AnonymBruker Skrevet 15. mai 2012 #21 Skrevet 15. mai 2012 Har erfaringer med hypnose, og det ga de resultatene vi ønsket. I dag er personen frisk,og elsker livet sitt. http://www.velghypnose.no/
Gjest Gjest Skrevet 15. mai 2012 #22 Skrevet 15. mai 2012 vet at mange med depresjoner har blitt kurert med Yoga. Høres kanskje rart ut men yoga er faktisk den beste medisin for mange plager. Kjenner en yogalærer som bekrefte dette. Yoga handler om å aktivere de 7 energisentrene i kroppen vår. Vet om mange eldre mennesker som har praktisert yoga siden de var små og disse menneskene har et liv uten fysiske og psykiske plager.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2012 #23 Skrevet 15. mai 2012 Jeg har en venn som har vært alvorlig deprimert lenge. Han har vært innlagt på psykiatrisk (og vært innom akutt-psykiatrisk) over lange perioder, gått på alle tenkelige medisiner, og fått elektrosjokk. Og selvsagt snakket med det som finnes av psykiatere/psykologer. Ingenting hjelper. Jeg lurer derfor på om det er noen som har personlig erfaring med alternative metoder som har hjulpet? Jeg har hatt alvorlig depresjon med selvkading og selvmordstanker. Psykose har ikke jeg hatt, men depresjonen var så alvorlig at jeg var sykemeldt i mange måneder og orket nesten ikke gjøre noe annet enn å ligge i senga. Antidepressiva gjorde vondt verre, og jeg bestemte meg for å prøve alternativ behandling. Jeg valgte homeopati. Det tok ikke lang tid før selvmordstankene forsvant og jeg begynte å føle meg bedre. Etter en stund kom energien tilbake, og humøret ble mye bedre. Homeopatien hjalp meg med andre plager samtidig, siden homeopatien kurerer personen som helhet og ikke bare symptomene. I dag kan jeg si at jeg er nesten frisk og er i full jobb igjen. Og alt dette uten noen som helst bivirkninger. Anbefales på det sterkeste !
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2012 #24 Skrevet 16. mai 2012 Har erfaringer med hypnose, og det ga de resultatene vi ønsket. I dag er personen frisk,og elsker livet sitt. http://www.velghypnose.no/ Hvor syk var denne personen? Gikk h*n på medisiner? Han prøvde hypnoterapi et par ganger og ble verre, har forstått at det kan virke mot sin hensikt hvis man er psykotisk. Men dette var hypnoterapi og ikke dyp hypnose. Jeg har hatt alvorlig depresjon med selvkading og selvmordstanker. Psykose har ikke jeg hatt, men depresjonen var så alvorlig at jeg var sykemeldt i mange måneder og orket nesten ikke gjøre noe annet enn å ligge i senga. Antidepressiva gjorde vondt verre, og jeg bestemte meg for å prøve alternativ behandling. Jeg valgte homeopati. Det tok ikke lang tid før selvmordstankene forsvant og jeg begynte å føle meg bedre. Etter en stund kom energien tilbake, og humøret ble mye bedre. Homeopatien hjalp meg med andre plager samtidig, siden homeopatien kurerer personen som helhet og ikke bare symptomene. I dag kan jeg si at jeg er nesten frisk og er i full jobb igjen. Og alt dette uten noen som helst bivirkninger. Anbefales på det sterkeste ! Det er interessant det du sier om at antidepressiva gjorde vondt verre, for jeg føler at disse medisinene ødelegger han totalt. De hjelper han overhodet ikke, og de kommer ikke uten bivirkninger. Jeg syns disse medisinene er livsfarlige. Hva slags form for homeopati fikk du, var det homeopatmedisiner, kosthold, andre behandlinger? Kjempeglad for at du har blitt så bra Jeg tenker veldig at kosthold og akupunktur vil være et godt sted for han og starte, men det er så vanskelig å overbevise en som har urokkelig tro på helsevesenet (selv om de ikke har hjulpet han med noe som helst).
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2012 #25 Skrevet 16. mai 2012 vet at mange med depresjoner har blitt kurert med Yoga. Høres kanskje rart ut men yoga er faktisk den beste medisin for mange plager. Kjenner en yogalærer som bekrefte dette. Yoga handler om å aktivere de 7 energisentrene i kroppen vår. Vet om mange eldre mennesker som har praktisert yoga siden de var små og disse menneskene har et liv uten fysiske og psykiske plager. Yoga er kjempebra, ihvertfall som et supplement. Har trent Yoga selv og kan ikke få rost det nok. Yoga, spikermatte, akupunktur, rawfood, jeg tror mer på en naturlig tilnærmning. Men det krever jo egeninnsats og det å gidde å gjøre det, og hvordan overtale en som er skeptisk til alt som ikke er skolemedisin?
