Gå til innhold

Er Breivik en seksualmorder ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Breivks manifest viser jo at han har et anstrengt forhold til seksualitet. Han beskriver sex med prostituerte og han hevder at flere i familien har ulike kjønnssykdommer noe som skyldes svært mange seksualpartnere. Dette har senere vist seg å være oppspinn.

Det finnes folk som får seksuell tenning av å myrde andre. Breivik viste alle symptomer på det på Utøya, måten han snakket på, måten han valgte ut de svakeste ofrene som lå på bakken og måten han fremstiller seg selv nærmest som en gud på.

Bør man rett og slett se gjennom alt dette oppdiktete Knight-Templar tullet og dømme han som det han er, en pedofil massemorder ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, han drepte mennesker som var over 40 år gammel, så kan umulig være pedofil. Han valgte bare det tryggeste stedet, der det var lite sjanse for å bli stoppet tidlig. Tror du han skrev hele det manifestet bare for bli tilfredsstilt seksuelt?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Breivks manifest viser jo at han har et anstrengt forhold til seksualitet. Han beskriver sex med prostituerte og han hevder at flere i familien har ulike kjønnssykdommer noe som skyldes svært mange seksualpartnere. Dette har senere vist seg å være oppspinn.

Det finnes folk som får seksuell tenning av å myrde andre. Breivik viste alle symptomer på det på Utøya, måten han snakket på, måten han valgte ut de svakeste ofrene som lå på bakken og måten han fremstiller seg selv nærmest som en gud på.

Bør man rett og slett se gjennom alt dette oppdiktete Knight-Templar tullet og dømme han som det han er, en pedofil massemorder ?

Hvordan vet du det?

Jeg tviler på at det han skrev i mnifestet ikke er snt. Det er vel heller noen som har klart å gjennomføre en aksjon for å dementere sannheten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Manifestet er stort sett bare satt sammen etter "klipp og lim" metoden. Det kan umulig ha tatt mye tid å lage det.

Breivik skjøt bare folk over 20 når han absolutt måtte, slik som politimannen og vakten helt i starten. Ellers oppsøkte han grupper med mindreårige.

Han ungikk stabburet, LO-hyttene skolestua og hovehuset hvor de som var noe ledre kunne befinne seg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Manifestet er stort sett bare satt sammen etter "klipp og lim" metoden. Det kan umulig ha tatt mye tid å lage det.

Breivik skjøt bare folk over 20 når han absolutt måtte, slik som politimannen og vakten helt i starten. Ellers oppsøkte han grupper med mindreårige.

Han ungikk stabburet, LO-hyttene skolestua og hovehuset hvor de som var noe ledre kunne befinne seg

Han unngikk steder hvor han kunne bli overrasket og overmannet.

Grunnen til at mange av de drepte var så unge er nok fordi de som var eldre var flinkere til å redde seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det at han valgte mange av de forsvarsløse og unge har noen seksuell sammenheng i det hele tatt, jeg tror det kun er fordi han er feig.

Endret av OhSerendipity
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror ikke det at han valgte mange av de forsvarsløse og unge har noen seksuell sammenheng i det hele tatt, jeg tror det kun er fordi han er feig.

Alle på øya var jo forsvarsløse. Det er jo ingenting som tyder på at det var noe mer motstand blant de eldre han drepte. Hvis målet hans var å drepe flest mulig så ønsket vel han samtidig å unngå å selv bli drept så han unngikk farer, som å bevege seg langs vestsiden hvor snikskyttere fra landsiden kunne skutt han.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uAnonymBruker

han sa i retten at han prøvde å unngå å skyte på de under 18, men fordi det var vanskeligere å identifisere alderen på menneskene på øya enn han trodde så slo han det fra seg

Endret av uAnonymBruker
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ingenting som tyder på at det var noe mer motstand blant de eldre han drepte. Hvis målet hans var å drepe flest mulig så ønsket vel han samtidig å unngå å selv bli drept så han unngikk farer, som å bevege seg langs vestsiden hvor snikskyttere fra landsiden kunne skutt han.

Selvfølgelig ikke, men det som foregår inni hans hode er ikke logisk for oss. Derfor tror jeg at han følte at det var tryggere å gå etter de yngste og mest forsvarsløse, nettopp fordi han er feig, og ikke i det hele tatt fordi det var noe mer motstand blant de eldre. Det du sier til slutt er nettopp det som er poenget mitt. Han kunne ikke risikere å bli skadet, for da ville hele planen hans gått i dass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Breivik, nå også pedofil? Nei, jeg tror vi holder oss til ondskapsfull massemorder, det holder faktisk i massevis.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det virker sannsynlig at Breivik myrdet folk som var svakere enn seg for å kompensere for ett eller annet i tidlig barndom. Det kan være en slags raseri over et manglende sexliv. En slags form for selvhevdelse.

