Gå til innhold

Du blir ikke evig singel...

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Jeg blir drit deppa av den ene artikelen som ligger oppe på KG nå. "Derfor er du evig singel" og bilde av ei deppa pen dame.

Jeg mener med hånden på hjerte at alle kan finne den perfekte kjæresten for seg hvis de vil. Man må bare klatre litt ut av komfor sonen sin, bli mer bevisst på hva man ønsker seg og gjøre det man kan for å finn/ få det.

Jeg har blitt helt hekta på dating og kjærlighet de siste årene. Har fått så masse erfaring og har lært så mye om meg selv, mennesker og det motsatte kjønn. Når jeg fant kjæresten blr det klart for meg at alle disse erfaringene har bidratt til at jeg fant nettopp han.

Så gå ut, ta sjanser, let og du vil finne!

Artikkelen var også på Dagbladet i dag: http://www.dagbladet.no/2012/05/04/tema/klikk/samliv/helse/21487107/

Jeg synes det var en helt grei artikkel, jeg, en artikkel som peker på et fenomen jeg selv har beskrevet ved flere anledninger her på KG, nemlig dette at man blir mer kresen etter en tid som singel og at nettdatingarenaen neppe bidrar til mindre kresenhet, i hvert fall ikke hvis man er kvinne.

Nå skjønner jeg at du synes artikkelen kan være negativt vinklet, men slik jeg ser det er det litt som med en medisinsk diagnose: Det kan være mer behagelig å ikke ha fått satt ord på det, men det å få satt ord på problemet kan likevel være en god start på å finne en kur.

Jeg tror de aller fleste blir mindre smidige med årene. Når vi er barn er vi maksimalt åpne, da suger vi til oss verden og preges av den, senere størkner vi mer og mer og blir mindre fleksible. Som barn kunne man leke med alle barn i gaten og være bestevenn med nabogutten uten annen grunn enn at han bodde i nabohuset og var på samme alder.

Når man kommer opp i tenårene vil man ofte bytte ut venner, man blir litt kresnere, krever venner som er opptatt av det samme og man mister kontakten med enkelte barndomsvenner. Selv om man fortsatt er ganske åpen og formbar. Men gradvis størkner vi og blir særere og stivere. Jeg tror det er noe av grunnen til at eldre mennesker ofte har problemer med å skaffe seg nye venner.

Hvis litt av det samme skjer på kjærlighetsfronten er det faktisk ikke så dumt å finne seg en partner tidlig i livet. For mens mange fokuserer veldig på alt som ikke passer mellom to mennesker, tror jeg vi bør lære å ha litt av den romslighet man har i tenårene, det å ikke la alle slags tenkelige og utenkelig motforestillinger få dominere møtet med den andre.

Endret av Cuckold
  • Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Cuckold: Jeg tipper sukker/match bruker enhver slik sjanse til å markedsføre seg selv, og at de fremhever "kresne" kvinnfolk akkurat i dette tilfellet har mest med å fange leserinteressen å gjøre, og er mindre viktig i den store sammenhengen. Neste uke vinkler de det sikkert på en helt annen måte ("Dating er hot! Den gjennomsnittlige kvinne vil gå på minst 3 dater i uka, menn må henge med")

Det jeg reagerer litt på i denne allerede lavtstående journalistikken er bruken av ordet "kresen". Jeg forbinder "kresen" utelukkende med noe negativt, som i en trassig unge som ikke vil spise grønnsakene sine. Det mer riktige (og nøytrale) ordet burde jo være "selektiv". Dvs at mennene disse kvinnene møter ikke passer de kriteriene de har ansett som avgjørende for å bli tiltrukket, uten at kvinnen må bli stemplet som prinsessen på erten av den grunn (forøvrig akkurat det samme for menn)

Personlig har jeg et meget avslappet forhold til dette medieskapte kjæreste-hysteriet. De fleste er jo enige om at f.eks Valentines Day skaper et kunstig behov for å bruke penger på skrap.. Kan vi bare ikke si det samme om parkonstellasjonen?

Et kunstig jag etter lykke?

Kanskje alle mennesker ikke er helt likt skrudd sammen og dermed ønsker det samme.. Eller?

