Gå til innhold

30 kroner for enkeltbillett....

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte enkeltbillett til t-banen for første gang på veldig lenge, og ble sjokkert over prisen. TRETTI KRONER skulle sporveiene har for å kjøre meg 4-5 stasjoner. Helt latterlig hvor frekke de er blitt. For 47 kroner fikk jeg en DAGSBILLETT som dekket hele stor-tokyo da jeg var i Japan. Noe er riv ruskende galt hos sporveiene/ruter.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Get a grip! Det er mye billigere hvis du har reisekort/reisepenger.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

For 70kr får du dagsbillett på tbanen, det er nesten å anbefale om du skal mer enn 2 turer..

Gjest Solsmil
Skrevet

Enkeltbiletter er dyrt ja. Men hele systemet er lagt opp til at man skal bruke reisekort, og helst da månedeskort. Jeg betaler trehundre og noe for mitt studentmånedeskort, og det er ikke dyrt i det heletatt. Men enkeltbiletter er alltid dyrt, enten du bor i oslo, trondheim, bergen eller bodø. Om du skal to stasjoner eller femten er ganske likegyldig så lenge de ligger innenfor samme sone.

Skrevet

Enkeltbilletter er generelt dyrt, sånn er det stort sett overalt. Tar du undergrunnen i London koster det deg £4.30 for 1 sone hvis du ikke bruker Oyster-kortet.

Med andre ord: jeg er ikke overrasket. Kjøp heller dagsbilletter eller andre billetter som varer over en lenger periode, da blir det som regel vesentlig billigere også. Synes derfor sammenligningen angående dagsbillett er urelevant, for det er slik det er overalt. Dagsbilletter pleier å være mer lønnsomme å kjøpe.

Mvh Yvonne :heiajente:

Gjest Frk.Poppins
Skrevet

Her på sørlandet betaler vi 35 kr en vei på busser som alltid er forsinka å trege... Det lønner seg alltid med mndskort:p

AnonymBruker
Skrevet

Stem blått, så får vi billigere kollektivtrafikk.

• Liker 3
Skrevet

Her på sørlandet betaler vi 35 kr en vei på busser som alltid er forsinka å trege... Det lønner seg alltid med mndskort:p

Ikke her på sørlandet, hvor jeg bor. ;) Det er dog delt inn i soner, og det blir dyrere jo flere soner du skal gjennom.

AnonymBruker
Skrevet

Her betaler vi 40 kr for en enkeltbilett!

Skrevet

Stem blått, så får vi billigere kollektivtrafikk.

Mhm, det er jo derfor enkeltbillettene er så billig i Oslo med andre ord.(..)

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Tråden for oss som klager?

*Liste seg ut igjen* :gjeiper:

AnonymBruker
Skrevet

Her jeg bor er det 40km til byen, og bussbilletten koster 95 kr PR VEI. Så om man vil en tur til byen, og må ta den eneste bussen inn igjen, og den eneste bussen ut igjen på ettermiddagen, blir det nesten 200kr.

Sjeleglad jeg endelig fikk bil og lappen, herregud.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det koster 70 kroner å kjøpe enkeltbillett for 2 soner i Oslo. Og 50 hvis du kjøper billetten på forhånd.

(hvis man skal reise inn i en annen sone)

Endret av Mynona-83
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Det koster 70 kroner å kjøpe enkeltbillett for 2 soner i Oslo. Og 50 hvis du kjøper billetten på forhånd.

Oslo er kun 1 sone. Derimot er stor-Oslo, dvs Oslo og Akershus, delt inn i flere soner, hvor Oslo er sone 1. Ihvertfall i følge sonekartet til Ruter.

Endret av Yvonne
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Heller "Tråden for dem som liker å opplyse om billettprisene der de bor"?

Skrevet

Oslo er kun 1 sone. Derimot er stor-Oslo, dvs Oslo og Akershus delt inn i flere soner, hvor Oslo er sone 1. Ihvertfall i følge sonekartet til Ruter.

Ja, det var jo selvfølgelig det jeg mente da. Jeg bare spesifiserte Oslo for at dere skulle skjønne at det ikke var i Rogaland eller Finmark!

Skrevet

Ja, det var jo selvfølgelig det jeg mente da. Jeg bare spesifiserte Oslo for at dere skulle skjønne at det ikke var i Rogaland eller Finmark!

Vel, jeg forsto det ikke slik utifra det du skrev, siden du skrev Oslo. Og Akershus er ikke Oslo for meg. ;)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mhm, det er jo derfor enkeltbillettene er så billig i Oslo med andre ord.(..)

Hjelper ikke med blå kommune når landet er rødt, vettu. :)

• Liker 3
Skrevet

Vel, jeg forsto det ikke slik utifra det du skrev, siden du skrev Oslo. Og Akershus er ikke Oslo for meg. ;)

Nei, men i og med at Oslo er 1 sone, når jeg skrev 2 soner så sier det seg selv at man skal ut av Oslo og inn i en annen sone da.

Noe å henge seg opp i!

• Liker 1
Skrevet

Koster 50,- for en sone, en bilett i Oslo hvis du er så uheldig at du må kjøpe av føreren (trikk/buss).

Er helt klart for dyrt - hvis man tar besparelsen i penger og sammenholder med tid så skjønner man raskt hvorfor så mange fortsatt bruker bil selv om de like godt kunne tatt kollektivt

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...