Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har fått med meg såpass at man skal være forsiktig med å spise jordbær når man ammer, men gjelder det alt som har med jordbær å gjøre?

Nå tenker jeg på jordbær som smakstilsetning i godteri/mat osv.

Jeg elsker jordbær, så dette blir en litt tristere sommer uten, men må jeg holde meg unna ALT som er?

Videoannonse
Annonse
Gjest Misteltein
Skrevet

Ta en smak, og se hvordan det går.

Sønnen min fikk røde prikker i ansiktet, og litt elveblest når jeg prøvde når han var 3 måneder. Prøvde igjen etter ett par måneder, og da gikk det fint... :) I følge helsesøster, så er det bare og kjøre på for å se om babyen reagerer på noe.

Gjest Okusan
Skrevet

Jeg har aldri hatt baby som reagerte på noe. Ikke en gang løk og kål.

Så prøv først, det kan hende det går helt fint.

Gjest Annaires
Skrevet

Du skal spise som vanlig når du ammer. Å heller eliminere ting om babyen reagerer.

Gammel myte at man skal holde seg unna diverse.

• Liker 1
Skrevet

Fikk beskjed på sykehuset da vi skulle dra hjem om dette, så derfor tok jeg det ganske seriøst.

Men da kan jeg jo hvertfall teste litt etterhvert, hun er jo ganske lita nå, så jeg skal nok klare å vente en stund til. :)

Gjest Misteltein
Skrevet

Fikk beskjed på sykehuset da vi skulle dra hjem om dette, så derfor tok jeg det ganske seriøst.

Men da kan jeg jo hvertfall teste litt etterhvert, hun er jo ganske lita nå, så jeg skal nok klare å vente en stund til. :)

Ting endrer seg. Det er ikke så lenge siden. Jeg fikk høre at du skulle unngå jordbær, skalldyr på grunn av risikoen for allergi. Helsesøster sa at det bare var og spise, kjør på. Heller fjerne ting som hun reagerer på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...