:popcorn:

Endret av Knirke
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Cuckold: Jeg tipper sukker/match bruker enhver slik sjanse til å markedsføre seg selv, og at de fremhever "kresne" kvinnfolk akkurat i dette tilfellet har mest med å fange leserinteressen å gjøre, og er mindre viktig i den store sammenhengen. Neste uke vinkler de det sikkert på en helt annen måte ("Dating er hot! Den gjennomsnittlige kvinne vil gå på minst 3 dater i uka, menn må henge med")

Det jeg reagerer litt på i denne allerede lavtstående journalistikken er bruken av ordet "kresen". Jeg forbinder "kresen" utelukkende med noe negativt, som i en trassig unge som ikke vil spise grønnsakene sine. Det mer riktige (og nøytrale) ordet burde jo være "selektiv". Dvs at mennene disse kvinnene møter ikke passer de kriteriene de har ansett som avgjørende for å bli tiltrukket, uten at kvinnen må bli stemplet som prinsessen på erten. Forøvrig akkurat det samme for menn, ingen kjønnsforskjell på "selektiviteten"

Personlig har jeg et meget avslappet forhold til dette medieskapte kjæreste-hysteriet. De fleste er jo enige om at f.eks Valentines Day skaper et kunstig behov for å bruke penger på skrap.. Kan vi bare ikke si det samme om parkonstellasjonen?

Kanskje alle mennesker ikke er helt likt skrudd sammen likevel.. Eller?

At Sukker ikke har noe imot litt gratis markedsføring har du sikkert rett i. Og skal jeg være litt kynisk mistenker jeg at de neppe regner det som særlig sannsynlig at en stor andel av de kresne brukerne skal ta skjeen i en annen hånd bare på grunn av en artikkel på KG og i Dagbladet, slik at man egentlig ikke risikerer så mye ved å si det høyt. Men jeg synes likevel vi bør berømme dem for å være så ærlige om fenomenet. Dette er jo et fenomen de som jobber med datingsider ser veldig klart og tydelig, antagelig enda tydeligere enn meg som jo bare har vært medlem der en stund.

Jeg synes for øvrig ikke det er noe galt i å kalle det kresenhet. Jeg har jo tidligere fått en del hissige reaksjoner når jeg har beskrevet det jeg kaller prinsessesyndromet, jenter som har en urealistisk forestilling om egen markedsverdi og slik sett priser seg ut av markedet. Skjevheten i kulturen på nettdatingsidene bidrar dessverre nettopp til at de kvinnelige brukerne kan utvikle en urealistisk kresenhet.

Da jeg var betalende medlem var jeg en periode aktiv på debattsidene på Sukker, og der husker jeg det var en tråd der debattantene sammenliknet besøkstall på sine respektive profiler. Det var en ekstrem forskjell mellom kjønnene: Den mest populære av hannkjønn hadde i størrelsesorden 1/10 så mange treff som den minst populære, godt voksne dama. Det sa ganske mye om hvor skjeve forholdene er på denne arenaen. Noe jeg har skrevet om i flere tråder:

Sukker.no - 2, 3 eller 10 menn på hver kvinne?

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=435685

Playere på datingsider?

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=647475

Endret av Cuckold
  • Liker 2
Skrevet

Det "festlige" er at damene avfeier cuckold og hans skarpe observasjoner av sjekkemarkedet. Prøv kvinner, bare prøv, å la cuckold sine ord være fasiten. Hvordan synes dere verden ser ut da?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Problemet er bare at det er store forskjeller på menns og kvinners muligheter på markedet. Det hjelper ikke være mer bevisst på hva du vil ha, gjøre det du kan og stå utenfor komfortsonen hvis man i utgangspunktet er uattraktiv på markedet. Da er det faktisk få/ingen som vil ha deg. For en mann vil dette gjerne være materialistiske ting som lav inntekt/lav/ingen utdannelse etc.

Beklager, men dette er bare en fairytale påstand. Verden er et brutalt sted, og det finnes ikke noen for alle. Det er det bare kvinner som tror, men så behøver dere stort sett ikke ta noe særlig initiativ på sjekkemarkedet heller, så dere bør ikke akkurat snakke om datingmarkedet før dere virkelig føler på kroppen hvordan det ikke er å finne NOEN som så mange menn må hver dag.

