Gå til innhold

Stoltenberg delte ut medalje


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Så det på en direktesending på TV2. Synes kongen burde holde talen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lærte de ingenting etter i fjor? Det er ikke første gang Stoltenberg viser at han har rimelig tungt for det...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde forstått de hvis Kongen var en plass og gjorde noe, mens den maktkåte jævelungen stoltenberge var en annen plass. Men når de er begge på samme plass så er det bare Kongen som bør og skal dele ut medaljer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde Stoltenberg vært president og vi ikke hadde konge, slik som i USA. Da kunne jeg ha skjønt det. Men her virker det bare rart. Stoltenberg skal sole seg i glansen og fremstå som en patrot eller ett eller annet. Det ser bare helt EGO ut.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke uten videre begeistret for et monarki av symbolsk verdi slik vi har i dette landet, men det får være til en annen debatt. Enn så lenge HM Kong Harald er til stede på slike markeringer, synes jeg det er greit at han får oppgaven å dele ut medaljer og priser i slike sammenkomster på vegne av kongehuset.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Toppolitikere som Stoltenberg må nødvendigvis ha kraftige sosiopatiske tendenser for å klare å karre til seg sånne posisjoner i utgangspunktet, for ikke å snakke om de karaktertrekkene de må være i besittelse av for å i det hele tatt ha lyst til å inneha en sånn maktposisjon. Stoltenbergs ego burde derfor ikke komme som en overraskelse på noen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes også det som opprinnelig var en markering av frigjøringsdagen 8 mai 1945, nå har blitt noe helt annet. Det har blitt et salig rot av hylling av Afganistan veteraner, AP politikk. OSV. Jeg er selv i mot krigen i Afganistan og er ikke tilhenger av AP. Hva flagger jeg for? 8 mai 1945 eller krigen i Afganistan? Stoltenberg har fått dette til å bli en politisk markering ala 1 mai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Synes også det som opprinnelig var en markering av frigjøringsdagen 8 mai 1945, nå har blitt noe helt annet. Det har blitt et salig rot av hylling av Afganistan veteraner, AP politikk. OSV. Jeg er selv i mot krigen i Afganistan og er ikke tilhenger av AP. Hva flagger jeg for? 8 mai 1945 eller krigen i Afganistan? Stoltenberg har fått dette til å bli en politisk markering ala 1 mai.

Nå har vel veterandagen blitt lagt til frigjøringsdagen av en grunn. For å hedre alle veteraner som har kjempet for Norge fra krigen og fram til i dag. Jeg er litt usikker på om jeg er enig, men jeg tviler på at Stoltenberg står bak helt på egenhånd gitt ;)

Selv om jeg kan være uenig i Afghanistankrigen, så synes jeg det er helt greit med en markering for å hedre de som kjemper der. De har jo ikke selv valgt hvor de skal kjempe, men gjør den jobben Norge ber dem om. Noe jeg synes vi har all grunn til å være takknemlig for.

Og jeg er enig med de andre her, jeg synes det er rart at Kongen som vel regnes som øverstkommanderende i Norge (om enn bare i navn), ikke delte ut medaljene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...