Gå til innhold

Fordeler timer jevnt på to uker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har et spørsmål angående å føre opp timer på meldekort:

Det er ikke lov å unnlate å føre opp timer, da dette kan bli oppdaget og dessuten er svindel av systemet. Men hva med om man fører opp alle timer man har jobbet, men fordeler dem utover de to ukene jevnt i stedet for å føre opp dem opp på de faktiske arbeidsdagene? Antall timer vil jo da stemme, men heller bli jevnt fordelt. Er det lov??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Surrehodet

Hvorfor skal du det Nav regner vel bare antall timer og ikke hvordan de er plassert på meldekortet?

Er det slik at du da tenker og å fordele det på 2 meldekort? Isåfall er det ikke lov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal du det Nav regner vel bare antall timer og ikke hvordan de er plassert på meldekortet?

Er det slik at du da tenker og å fordele det på 2 meldekort? Isåfall er det ikke lov.

Fordi jeg antar man ikke skal jobbe mer enn 50% av normal arbeidstid i løpet av 1 uke, eller er det til sammen for hele toukersperioden?

Nei, jeg snakker om 1 meldekort, ikke over 2 meldekort nei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg antar man ikke skal jobbe mer enn 50% av normal arbeidstid i løpet av 1 uke, eller er det til sammen for hele toukersperioden?

Nei, jeg snakker om 1 meldekort, ikke over 2 meldekort nei..

Ring nav og spør :-). Hvis jeg har vært i tvil har jeg alltid spurt og fått hyggelige svar. Bedre å være føre var en å gjøre noe galt.

Vet ikke om 50% regnes i løpet av en uke eller en md. Er det over en md så er det jo ikke noe problem å jobbe 90% en uke og 5% to andre uker osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Indra

Fordi jeg antar man ikke skal jobbe mer enn 50% av normal arbeidstid i løpet av 1 uke, eller er det til sammen for hele toukersperioden?

Nei, jeg snakker om 1 meldekort, ikke over 2 meldekort nei..

Prosentregelen gjelder for hele meldeperioden på to uker, det spiller ingen rolle om det er skjevt fordelt på ukene. Du kunne jobbet full tid annenhver uke og allikevel holdt deg innenfor 50 %.

Endret av Indra
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med bare å følge reglene og fylle ut slik det skal være? Jobber du 8 timer en dag,ja så fyll det inn den dagen da!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prosentregelen gjelder for hele meldeperioden på to uker, det spiller ingen rolle om det er skjevt fordelt på ukene. Du kunne jobbet full tid annenhver uke og allikevel holdt deg innenfor 50 %.

Dette er rett! Jeg har spurt NAV selv og sendte meldekort en periode hvor jeg var arbeidsledig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...