Gå til innhold

Er Breivik en seksualmorder ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg synes det er mye som tyder på at dette KAN være riktig selv om vi ikke kan vite det.

Breivik er jo på mange måter normal og han viser jo klart evnen til rasjonell planlegging. Hadde han ikke visst hva han gjorde da han lagde bomben så ville han sprengt seg selv i luften. Det stoffe han brukte som "booster" er så fantastisk farlig at selv forsvarets bombereksperter ikke ville bruke det da de rekonstruerte bomben. Men Breivik klarte å gjøre alt "riktig" fordi han var rasjonell.

Så ett eller annet har fått denne rasjonelle personen til å tilte helt og gjøre noe helt forferdelig. Ikke veldig mange drivkrefter er sterke nok, men undertrykt seksualitet er. Folk som aldri får bekreftet seksualiteten sin kan til slutt finne på hva som helst.

Det kan hende at massedrap på mindreårige er den eneste gjerningen som gir han bekreftelse på sitt gude-like narssissistiske selvbilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Så alle som gjør noe ekstremt blir høy på det grunnet sin undertrykte seksualitet og hvis de utviser en nådeløshet så er det fordi man egentlig er suicidal? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så alle som gjør noe ekstremt blir høy på det grunnet sin undertrykte seksualitet og hvis de utviser en nådeløshet så er det fordi man egentlig er suicidal? :klo:

Nei

Og det er det heller ikke noe i det foregående innlegget som tyder på. det handler f.eks ikke om "alle" men om "Breivik"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Dette blir så unyansert at en kan si slik som: de som måtte undertrykke sin homoseksualitet før i tiden og var kunstnere, ble det p.g.a. de ikke fikk utløp for sin seksualitet noe annet sted. Skal en bare se verden via selvoppholdelsesdriften så blir forklaringene helt pervertert, som folk lefler med uten å ta i betrakning denne makten som uttrykkes gjennom institusjoner som fengsel og sykehus, som bruker teknikker til å skape sannheter gjennom den måten språket brukes på. Seksualitet er ikke noe som er gitt, altså noe som er kjent og universalt.

Sånn sett blir hele denne diskusjonen søkt, ettersom seksualiteten blir formet på ulik måte i ulike kulturer og til ulike tider. Nå i det siste (fra det 19. århundre) da særlig innen medisinen, psykologien og psykoanalysen har man gjort seksualitet ensbetydende med identiteten på hva som definerer et menneske.

Altså mennesket som forstår seg selv først og fremst som et seksuelt vesen er et moderne fenomen, men begjæret skal samtidig likestilles med et middelaldersk kristen sluttresultat som nå reproduksjon egentlig er.

Det blir mer korrekt å si at ABB ikke var herre over sitt begjær, men ble en slave av det og mistet dermed seg selv. Slik jeg ser det så advarte han andre, han ble som Kassandra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vodka

Jeg vet ikke hva grunnene hans til å gjøre det var.. Men jeg tror det ligger mye mer bak enn høyrekestremismen hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet ikke hva grunnene hans til å gjøre det var.. Men jeg tror det ligger mye mer bak enn høyrekestremismen hans.

Det er et ganske stort høyreekstremt miljø i Norge og de har fra tid til annen gjennomført voldshandlinger. Miljøet finnes særlig i Oslo Vest Asker/Bærum og byene i Vestfold.

I tillegg til drapshandlinger har AUF ere blitt utsatt for vold og det har vært ganske hard retorikk på internett. Ble ikke barn av en statsråd utsatt for vold i fjor av en ungdomsgjeng ?

Selv om avisene skriver om drap og alvorlig vold har det vært andre tilfeller av vold også. At man fra et miljø med ekstreme synspunkter og en viss aksept for voldsbruk vil oppleve folk som Breivk er kanskje ikke så rart. For hver 10 000 som snakker om drap er det en som faktisk gjør det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som de høyrevridde har slått til igjen.

Dene gangen dreide det seg om at man ville presse en person til ikke å vitne mot behring Breivik. Heldigvis gikk det ikke denne gangen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er skikkelig underholdende å høre på alle teoriene deres ;):popcorn:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke noen teorier her. Alt bekreftes jo av rettssaken.

