Gå til innhold

Mitt kosthold i dag, synspunkter?


Gjest Vodka

Anbefalte innlegg

Gjest Vodka

Jeg har spist dette i dag..:

Frokost: Smoothie lagd av 100 g bær, en halv banan og en teskje kokosolje (og vann)

Lunsj: To-tre skiver lavkarbobrød (100 g) med smør og salami

Middag: En porsjon spagetti (fullkornsspagetti og pastasaus laget fra bunnen, med kjøttdeig) med litt ost

Kveldsmat: To knekkebrød med smør og salami

Er dette nok mat/lite/mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det høres greit ut. Pasta inneholder veldig mange kalorier da, så jeg velger å bare spise det ved spesielle anledninger, eller som kosemat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vodka

Jeg synes det høres greit ut. Pasta inneholder veldig mange kalorier da, så jeg velger å bare spise det ved spesielle anledninger, eller som kosemat.

Ja, det er sant. Kaloriene eg spiste i dag utenom middagen er på ca 630, men aner ikke hvor mye middagen ble på, sikkert en del.

Grønnsaker?

Jeg er veldig dårlig til å spise grønnsaker dessverre. Vet liksom ikke hva jeg skal lage med grønnsaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er sant. Kaloriene eg spiste i dag utenom middagen er på ca 630, men aner ikke hvor mye middagen ble på, sikkert en del.

Jeg er veldig dårlig til å spise grønnsaker dessverre. Vet liksom ikke hva jeg skal lage med grønnsaker.

Grønnsaker til maten og grønnsaker på maten. Agurk er godt på salami f.eks. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om du tenker på kalorier er det ikke dumt å øke inntaket av kokosfett. Mener å tro at det er anbefalt å ta 1-3 spiseskjeer. Dette vet du jo sikkert, men smører kroppen innenfra, kan hjelpe til å øke forbrenning og inneholder masse næringstoffer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vodka

Grønnsaker til maten og grønnsaker på maten. Agurk er godt på salami f.eks. :)

Men et par skiver agurk har jo ikke så mye næring, eller?

Spiser grønnsaker til middagen hvis det er en rett som det passer til, men har ikke det så ofte egentlig. Må begynne å spise sunnere middager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest navnelapp

Når du lagar kjøttsaus kan du ha både selleri, gulrot og masse løk i sausen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vodka

Selv om du tenker på kalorier er det ikke dumt å øke inntaket av kokosfett. Mener å tro at det er anbefalt å ta 1-3 spiseskjeer. Dette vet du jo sikkert, men smører kroppen innenfra, kan hjelpe til å øke forbrenning og inneholder masse næringstoffer.

Ja, skal prøve det. Begynte å spise kokosolje først i dag, er ikke så glad i smaken så turte ikke ta mer enn en teskje. Men skal ha i en spiseskje i neste smoothie jeg lager. Og kanskje prøve te med kokosolje :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vodka

Når du lagar kjøttsaus kan du ha både selleri, gulrot og masse løk i sausen.

Det hørtes godt ut. Masse løk er det alltid i sausen, har gulrot i av sausen og til, men selleri har jeg ikke prøvd. Skal prøve det neste gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kok brokkoli, legg i ildfast form og dryss ost over, gratiner i ovnen, yummi.

Og ja, gulrot og løk o.l. i kjøttdeigsaus er kjempegodt, som de andre foreslår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

venn deg til å ha grønnsaker til middag hver eneste dag (Paprika og tomat funker), så kommer du til å savne det om du ikke har det :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men et par skiver agurk har jo ikke så mye næring, eller?

Spiser grønnsaker til middagen hvis det er en rett som det passer til, men har ikke det så ofte egentlig. Må begynne å spise sunnere middager.

Grønnsaker passer til alle middager utenom risengrynsgrøt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vodka

Kok brokkoli, legg i ildfast form og dryss ost over, gratiner i ovnen, yummi.

Og ja, gulrot og løk o.l. i kjøttdeigsaus er kjempegodt, som de andre foreslår :)

Det kan jeg prøve :)

venn deg til å ha grønnsaker til middag hver eneste dag (Paprika og tomat funker), så kommer du til å savne det om du ikke har det :)

Kan jo prøve det og :)

Reagerer også på at du spiser litt lite grønnsaker ;)

Sjekk ut denne!

5 om dagen

takk for tips :)

Grønnsaker passer til alle middager utenom risengrynsgrøt!

Hehe hvis man er glad i grønnsaker så :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest navnelapp

Prøv å bake grønsakene i steikeomnen, med litt olje, krydder og andre gode ting. Sjekk ut denne oppskrifta på bakt laks med grønsaker. Der har laksen fått ostetopping, og grønsakene har bakt sakte i ovnen med masse gode greier. Det gir ein heilt annan smak enn kjedelege kokte grønsaker. Eller du kan prøve denne gratengen med grøne bønner og paprika, bakt med saus og skinke. Den er knallgod!

Det er ei tilvenningssak å bli glad i grønsaker, det finst så utruleg mange måtar å lage dei til på som du kanskje ikkje har tenkt på. Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her har du en hel haug med forslag til hva du kan gjøre med grønnsaker: Grønnsaksretter og -tilbehør til middag (samletråd)

Men mener på at du skrev i en annen tråd at du spiser LCHF. Er dette LCHF da? Du har spist fullkornsspaghetti...

For å svare deg på mengdene, følg sulten din. Spis deg passelig mett, og så spiser du igjen når du er sulten. Noen dager trenger kroppen mer mat, og andre dager trenger den mindre. Og din kropp trenger ikke akkurat samme mengde som min kropp. Så lytt til kroppen DIN.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har spist dette i dag..:

Frokost: Smoothie lagd av 100 g bær, en halv banan og en teskje kokosolje (og vann)

Lunsj: To-tre skiver lavkarbobrød (100 g) med smør og salami

Middag: En porsjon spagetti (fullkornsspagetti og pastasaus laget fra bunnen, med kjøttdeig) med litt ost

Kveldsmat: To knekkebrød med smør og salami

Er dette nok mat/lite/mye?

Det ser litt lite ut. Det kommer jo også an på hva målet ditt er. Skal du ned i vekt? Synes også det er litt lite proteiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vodka

Her har du en hel haug med forslag til hva du kan gjøre med grønnsaker: Grønnsaksretter og -tilbehør til middag (samletråd)

Men mener på at du skrev i en annen tråd at du spiser LCHF. Er dette LCHF da? Du har spist fullkornsspaghetti...

For å svare deg på mengdene, følg sulten din. Spis deg passelig mett, og så spiser du igjen når du er sulten. Noen dager trenger kroppen mer mat, og andre dager trenger den mindre. Og din kropp trenger ikke akkurat samme mengde som min kropp. Så lytt til kroppen DIN.

Takk for tips :) Jeg spiser ikke LCHF, prøver bare å spise litt mindre karbohydrater. Men denne dagen spiste jeg nok litt for mye, pga spagettien. Jeg var mett den dagen, men syntes det var litt lite mat jeg spiste. Men hvis man er mett så gjør det kanskje ikke noe om det er litt lite mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...