Gå til innhold

Er Breivik en seksualmorder ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og å beskylde Breivik for pedofili er dessuten like absurd som å beskylde ham for nekrofili. Jeg tror TS & co må mangle språkkunnskaper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var da mange mennesker på Utøya som var langt yngre enn fjorten. Ingen av disse ble drept av Breivik, og det underbygger påstanden hans om at han ville unngå å drepe veldig unge mennesker. Jeg minnes også en mediehistorie om tiåringen som ble spart av Breivik da han modig nok, og dumdristig omstendighetene tatt i betraktning, konfronterte Breivik direkte med at han akkurat hadde drept guttens far.

Faktisk er det også svært vanskelig å vurdere alderen til tenåringer når det er snakk om små marginer. En fjortenåring kan fort se ut som sytten, så Breiviks påstand om at han ga opp en opprinnelig plan om kun å skyte de over atten, fordi det var vanskeligere å vurdere alderen enn han opprinnelig hadde trodd, har en høy grad av rasjonale i seg.

Dessuten forstår jeg ikke denne verdireduksjonen av voksne mennesker som det opereres med etter Breivik-aksjonen. Er det virkelig mer galt å drepe politiske aktivister på fjorten, femten, seksten og sytten enn på atten?

Jeg er av den oppfatning at det er galt å myrde uansett hvem det gjelder, hvor gamle de er, og hva slags politisk overbevisning de har.

Det er ingen eksempler på at Breivik lot noen slippe unna, BORTSETT fra en enkelt liten gutt, og en fyr som "minnet ham om ham selv". Og jenta på 14, som var det yngste offeret, så overhodet ikke ut som noen 18-åring. Hun så ut som en jente på 14.

Breivik spiller for galleriet og later som han hadde en plan som tok hensyn til de yngste. Men det er en løgn. La meg minne om at han tidligere har sagt at hans plan var å drepe ALLE på øya. Hver eneste en. Man kan ikke BÅDE drepe ALLE, OG skåne de yngste. Han har sagt at han ville jage dem i vannet gjennom å skyte alle han så, slik at de skulle omkomme mens de svømte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Breivks manifest viser jo at han har et anstrengt forhold til seksualitet. Han beskriver sex med prostituerte og han hevder at flere i familien har ulike kjønnssykdommer noe som skyldes svært mange seksualpartnere. Dette har senere vist seg å være oppspinn.

Det finnes folk som får seksuell tenning av å myrde andre. Breivik viste alle symptomer på det på Utøya, måten han snakket på, måten han valgte ut de svakeste ofrene som lå på bakken og måten han fremstiller seg selv nærmest som en gud på.

Bør man rett og slett se gjennom alt dette oppdiktete Knight-Templar tullet og dømme han som det han er, en pedofil massemorder ?

Hvordan vet du det?

Jeg tviler på at det han skrev i mnifestet ikke er sant. Det er vel heller noen som har klart å gjennomføre en aksjon for å dementere sannheten!

Jeg må dytte opp dette spørsmålet mitt igjen.

Hva tilsier at det Breivik fortalte om moren og søsterens kjønnsykdommer ikke er sant?

(Jeg syns han virker troverdig når han forteller det i sitt manifest.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Breivik skjøt Johannes Buø utenfor skolestua. Det er en av de historiene som er forsøkt anonymisert, men det var Johannes Buø.

Buø var bare fjorten år og så ung ut for alderen. Han var nesten alene. Breivik snakket med ham og må ha sett at det bare var et barn. Likevel skjøt han Buø med flere skudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, han drepte mennesker som var over 40 år gammel, så kan umulig være pedofil. Han valgte bare det tryggeste stedet, der det var lite sjanse for å bli stoppet tidlig. Tror du han skrev hele det manifestet bare for bli tilfredsstilt seksuelt?

Han drepte utelukkende personer fra tenårene og oppover. Pedofile tiltrekkes kun av prepubertale barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han drepte utelukkende personer fra tenårene og oppover. Pedofile tiltrekkes kun av prepubertale barn.

40 tallet skrev jeg bare for å understreke at han IKKE er i nærheten av å være pedofil.

Endret av apekatt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er en av de mest idiotiske diskusjonene jeg har sett her inne. Det finnes ikke noe i Breiviks handlinger på 22. Juli som indikerer noe om hans seksuelle preferanser eller legning. Det er ingen sakkyndige som har uttalt en stavelse i den retning heller. At så mange kan "diskutere" temaet uten at det finnes noe som helst grunnlag for det, får en virkelig til å lure på om dere kan være riktig vel bevarte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 tallet skrev jeg bare for å understreke at han IKKE er i nærheten av å være pedofil.

Jada, men jeg ville understreke at selv om han hadde tent på tenåringer så hadde han fortsatt ikke vært pedofil. Da er han hebefil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, men jeg ville understreke at selv om han hadde tent på tenåringer så hadde han fortsatt ikke vært pedofil. Da er han hebefil.

Hvordan er det å skyte noen i ansiktet en indikasjon på seksuell tenning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det å skyte noen i ansiktet en indikasjon på seksuell tenning?

Du får spørre TS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får spørre TS.

Jeg spør deg, siden du tydeligvis sier deg enig i at det kan ligge noe der, og at det springende punkt for å si noe om hvorvidt Breivik er pedofil eller ikke, er alderen på de menneskene han myrdet.

Det er en tåpelig ide, så jeg spør altså deg: Hvordan er det å skyte noen i ansiktet, en indikasjon for seksuell tenning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er pedofil fordi han dreper barn? Du gir 0 mening, TS. Tråder som dette finner man kun på kvinneguiden...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke handlingene var motivert av seksuell opphisselse... Men jeg tror det er mulig at seksuell fortrengning, dårlig seksualliv o.l. kan være en utløsende (:sjenert:) årsak. Seksuell frustrasjon er lett å bagatellisere for dem som ikke har opplevd det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel ikke noen teorier her. Alt bekreftes jo av rettssaken.

Du motsier deg selv, en teori er en hypotese som har blitt bekreftet.

Men uansett, hva er det som har blitt bekreftet? Du kan gjerne komme med kilder som du har unngått til nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS "leser seg selv" i ABB og konkluderer med at vedkommendes handlinger i bunn og grunn egentlig sprang ut fra en undertrykt seksualitet, dette er noe en bare finner i feministisk litteratur av den mer radikale arten som omtaler det som selveste kardinalproblemet.

Conceiving sexual liberation apart from feminist liberation can land us where women have too often landed - not with more real freedom but with new pressures to put out or to withhold. Our only recourse is to deepen our radical insights about the connections between sex and power and build a political movement which can put insight into action.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en av de mest idiotiske diskusjonene jeg har sett her inne. Det finnes ikke noe i Breiviks handlinger på 22. Juli som indikerer noe om hans seksuelle preferanser eller legning. Det er ingen sakkyndige som har uttalt en stavelse i den retning heller. At så mange kan "diskutere" temaet uten at det finnes noe som helst grunnlag for det, får en virkelig til å lure på om dere kan være riktig vel bevarte.

Signerer denne, det finnes ingenting som tyder på at Breivik drepte på grunn av hans seksuelle preferanser, det som topper det hele er at enkeltpersoner her staterer det som fakta uten noe som helst grunnlag for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...