For det høyrevridde miljøet som støtter Anders Behring Breivik svir det nok i ørene å høre at han kanskje bare er en nekrofil ynkelig stakkar. De vil helst se han for seg som en stolt helt og korsfarer i frimureruniform som frelser landet fra uønskete individer.

Personlig håper jeg han dømmes som seksualforbryter og sperres inne for bestandig. Dermed hindrer man han i rekruttere enda flere personer fra høyresiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nekrofil, pedofil, hva blir det neste?

Dere bare oppfyller Breiviks forutsigelser. Han forutså nettopp at han ville bli møtt med denne typen og lignede beskyldninger.

Holder det ikke at han er en massedrapsmann?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nekrofil, pedofil, hva blir det neste?

Dere bare oppfyller Breiviks forutsigelser. Han forutså nettopp at han ville bli møtt med denne typen og lignede beskyldninger.

Holder det ikke at han er en massedrapsmann?

Nei, det forutså han slett ikke. Jeg har lest manifestet hans og han nevner ikke dette med et ord.

Breivk ønsker å bli sett på som en sterk person som gjør noe ingen andre tør av politiske grunner. Derfor dikter han opp dette knightstemplar-våset.

Jeg tror ikke noe på det. Måten han ropte på på Utøya avslører at det hele bare dreier seg om Breivik selv og hans undertrykte selvopptatte lyster.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det tror jeg vi trygt kan sette en strek over. Dette er enda et tilfelle av at Breivik sier det som passer. Hans yngste offer var 14 år gammel. Det kan ikke ha vært særskilt problematisk å identifisere HENNE, om han hadde villet unngå å drepe de yngste.

Det var da mange mennesker på Utøya som var langt yngre enn fjorten. Ingen av disse ble drept av Breivik, og det underbygger påstanden hans om at han ville unngå å drepe veldig unge mennesker. Jeg minnes også en mediehistorie om tiåringen som ble spart av Breivik da han modig nok, og dumdristig omstendighetene tatt i betraktning, konfronterte Breivik direkte med at han akkurat hadde drept guttens far.

Faktisk er det også svært vanskelig å vurdere alderen til tenåringer når det er snakk om små marginer. En fjortenåring kan fort se ut som sytten, så Breiviks påstand om at han ga opp en opprinnelig plan om kun å skyte de over atten, fordi det var vanskeligere å vurdere alderen enn han opprinnelig hadde trodd, har en høy grad av rasjonale i seg.

Dessuten forstår jeg ikke denne verdireduksjonen av voksne mennesker som det opereres med etter Breivik-aksjonen. Er det virkelig mer galt å drepe politiske aktivister på fjorten, femten, seksten og sytten enn på atten?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det forutså han slett ikke. Jeg har lest manifestet hans og han nevner ikke dette med et ord.

Breivk ønsker å bli sett på som en sterk person som gjør noe ingen andre tør av politiske grunner. Derfor dikter han opp dette knightstemplar-våset.

Jeg tror ikke noe på det. Måten han ropte på på Utøya avslører at det hele bare dreier seg om Breivik selv og hans undertrykte selvopptatte lyster.

Da har du ikke lest manifestet godt.

Det står på s. 1380:

Comment: Normally I find it quite pathetic to brag about how much one has earned. The

only reason I mentioned it is because the cultural Marxist/ multiculturalist government

will likely try to attempt to “assassinate my character” by labelling me as an “insane,

inbred, pedophile Nazi loser”.

og på s. 1433/1434:

I have been thinking about my post-operational situation, in case I survive a successful

mission and live to stand a multiculturalist trial. When I wake up at the hospital, after

surviving the gunshot wounds inflicted on me, I realize at least for me personally, I will be

waking up to a world of shit, a living nightmare. Not only will all my friends and family

detest me and call me a monster; the united global multiculturalist media will have their

hands full figuring out multiple ways to character assassinate, vilify and demonize. They

will possibly do everything they can to distort the truth about me, KT and our true

objectives, and attempt to make even revolutionary conservatives detest me.