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2012 #26 Skrevet 16. mai 2012 Sjekk om han har Cøliaki eller noe. Vet om mange som blir alvorlig deprimerte og mister livsgnisten fordi de går med ubehandlet Cøliaki. Gluten og melkeprodukt er ikke bra for tarm eller kropp, og det er mange som sliter uten å vite hva det er. Ikke endre kosthold før alle tester er tatt - det er kjempeviktig! Først dro jeg til fastlegen, men de har ikke så god peiling på Cøliaki, ikke alle iallfall, så jeg fikk vite at jeg var frisk. Blodprøvene viste ikke noe galt.... Da ble jeg tatt med til Balderklinikken i Oslo, av noen som selv hadde vært der, og jeg fikk påvist Cøliaki. Jeg var dypt deprimert og veldig dårlig på den tiden, så måtte ha med meg noen som pratet for meg. Jeg måtte ta noen blodprøver og kort tid etter måtte jeg ta gastroskopi. Da jeg hadde tatt gastroskopi, måtte jeg vente på svaret, og da jeg fikk svar om at jeg hadde Cøliaki, endret jeg kostholdet til å være helt gluten og melkefritt, og spiste istedenfor mye sunt fett og proteinrik mat, og mye grønsaker, frukt, bær og sånt. Det er viktig å spise så rent som mulig, og lage mat fra grunnen av. Det å endre kostholdet var som natt og dag. Fra å være dypt deprimert og uten energi, var det som et slør som ble fjernet fra øyenen mine.Det var som om jeg så verden med nye øyne, og det var deilig å kunne begynne å leve igjen. Kroppen begynte å fungere igjen fordi tarmen min sakte men sikkert ble bra igjen. Så dette MÅ dere sjekke ut - vet om mange som har opplevd det samme som meg. Han er medisinsk utredet, og det er konkrete hendelser som har ført til depresjonen. Glutenfritt/melkefritt kosthold mener jeg er bra uansett om man har cøliaki eller ikke, og jeg er veldig overbevist om at kosthold kan ha en stor betydning for helbredelse selv om man ikke har påvist noen matintoleranser. Har selv spist meg frisk fra alvorlig ME, og legene lo veldig og sa at DET gikk ikke an. Og særlig når man har gått på antidepressiva i flere år og i tillegg spiser for mye av feil mat og for lite av riktig, så får man enda større problemer. Jobbe med dyr? Hest brukes mye i terapi Vet, jeg driver selv med hest og har foreslått det. Sikkert fint som et supplement, men han trenger noe mer konkret i form av behandlinger.
Gjest Anonymous Skrevet 6. september 2012 #27 Skrevet 6. september 2012 Han har mosjonert regelmessig, hører på musikk/lydbøker o.l. Jeg tenker mer på konkret behandling; akupunktur, tankefeltterapi, kostholdsrelatert behandling, hypnose, osv osv, hva enn som finnes der ute. Alternativ behandling er ikke noe jeg ville prøvd.. Hvis ingenting virker, er medisin (en rettkombinasjon av medikamenter), den eneste løsningen. Jeg har selv vært ALVORLIG deprimert, å har prøvd alt som er av medisinsk behandling. Som jeg ble fortalt på Rikshospitalet, av Norges ledende i dette feltet, er det kun medisin som kan få en opp av den værste gropen, å dette ble min redning, da etter å ha testet en rekke kombinasjoner av ulike medikamenter..
Gjest Anonymous Skrevet 6. september 2012 #28 Skrevet 6. september 2012 Hvor syk var denne personen? Gikk h*n på medisiner? Han prøvde hypnoterapi et par ganger og ble verre, har forstått at det kan virke mot sin hensikt hvis man er psykotisk. Men dette var hypnoterapi og ikke dyp hypnose. Det er interessant det du sier om at antidepressiva gjorde vondt verre, for jeg føler at disse medisinene ødelegger han totalt. De hjelper han overhodet ikke, og de kommer ikke uten bivirkninger. Jeg syns disse medisinene er livsfarlige. Hva slags form for homeopati fikk du, var det homeopatmedisiner, kosthold, andre behandlinger? Kjempeglad for at du har blitt så bra Jeg tenker veldig at kosthold og akupunktur vil være et godt sted for han og starte, men det er så vanskelig å overbevise en som har urokkelig tro på helsevesenet (selv om de ikke har hjulpet han med noe som helst). Alternativ behandling reparerer ikke noe. Men kan brukes som en metode for å sette i gang hjernens egen helingsevne. Er man "alvorlig" deprimert, må man ha medisinsk hjelp.
2shy Skrevet 8. september 2012 #29 Skrevet 8. september 2012 Alternativ behandling reparerer ikke noe. Men kan brukes som en metode for å sette i gang hjernens egen helingsevne. Er man "alvorlig" deprimert, må man ha medisinsk hjelp. Helt riktig, har man en alvorlig depresjon skal man ha medisinsk hjelp. Men når medisinsk hjelp ikke har hjulpet over flere år, så må man se etter supplementerende løsninger. Det finnes ting som regelrett kan hindre opptak av serotonin i hjernen og motvirke medisinens virkning, særlig aspartam, GMO, og palmefett. I tillegg er det viktig å spise godt av det som kan øke serotoninnivået i hjernen; grønne grønnsaker, brun ris, osv. Dessverre har ikke helsevesenet fokus på slike ting for å behandle pasienter, istedet finnes det tvert i mot brus og snop automater på sykehuset som de innlagte kan forsyne seg av til enhver tid. Merkelig at de ikke blir friske?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå