Gå til innhold

Gebyr............


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hver mnd blir det trekt ca 250 - 300 kr i gebyr. jeg fatter ikke dette, jeg skjønner ikke! jeg blir jeg rana!

er jo bare 19 år og student, er ikke rart man blir fattig når dem trekker SÅ mye?

er dette normalt?

da er dette gebyret på bruke visa kort osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tekola

Hva er det som ligger i "osv." her? Henter du ofte ut penger fra sparekontoen din, for eksempel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som ligger i "osv." her? Henter du ofte ut penger fra sparekontoen din, for eksempel?

Det er gjør er og overføre kanskje litt hver mnd fra sparekonto. ellers tar jeg aldri ut penger og betaler alltid med kort i butikk osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er aktiv kortbruker i stedet for å bruke kontanter så blir det sånn. Du har to muligheter

1) Ta ut kontanter og bruk det hver gang du handler

2) Finn deg en bank som ikke har gebyr på kortbruk.

Min bank tar kr 2,50 for å betale varer i butikk med kort. Uttak i annen minibank kr 7,- uansett når på døgnet. Uttak i minibank i åpningstiden - gratis. Uttak utenom åpningstiden kr 3,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken bank har du? Jeg har DNB og betaler 250kr i året for kortet, og bruker det til alt mulig hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nokså vanlig at folk som har et lite bevisst forhold til hva ting koster ender opp med å betale mer enn andre, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Be banken om en forklaring på hva som ligger i det beløpet du blir trukket i gebyr.

Alternativet er å bytte bank til Skandiabanken som er gebyrfri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betaler også gebyrer. Har DNB og blir trukket for transaksjoner. Undersøk med banken din om hva det koster, og finner du et bedre tilbud et annet sted, så bytter du bank.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Det er gjør er og overføre kanskje litt hver mnd fra sparekonto. ellers tar jeg aldri ut penger og betaler alltid med kort i butikk osv.

Enkelte banker tar skyhøye gebyrer etter 12 uttak fra sparekontoen. Kanskje det er noe av greia?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte banker tar skyhøye gebyrer etter 12 uttak fra sparekontoen. Kanskje det er noe av greia?

Akkurat det jeg skulle til å skrive. Tror de er på rundt 250-300,-, i hvert fall var det noe sånt de sa på luksusfellen en episode for litt siden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -_Tove_-

Enkelte banker tar skyhøye gebyrer etter 12 uttak fra sparekontoen. Kanskje det er noe av greia?

Jeg tenker det samme. Min bank tar gebyrer allerede etter 6 uttak fra sparekontoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Studentkortet jeg hadde for en del år tilbake trakk 2,50 hver gang jeg trakk kortet på under 200 kroner. Det løste jeg enkelt ved å ta ut litt kontanter ved siden hver gang jeg trakk kortet på under 200, og bruke kontaktene på neste kjøp under 200.

I tillegg er det vanlig at man har en maksgrense for antall uttak fra sparekonto i året, min bank har 6 uttak.

Du bør absolutt sette deg inn i hva banken fakturerer for, og gjøre noe med det (ved å bytte vaner eller bytte bank), i stedet for å sette deg ned og klage over situasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...