kjøpte billige sko på Økonomisko eller Obs så sleit vi veldig. Det luktet skikkelig "tåfis" av beina hennes. Skoene var for tette, og ikke av skinn. Har også vært misfornøyd med kvalitet på såler og selve skoen.

Har derfor erfaring med at noen hundrelapper til (ca 4-500) for et par sko er vel investerte penger. Både for beina og for lommeboka på sikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjøpte Ponny nå for første gang. De er tyngre enn de jeg vanligvis kjøper, som Ecco og Timberland, men ellers virker de ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mann på 45

Kjøpte ett par joggesko til sønnen min på tre år på økonomisko for rundt 2 mnd siden til ca 300kr. Nå er disse meget slitt og har snart hull i seg i "tøydelen" av skoen. Har ingen erfaring med dyre joggesko til barn, så jeg lurer på om de er verdt det? Tenkte rundt 5-600. For det er jo ikke vits å kjøpe til 300 kr annenhver mnd hvis de dyre holder en stund lenger. Noen som eventuelt også kan anbefale et spesielt merke? :)

Bruker gjerne pengene på gode sko til ungene, så får de heller få rimeligere klær.

Dårlig sko kan gi helsemessige konsekvenser på sikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig god erfaring med Viking joggesko til snuppa på 6. Har hatt det i flere omganger, og de tåler MYE før de blir slitt på en måte som betyr hull osv.

Trenger ikke koste allverden heller, mener jeg har betalt 399 for Viking goretexjoggesko på XXL?

Anbefales herfra ihvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Billige og dyre sko handler ikke så mye om kvalitet i den forstand at skoene slites ut, men at gode sko er helt nødvendig for ikke å ødelegge føtter og rygg. En ødelagt kropp er en dyr pris å betale for at man skal spare noen lapper i året.

Det er vel strengt talt ikke bare snakk om _noen_ lapper, iallefall ikke for meg. Mine barn (2 stk) har i snitt 10-11 par sko hver seg i løpet av ett år (minst 2 par joggesko, 1 par sandaler, 1 par vintersko (Viking Goretex kjøper vi om vinteren og de koster jo 900 kr paret), 2 par cherrox (slites hull i minst 1 par), 1 par joggesko til gym og fotballtreninger inne, 1 par skisko, 1 par pensko, 2 par fotballsko i løpet av sesongen (de blir for små innen sesongen er over), 1 - 2 par støvler (samme som cherroxene, de slites hull i.. eller de revner eller noe sånt) og gjerne 1 par crocs hver seg om sommeren). Skal alle de koste 600 kr pr par så er nå jeg konkurs innen vinteren kommer (har flere ganger lurt på om ungene spiser skoene eller noe sånt, for jeg syns de sliter skoene noe helt enormt.)

Crocsene kan vi jo kutte ut, men de koster vel knapt 100 kr på Europris eller noe, så ser ikke helt at de velter lasset her.

Vinterskoene er dyre "merkesko", men det er jammen meg så vidt de holder i løpet av en vinter. Og de blir ikke brukt hver dag engang.

Men jeg vil uansett ikke påstå at sko til 3-400kr er "billigsko". Og vi er innimellom heldige og kommer over "merkesko" på salg, da kjøper vi jo de, men jeg syns fortsatt ikke at de er noe bedre enn feks sko til 3-400 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte ett par joggesko til sønnen min på tre år på økonomisko for rundt 2 mnd siden til ca 300kr. Nå er disse meget slitt og har snart hull i seg i "tøydelen" av skoen. Har ingen erfaring med dyre joggesko til barn, så jeg lurer på om de er verdt det? Tenkte rundt 5-600. For det er jo ikke vits å kjøpe til 300 kr annenhver mnd hvis de dyre holder en stund lenger. Noen som eventuelt også kan anbefale et spesielt merke? :)

med barn som sliter (da de var små) enormt med ssko,så ble det ikke dyre sko. Enkelte unger sliter mer enn andre. Har prøvd dyrere,uten at det hjalp.

Se hva ungene bruker sko til. Bremse på sykkel med de? Krabber? bruker samme sko til fotball?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For 50 år siden fantes det ikke joggesko med støtdemping. Tror dere alle 50 åringer sliter med ryggproblemer idag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For 50 år siden fantes det ikke joggesko med støtdemping. Tror dere alle 50 åringer sliter med ryggproblemer idag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...