• Liker 3
Skrevet

Det jeg reagerer litt på i denne allerede lavtstående journalistikken er bruken av ordet "kresen". Jeg forbinder "kresen" utelukkende med noe negativt, som i en trassig unge som ikke vil spise grønnsakene sine. Det mer riktige (og nøytrale) ordet burde jo være "selektiv". Dvs at mennene disse kvinnene møter ikke passer de kriteriene de har ansett som avgjørende for å bli tiltrukket, uten at kvinnen må bli stemplet som prinsessen på erten av den grunn (forøvrig akkurat det samme for menn)

Kanskje alle mennesker ikke er helt likt skrudd sammen og dermed ønsker det samme.. Eller?

Hvis man ikke er kvalitetsbevisst i sitt valg av partner så er man dum på lengre sikt.

Uansett har alltid hovedpoenget (meningen) med et parforhold vært å få barn i sammen.

Så da er jo spørsmålet om man ser på det å få barn som lykke.

Skrevet

Beklager, men dette er bare en fairytale påstand. Verden er et brutalt sted, og det finnes ikke noen for alle. Det er det bare kvinner som tror,

Dette stemmer ikke.

Tar du den du kan få så er det noen for alle.

Gjest _Blomsten_
Skrevet

Når jeg sier at jeg har blitt hekta på dating og kjærlighet så mener jeg hvordan det fungerer, hva folk legger i det, hvordan folk tenker, hva kjærlighet er for de forskjellige osv.

Det er rett og slett blitt hobyen min og som jeg håper blir levebrødet mitt om noen år når jeg har tatt litt mer utdannelse osv :) Hekta på at de som ønsker kjærlighet skal få det, det er meg det! :D

Blir gjerne med deg og starter opp den bedriften. Har mye erfaring selv etter mange år som singel :)

Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger og ensidig meningspåvirkning.

Yvonne (mod)

Gjest Anna.S
Skrevet (endret)

Jeg synes for øvrig ikke det er noe galt i å kalle det kresenhet. Jeg har jo tidligere fått en del hissige reaksjoner når jeg har beskrevet det jeg kaller prinsessesyndromet, jenter som har en urealistisk forestilling om egen markedsverdi og slik sett priser seg ut av markedet. Skjevheten i kulturen på nettdatingsidene bidrar dessverre nettopp til at de kvinnelige brukerne kan utvikle en urealistisk kresenhet.

Kvinne møter mann. Mann synes kvinnen er sexy. Kvinnen synes mannen er kjekk. Mannen vil ha sex med kvinnen. Kvinnen lurer på om mannen er snill. Mannen synes kvinnen er sexy. Mannen vil ha kvinnen. Mannen spanderer masse på kvinnen. Mannen sier til kvinnen at hun er pen. Kvinnen blir sjarmert av engasjementet. Kvinnen lurer fortsatt på om mannen er snill. Mannen forteller kvinnen at hun er det beste som har hendt han. Kvinnen blir sjarmert og synes mannen virker snill.Mannen elsker kvinnen fordi hun gir han sex. Kvinnen lurer fortsatt på om mannen er snill eller om han bare er glad i sexen. Mannen spanderer reise som kvinnen ikke har bedt om, men har ønsket seg. Mannen gleder seg til masse sex på reisen. Kvinnen synes mannen bare er opphengt i hennes utseende og sex. Mannen sier nei og gleder seg til de skal ha sex. Kvinnen sier takk men nei takk. Mannen blir potte sur og kaller kvinnen for en bitch som lider av prinsessesyndromet og som har utnyttet han for penger.

Capish?

#redigert for å få frem poenget bedre!

Endret av Anna.S
  • Liker 2
Gjest Anna.S
Skrevet

Man kan nok trygt slå fast at det finnes evig single som ikke ønsker det selv.

Men hvor mange av de sitter IKKE hjemme å venter på at den rette skal komme på døra?