They will label me as a racist, fascist, Nazi-monster as they usually do with everyone who opposes multiculturalism/cultural Marxism. However, since I manifest their worst nightmare

(systematical and organized executions of multiculturalist traitors), they will probably just

give me the full propaganda rape package and propagate the following accusations:

pedophile, engaged in incest activities, homosexual, psycho, ADHD, thief, non-educated,

inbred, maniac, insane, monster etc. I will be labeled as the biggest (Nazi-)monster ever

witnessed since WW2.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten forstår jeg ikke denne verdireduksjonen av voksne mennesker som det opereres med etter Breivik-aksjonen. Er det virkelig mer galt å drepe politiske aktivister på fjorten, femten, seksten og sytten enn på atten?

Støtter deg 100% her.

Det er oppsiktsvekkende at man med en moralsk harme hevder at det er verre å drepe barn enn voksne. Har et menneske på 25 år eller 50 år så mye mindre menneskeverd enn et barn på 14?

Det syns jeg er moralsk forkastelig! (Forklarer det kanskje situasjonen for de eldre og pleietrengende i landet vårt?)

Et uskyldig offer er uskyldig offer og et mord uavhengig av alder.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du ikke lest manifestet godt.

Det står på s. 1380:

og på s. 1433/1434:

Du, det eneste han gjør er å liste opp alle skjellsord han kan finne på og deretter skrive "dette vil jeg sikkert bli beskyldt for".

Det virker litt som et slags forsøk på å være "i forkant".

Vi vet med sikkerthet at denne organisasjonen han hevder finnes ikke eksisterer og han har jo delvis innrømmet at han nok er det eneste medlemmet selv om han fastholder at han skal ha møtt noien leiesoldater for ti år siden.

Så motivasjonen må ligge et annet sted.

At han gjorde dette fordi han ønsket å leke gud og være herre over andre mennesker er jeg ikke i tvil om. selvopptatte mennesker gjør gjerne det. Bakgrunnen for dette er ofte undertrykt seksualitet som kommer frem på en uheldig måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du, det eneste han gjør er å liste opp alle skjellsord han kan finne på og deretter skrive "dette vil jeg sikkert bli beskyldt for".

Det virker litt som et slags forsøk på å være "i forkant".

Vi vet med sikkerthet at denne organisasjonen han hevder finnes ikke eksisterer og han har jo delvis innrømmet at han nok er det eneste medlemmet selv om han fastholder at han skal ha møtt noien leiesoldater for ti år siden.

Så motivasjonen må ligge et annet sted.

At han gjorde dette fordi han ønsket å leke gud og være herre over andre mennesker er jeg ikke i tvil om. selvopptatte mennesker gjør gjerne det. Bakgrunnen for dette er ofte undertrykt seksualitet som kommer frem på en uheldig måte.

Nå er du inkonsistent og usaklig. Jeg skrev over at han forutså disse beskyldningene, noe du benektet. Du begrunnet dette med at du har lest manifestet og at det ikke står noe om dette. Deretter viser jeg deg flere steder i manifestet dette står, og nå prøver du å bagatellisere at han har skrevet det?

Poenget er:

Han har forutsett disse og lignende beskyldninger (ref. mine henvisninger til sidetall i manifestet). Det kan ikke benektes!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke noen teorier her. Alt bekreftes jo av rettssaken.

For det høyrevridde miljøet som støtter Anders Behring Breivik svir det nok i ørene å høre at han kanskje bare er en nekrofil ynkelig stakkar. De vil helst se han for seg som en stolt helt og korsfarer i frimureruniform som frelser landet fra uønskete individer.

Personlig håper jeg han dømmes som seksualforbryter og sperres inne for bestandig. Dermed hindrer man han i rekruttere enda flere personer fra høyresiden.

Slå opp nekrofil i ordboka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slå opp nekrofil i ordboka.

Ja, kanskje manglende forståelse av nekrofili er bakgrunnen for denne fullstendige absurde tråden?

Det falt meg ikke inn, fordi vi begynner å bli så vant med mange blir så blendet av sitt eget hat og egne følelser, at de slutter å argumentere rasjonelt og gjerne prøver å dra med halve Norges befolkning i dragsuget med Breivik!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...