Gå til innhold

Betaler du selv for korte jobbreiser?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, overskriften sier vel det meste. Hva gjør du hvis du har reist f.eks. på et møte, og har betalt nokså lite for turen? Ber du om å få summen refundert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg ville ha gjort det. Litt her og litt der kan bli noen kroner det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan også spare dem opp, og levere en felles reiseregning når du har et par hundrelapper til gode.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar med alt. Bruker som regel bilen til korte møter, og noterer alltid inn i et excelark hvor jeg har vært for å få med kjøregodtgjørelse og bompenger. Slenger også med regningen om jeg kjøper meg en flaske vann på flyplassen eller en matbit.

Reiseregning fører jeg hver 2-3 måned, da kommer den normalt på 20 - 40 000, avhengig av hvor ofte jeg har reist. Småbeløp blir jo veldig små oppi dette, men det krever veldig lite å ta det med, og det blir penger over tid når man reiser mye.

Men om jeg kun hadde hatt den hundrelappen på to måneder hadde jeg nok ikke brydd meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skriver kilometer, eller får redundert sporveisbilletten.

Var ikke sæ nøye på det før, men nå er jeg det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skriver reiseregning på alle utlegg, selv om det bare er parkering noen timer med firmabil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden jeg har månedskort har jeg ikke ekstra utgifter på korte jobbreiser type møter på andre siden av byen. Men hadde jeg hatt det, hadde jeg skrevet reiseregning på utgiftene, ja.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har en oppdragsgiver som er så smålig at jeg blir smålig selv.

Det er litt digg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skriver reiseregning og leverer med jevne mellomrom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Jeg er frilans, så jeg skriver regning for oppdrag, og der er selvfølgelig reiseutgifter med.

Forøvrig uavhengig om jeg har månedskort, jeg får fortsatt dekket enkeltbillett takst på kollektivtransport.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber for kommunen, så tilbakebetaling av alle reiseutgifter er uaktuelt. Har aldri hørt at man kan få den tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gidder ikke. Reiseregningssystemet vårt er forferdelig, så de sporadiske buss/togbillettene til 30-40 kr for å komme meg hjemmefra og til kontoret de gangene bilen står igjen der sponser jeg villig jobben med. Flyr for flere titusen i måneden og tar mye taxi/leiebil, tipper buss/tog mellom hjem og kontor utgjør under 1 % av reiseutgiftene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber for kommunen, så tilbakebetaling av alle reiseutgifter er uaktuelt. Har aldri hørt at man kan få den tilbake.

Det ville være veldig rart om du har rett i dette. Har du undersøkt det?

Selv leverer jeg reiseregning på alt, selv om jeg føler meg litt smålig når jeg gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...