Gå til innhold

Burde samboere skrive kontrakt på diverse ting?


cha

Anbefalte innlegg

Burde samboere ha kontrakt på diverse ting? For eksempel på hvem som eier hva, osv..

Hva har dere kontrakt på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samboere bør absolutt sikre seg gjennom ulike avtaler. Vi hadde samboerkontrakt der alle forhold knyttet til leilighet, felles kjæledyr og større fellesinnkjøp var regulert. I tillegg hadde vi gjensidig testamente.

Du finner utkast til oppsett på nett, men vær bevisst på formalkravene til disse, med tanke på vitner og så videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke skrevet kontrakt på innbo enda (har tenkt, men ikke kommet så langt enda.....), men eier både hus og bil sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loren

Vi flytter sammen i november og kommer da til å ha kontrakt på f.eks at jeg har med de og de møblene + bilen inn i forholdet. Han kommer rett fra studier i utlandet så har med lite inn, men kommer nok til å stå for det vi evt må kjøpe nytt, da kommer det og såklart med i en kontrakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde aldri kontrakt, men så hadde vi ikke noe særlig av verdi heller. Leiligheten var møblert, og de få møblene som ble kjøpt ble kjøpt på Finn til slikk og ingenting, og da hadde jeg gladelig latt mannen få dem hvis det skulle blitt et spørsmål.

Jeg ville ha skrevet kontrakt hvis dere eier mye ting og er redd for hva som kan skje hvis dere eventuelt går fra hverandre.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke kontrakt, men eier ikke så mye sammen ennå. Så lenge vi fortsatt er studenter og ikke eier noen store, dyre ting kommer vi ikke til å skrive kontrakt heller. Men når vi kjøper leilighet og bil blir det noe annet. Jeg er uansett ikke interessert i den eldgamle bilen hans eller dataene hans hvis det skulle bli slutt, jeg regner med at han føler det samme overfor mine ting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har kontrakt på de store tingene, slik som bolig. Men vi klarer umulig å holde orden på alt av ting vi kjøper sammen og hver for oss. Vi har imidlertid kontraktsfestet at den som overtar leiligheten ved et eventuelt brudd (jeg) også overtar møblene. Det var uansett jeg som kjøpte det meste av møbler i sin tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...