Gå til innhold

Feriepenger utbetalt fra folketrygden


Auroressa

Anbefalte innlegg

Jeg skriver fra mobil så må beklage allerede nå for mulige skrivefeil. Skal prøve og gjøre dette kort og forståelsesfullt. Jeg var sykmeldt i hele fjor. Men skal få utbetalt feriepenger fra jobben nå i juni. Men så kom jeg over en artikkel som viser til at har man gått på sykepenger så skal man få utbetalt feriepenger fra Nav nå i mai, jeg har ikke peiling når det kommer til slikt, er det noen som kan svare? Denne siden : http://www.nav.no/Arbeid/Jobb+og+helse/Sykmelding+og+sykepenger/Om+sykmelding/Feriepenger.1073747766.cms ga meg ikke så mye mening.. Blir glad for svar :-) takk !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har rett på feriepenger av de første 48 dagene du har vært sykemeldt. Dette gjelder for kalenderåret, altså fra 010111 til 311211. Feriepengene vil være 10,2% av totalsummen for de 48 dagene og utbetales i slutten av mai. Ordinære sykepenger har utbetalingsdato den 24 mai, så det kan jo være naturlig at de kommer i forbindelse med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på om du fikk sykepengene dine direkte fra NAV eller om de ble utbetalt fra arbeidsgiver. Sistnevnte er det beste for din del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Annaires

Har du fått penger av jobben som vanlig, får du også feriepenger som vanlig av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, kom ikke noe lengre i og forstå.. Jeg tror jeg ringde Nav :) takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der fikk jeg svaret, er arbeidsgiver som betaler ut ferie pengene :) ikke Nav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må da vite om du har fått lønna di fra NAV eller fra arbeidsgiver. Følger du ikke med på lønnsslippene eller ser på kontoutskriften din hvor pengene kommer fra?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...