Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Eh...jeg nevnte ikke noe om psykiske problemer (har ikke det!) men jeg skrev at jeg tror at den "tvangsvaskingen" og det at foreldrene mine ikke banket på badedøren og at de gikk nakne nå og muligens har bidratt til å gi meg en annen legning (homo) eller i det minste å gjøre meg oppmerksom på min egen legning tidligere enn normalt...

For det andre er det (med unntak av vaskingen) nøyaktig samme tema som i hovedinnlegget; at foreldre viser seg nakne når barna har gitt uttykk for at det ikke er ønsket.

Les nøyere før du kommenterer (virket som om du ikke leste innlegget mitt i det hele tatt)... Forøvrig har jeg null problemer med å se nakne mennesker i blader, i kunst, på film (dersom det er naturlig i handlingen), og jeg liker selvfølgelig godt å se kjæresten min naken.

Jeg vil bare ikke se mamma/pappa naken, og ikke vil jeg at de skal se meg naken heller. Og ikke syns jeg det er greit å vaske et barn nedentil så lenge barnet er over 6 år og protesterer.

Mesteparten av ditt innlegg handler om at du ble tvunget til å være naken. Temaet i denne tråden er om man kan tvinge andre til å være påkledd.

Du sier at du ikke har fått noen psykiske problemer av dette men at det eneste som skjedde var at du ble litt tidligere klar over din legning. Det vil jeg si er en liten belastning.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes man kan kle på seg en truse/bokser om man er på badet og har tenåringer i hus. Ærlig talt, det koster da vel ikke så mye for voksne mennesker!

Samboeren min har en datter på 11 år og hun synes det er kjempeflaut å se faren sin i dusjen eller å se han i bare bokseren på badet. Han er kjapp til å hoppe i bokseren etter dusjen, og det er jeg glad for. Hadde han insistert på å valse naken rundt selv om datteren på 11 år synes det er ekkelt, så hadde jeg jammen tatt en alvorsprat og hevet en bokser i trynet på han. Det er VI som er de voksne, og det går an å tilpasse seg når man ser at barna blir ukomfortable, selv om man har "rett" til å gå naken rundt i sitt eget hus.

Jeg er glad for at jeg slapp å til stadighet komme over min nakne far om jeg gikk innom badet. Jeg har selvsagt sett glimt av mine foreldre nakne, men å se pappa stå å barbere seg splitter naken er jeg veldig glad for at jeg slapp!

• Liker 2
Skrevet

Merkelig fornærmet reaksjon fra far.

Jeg synes det er spesielt at ikke far selv forstår at han bør kle på seg når det er kommet tenåringer i huset.

Man tar da hensyn til barna, og påtvinger ikke dem nakenhet.

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er glad for at jeg slapp å til stadighet komme over min nakne far om jeg gikk innom badet. Jeg har selvsagt sett glimt av mine foreldre nakne, men å se pappa stå å barbere seg splitter naken er jeg veldig glad for at jeg slapp!

Er dette en motsatt-kjønn sak? Hadde det vært like ille å se din mor barbere leggene splitter naken? Hva med en familie med fire tenåringer bestående av to jenter og to gutter. Kan en av jentene kreve at alle søsknene er påkledd?

Skrevet

Er dette en motsatt-kjønn sak? Hadde det vært like ille å se din mor barbere leggene splitter naken? Hva med en familie med fire tenåringer bestående av to jenter og to gutter. Kan en av jentene kreve at alle søsknene er påkledd?

Ja, enda lenger også. Man kan kreve å få ha privatliv på badet.

Jeg har 5 brødre og ingen av oss 8 var på badet samtidig. Men man lærer seg da også at 20 minutter på badet ikke er mulig.

Jeg skjønner virkelig ikke at det skal være så innmari vanskelig å respektere hverandres privatliv også innad i en familie.

AnonymBruker
Skrevet

Merkelig. Jeg kan ikke huske å ha sett noen av mine foreldre naken, utenom mamma når vi var i offentlig badebasseng. Faren min sprang derimot rundt i truse i tide og utide så jeg tror kanskje det holder for min dose kropp.

Forsår ikke hva som er problemet med å ta på bokser. Har ikke skjedd noe galt med med selv om jeg ikke fikk se kjønnsorganene til foreldrene mine når jeg var liten.

Gjest Gjest
Skrevet

Ja, enda lenger også. Man kan kreve å få ha privatliv på badet.

Jeg har 5 brødre og ingen av oss 8 var på badet samtidig. Men man lærer seg da også at 20 minutter på badet ikke er mulig.

Jeg skjønner virkelig ikke at det skal være så innmari vanskelig å respektere hverandres privatliv også innad i en familie.

Skal jeg tolke ditt svar som at dette ikke er en motsatt-kjønn greie og at det er like ille med nakne mødre og fedre?

Hvis man har kun ett bad, er mange, alle skal avsted samtidig og noen ønsker å bruke lang tid så er det selvfølgelig vanskelig. Har man mange bad, er få, bruker kort tid o.s.v. er det selvfølgelig et mye mindre problem. Spørsmålet her er vel når flere må benytte badet sammen og noen begynner å stille spesielle krav til andre: Hvem skal vike/vente? Den som stiller krav eller den det blir krevd noe av?

Forstår jeg deg riktig slik at alle dere åtte hadde badet alene for dere selv? Da må det ha dere ha dusjet særdeles effektivt eller hatt veldig forskjellig avreise tid. Dere kunne umulig ha noen felles frokoster...