AnonymBruker
Skrevet

Kvinne møter mann. Mann synes kvinnen er sexy. Kvinnen synes mannen er kjekk. Mannen vil ha sex med kvinnen. Kvinnen lurer på om mannen er snill. Mannen synes kvinnen er sexy. Mannen vil ha kvinnen. Mannen spanderer masse på kvinnen. Mannen sier til kvinnen at hun er pen. Kvinnen blir sjarmert av engasjementet. Kvinnen lurer fortsatt på om mannen er snill. Mannen elsker kvinnen fordi hun gir han sex. Kvinnen lurer fortsatt på om mannen er snill. Mannen spanderer reise som kvinnen ikke har ønsket seg. Mannen gleder seg til masse sex på reisen. Kvinnen synes mannen bare er opphengt i hennes utseende og sex. Mannen sier nei og gleder seg til de skal ha sex. Kvinnen sier takk men meg takk. Mannen blir potte sur og kaller kvinnen for en bitch som lider av prinsessesyndromet og som har utnyttet han for penger.

Capish?

Hvorfor si ja til å være med på en reise hun ikke ønsker seg med en mann som:

- Bare er opphengt i hennes utseende og sex

- Kanskje ikke er snill

• Liker 2
Gjest Anna.S
Skrevet

Hvorfor si ja til å være med på en reise hun ikke ønsker seg med en mann som:

- Bare er opphengt i hennes utseende og sex

- Kanskje ikke er snill

Kanksje hun ikke sa ja? Det står det ikke noe om. ;)

Gjest Anna.S
Skrevet

Hvorfor si ja til å være med på en reise hun ikke ønsker seg med en mann

Og det er ikke en reise hun ikke har lyst på, hun har drømt om en slik reise, men det er ikke noe hun har ønsket seg av han. Man han vil selvfølgelig imponere og vise hvor fantastisk hun kan få det hvis hun fortsetter å være kjæresten hans.

Menn må slutte å klandre kvinner når de har brukt penger på henne eller si at de krever for mye og har prinsessesyndrom og derfor er single.

Hadde menn sett BEHOVENE kvinnene har kontra å prøvd å kjøpe dem så hadde de sett at kvinnene ikke har prinsessesyndrom men ønsker seg en trygg armkrok og gjerne lapskaus til middag med den man elsker.

• Liker 2
Gjest .-L-.
Skrevet

Ja stakkars pene dama på det bildet. Alle kjekkasene er enten opptatt, ikke interessert eller vil bare ned i buksa på henne. Hun kommer til å være evig singel!

Det som er kjipt er at alle de brae damene er tatt også. Drit irriterende å møte på en dame som det klaffer med, men så har hun type :/

Gjest .-L-.
Skrevet

Når jeg sier at jeg har blitt hekta på dating og kjærlighet så mener jeg hvordan det fungerer, hva folk legger i det, hvordan folk tenker, hva kjærlighet er for de forskjellige osv.

Det er rett og slett blitt hobyen min og som jeg håper blir levebrødet mitt om noen år når jeg har tatt litt mer utdannelse osv :) Hekta på at de som ønsker kjærlighet skal få det, det er meg det! :D

Skal ikke se bort ifra at vi blir konkurrenter :)

Skrevet

Det som er kjipt er at alle de brae damene er tatt også. Drit irriterende å møte på en dame som det klaffer med, men så har hun type :/

Hehe, Det der slipper du på nett vett:)

Gjest .-L-.
Skrevet

Menn må slutte å klandre kvinner når de har brukt penger på henne eller si at de krever for mye og har prinsessesyndrom og derfor er single.

Når cuckold skriver om sexmarkedet og prinsessesyndromet(Teorier jeg synes er ganske interresange) så er ikke det fordi han klandrer kvinnen. Det er ikke slik at han kom på disse fordi han skulle klage. Det er mer en annerkjennelse av at slik er virkeligheten, enn det er klandring.

Hadde menn sett BEHOVENE kvinnene har kontra å prøvd å kjøpe dem så hadde de sett at kvinnene ikke har prinsessesyndrom men ønsker seg en trygg armkrok og gjerne lapskaus til middag med den man elsker.

Jeg er veldig spent på om dine metoder funker. For du sier en del ting som går imot det andre folk sier. Jeg driver jo på med utdanning nå og jeg har ikke gjort den innsatsen en del av disse folka har puttet inn i dette. De har virkelig dedikert livet sitt og gått ut hver eneste dag over veldig lange tidsperioder.

Gjest .-L-.
Skrevet

Hehe, Det der slipper du på nett vett:)

Hehe, sier jo ikke at nettdating er en dårlig måte å møte kvinner på. Jeg er bare litt gammeldags :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...