Jeg synes det er mer sansynlig enn at han er medlem av en rar tempelridder - organisasjon hvor medlemmene går rundt i juggel-uniformer de har kjøpt på internett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig ikke, men det som foregår inni hans hode er ikke logisk for oss. Derfor tror jeg at han følte at det var tryggere å gå etter de yngste og mest forsvarsløse, nettopp fordi han er feig, og ikke i det hele tatt fordi det var noe mer motstand blant de eldre. Det du sier til slutt er nettopp det som er poenget mitt. Han kunne ikke risikere å bli skadet, for da ville hele planen hans gått i dass.

Hvor har du det fra at han kunne vite dette? Hvordan kunne han "gå etter de yngste" i et slikt kaos? Han unngik farer, men det var jo ikke noe med alder å gjøre, men han ønsket ikke å bli skutt eller overfalt. Og hva var gjennomsnittsalderen på alle de 600 Utøya-deltakerne, siden du stadig mener at de som ble såret eller drept var så mye yngre enn resten?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da har vi en mengde drapsraid i vente, begått av seksuelt frustrerte mennesker med en problematisk oppvekst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det virker sannsynlig at Breivik myrdet folk som var svakere enn seg for å kompensere for ett eller annet i tidlig barndom. Det kan være en slags raseri over et manglende sexliv. En slags form for selvhevdelse.

Jeg synes det er mer sansynlig enn at han er medlem av en rar tempelridder - organisasjon hvor medlemmene går rundt i juggel-uniformer de har kjøpt på internett.

Å knytte slike ting opp til sex sier kanskje også en del om medias påvirkning på folk, hvor alt handler om sex...

Jeg tror nok minst like mange hadde blitt drept og druknet om hele øya besto av 50-åringer. De ville ikke hatt den fysiske kapasiteten til å svømme bl.a. som de yngre hadde.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skytevåpen er vel generelt ikke det man oftest forbinder med seksuelt motiverte drap. Spesielt ikke når absolutt ingenting annet ligger til grunne for at det skal ha vært det. Er mange som dreper barn uten at det ligger noe seksuelt bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da har vi en mengde drapsraid i vente, begått av seksuelt frustrerte mennesker med en problematisk oppvekst?

Det er vel ikke mye som tyder på at han hadde noen spesielt problematisk oppvekst. Det virker som er et inntrykk media ønsker å gi. En av klassekameratene hans sa til og med at han husket Breivik som en person som var fysisk større enn andre og tok seg derfor av de som ble mobbet! Politiet har da også bekreftet at han faktisk tjente flere millioner som 24-åring, så at det skulle være stå så ille til har jeg ingen tro på.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skytevåpen er vel generelt ikke det man oftest forbinder med seksuelt motiverte drap. Spesielt ikke når absolutt ingenting annet ligger til grunne for at det skal ha vært det. Er mange som dreper barn uten at det ligger noe seksuelt bak.

Det bør vel også poengteres at barn vanligvis regnes som 0-12, mens man blir ungdom når man kommer i tenårene. Det er svært uvanlig at barn dreper noen, men det er jo mange eksempler på at ungdom har begår drap eller selv blir drept. Det er som regel i den alderen den kriminelle løpebanen starter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at mange av de drepte var så unge er nok fordi de som var eldre var flinkere til å redde seg selv.

Eller kanskje ganske enkelt fordi folkene som befant seg på øyen stort sett var unge folk?

Det er faktisk en ungdomsleir det er snakk om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han sa i retten at han prøvde å unngå å skyte på de under 18, men fordi det var vanskeligere å identifisere alderen på menneskene på øya enn han trodde så slo han det fra seg

Det tror jeg vi trygt kan sette en strek over. Dette er enda et tilfelle av at Breivik sier det som passer. Hans yngste offer var 14 år gammel. Det kan ikke ha vært særskilt problematisk å identifisere HENNE, om han hadde villet unngå å drepe de yngste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Breivik, nå også pedofil? Nei, jeg tror vi holder oss til ondskapsfull massemorder, det holder faktisk i massevis.

Jeg synes også at dette virker totalt fjernt. Jeg tror ikke det finnes holdepunkter noe sted for å si noe slikt om Breivik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...