Skrevet

Jeg delte aldri bad med mine foreldre (eller søsken) når jeg nærmet meg tenårene. Hjemme hadde vi nøkkel som jeg brukte når det var min tur på badet. Selvsagt kunne ikke hele morgenstellet foregå der, for da hadde ikke alle rukket innom før de dro på jobb/skole, men jeg hadde eget speil på rommet som jeg brukte for å ordne hår/sminke osv.

Faren står på badet allerede, da er det datteren som evt må vente (eller stå tidligere opp.....).

Skrevet

Skal jeg tolke ditt svar som at dette ikke er en motsatt-kjønn greie og at det er like ille med nakne mødre og fedre?

Hvis man har kun ett bad, er mange, alle skal avsted samtidig og noen ønsker å bruke lang tid så er det selvfølgelig vanskelig. Har man mange bad, er få, bruker kort tid o.s.v. er det selvfølgelig et mye mindre problem. Spørsmålet her er vel når flere må benytte badet sammen og noen begynner å stille spesielle krav til andre: Hvem skal vike/vente? Den som stiller krav eller den det blir krevd noe av?

Forstår jeg deg riktig slik at alle dere åtte hadde badet alene for dere selv? Da må det ha dere ha dusjet særdeles effektivt eller hatt veldig forskjellig avreise tid. Dere kunne umulig ha noen felles frokoster...

Felles frokost hver morgen hadde vi jo på en måte, men det var alltid 1 som var på badet. Alle 8 kunne aldri dusje samtidig uansett i og med at det er begrenset varmtvann. Ikke var det mange årene vi bodde alle 6 ungene hjemme heller.

Jeg mener ikke at å ha badet for seg selv er noe spesielt krav, jeg mener det er en selvfølge. Og jeg mener også at det er den voksne som skal ta hensyn og lage evt kjøreregler for badet.

Og det handler ikke om kjønnsroller for min del.

Jeg tar det en gang til for at det ikke skal kunne betviles: Privatliv på badet gjelder både for mann, kvinne, voksen og barn etter min mening.

Hadde jeg vokst opp med å dele bad hadde jeg kanskje synes det var normalt.

Gjest flerbarnsmor
Skrevet

Jeg så aldri mine foreldre nakne på badet, og de få avkledte glimtene jeg så utenom gjorde meg dritflau. I dag som voksen er jeg naturist og har et naturlig forhold til kroppen min både påkledt og avkledt. Til tross for det tar jeg hensyn til mine tenåringsbarn som helst ikke vil se en naken voksenperson, de får være alene på badet. Det er ikke fordi de generelt har et anstrengt forhold til nakenhet, men at det er en periode de går gjennom.

Gjest Mann på 45
Skrevet

Mannen min er åpen om det meste, og har et meget naturlig forhold til kropp. Vi har tre jenter, og eldste er nå blitt tenåring. Vi står ofte opp omtrent samtidig, og far og døtre er gjerne på badet samtidig. Jeg ser ikke noe galt i det, men jentene er i en alder de begynner å bli litt mer sjenerte, og jeg ser at ei av jentene reagere litt på at han er naken foran henne. I dag sa jeg til ham - "Kan du ikke ta på underbuksen før du gjør resten av morgenstellet" (Da var han ferdig i dusjen, og skulle barbere seg). Dette syntes han var helt forferdelig at jeg kunne si. Og han mener det er jeg som ikke tåler å se ham naken...

Hva mener andre om dette?

Er det jeg som tar meg nær av det, eller skal jeg reagere når jeg ser jenta bli småflau?

Kanskje hun bare kunne ventet med å gå på badet til faren er ferdig?

Skrevet

Jeg synes det er en forskjell på en naken kropp av motsatt kjønn, ja. Det er vel gjerne derfor det det garderober på skoler, treningssenter og svømmehaller er delt opp etter kjønn. Jeg hadde ikke likt å se min mor barbere leggene sine splitter naken heller, men det er mer naturlig, for meg, å se en naken kvinnekropp (mor, søstre, venninner osv) enn en naken mannskropp (far, brødre, kompiser osv).

Jeg er vokst opp med mor, far, en søster og to brødre i et hus med ett bad; vi har alltid måtte være flere på badet når alle skal dusje og fikse seg samtidig (på morgenen, kveldstell, tilstelninger), og det har vi alle sammen taklet helt fint, blant annet fordi vi tar hensyn til hverandre og i det minste tar på oss en truse/bokser før man svirrer rundt på badet.

Jeg husker flere julaftener hvor alle skal gjøre seg klare samtidig; en bror dusjer, far barberer seg, og jeg sminker meg - riktignok i undertøyet, men dette var situasjoner vi alle var komfortable i. Tipper jeg ikke hadde vært like komfortabel om alle på liv å død skulle stå nakne å holde på med sitt.

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Som oppvokst i en familie på 5 med ett bad så undrer jeg meg faktisk litt over at alle må være på badet samtidig jeg da :klo:

Vi hadde nøkkel vi, så det var kun en på badet om gangen. Det ble bare brukt til dusjing (varmtvannstanken holdt forresten ikke til 5 dusjer uansett, så vi kunne ikke alle dusje rett etter hveradre), tannpuss/kveldsvask og dobesøk. Resten tok vi på våre respektive rom.

Mulig det er derfor jeg synes det er sært både med nakenhet og undertøy felles på badet, men det gjør jeg altså :laugh:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...