Gå til innhold

Er nazismen på vei tilbake?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Jeg har ikke de holdningene, men jeg skjønner at grekere som har mista jobb og pensjon har dem. Det er sånn at når krybba er tom så bites hestene.

Historien har og vist oss at blir folk misfornøyde nok med de sittende myndigheter, gjerne i nedgangstider, så straffes de. Gyldent dagry var det ene ekstreme partiet som fikk mye av det, det andre er Syriza, et venstreradikalt parti. Betyr det at kommunismen er i fremgang i Europa? Eller betyr det at det Greske folk er veldig misfornøyde med sine ledere?

Jeg tar dette som et forsøk på å spore av.Lykke til med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tar dette som et forsøk på å spore av.Lykke til med det.

Seriøst? Det var et forsøk på debatt. Men om ekkokammer for dine egne ideer var det du var ute etter så......

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Seriøst? Det var et forsøk på debatt. Men om ekkokammer for dine egne ideer var det du var ute etter så......

Nei, men du forholder deg jo ikke til deg som er skrevet i innleggene før, og som du svarte på.

Det jeg sier er, som svar til overskriften på tråden, at nazismen aldri forlot oss. Det var bare slik at det var de allierte som vant 2.verdenskrig.

Da har det lite for seg påpeke at det også fins folk med andre politiske sympatier, siden det er da åpenbart. Det vet selv et barnehagebarn.

At det finnes ulike politiske fraksjoner, noe alle vet at det gjør, betyr ikke at det ikke fins nazister...

Det er ikke behov for å diskutere om det fins kommunister, så å forsøke å begynne med det ser jeg på som et hendig firsøk på en avsporing.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men du forholder deg jo ikke til deg som er skrevet i innleggene før, og som du svarte på.

Det jeg sier er, som svar til overskriften på tråden, at nazismen aldri forlot oss. Det var bare slik at det var de allierte som vant 2.verdenskrig.

Da har det lite for seg påpeke at det også fins folk med andre politiske sympatier, siden det er da åpenbart. Det vet selv et barnehagebarn.

At det finnes ulike politiske fraksjoner, noe alle vet at det gjør, betyr ikke at det ikke fins nazister...

Det er ikke behov for å diskutere om det fins kommunister, så å forsøke å begynne med det ser jeg på som et hendig firsøk på en avsporing.

Jeg svarte på ditt forsøk på brunbeising av meningsmotstandere. Jeg påpekte mine tanker rundt gyldent dagrys fremgang som ikke var at nazismen brer om seg i Europa. Hva var det du ikke forsto?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men du forholder deg jo ikke til deg som er skrevet i innleggene før, og som du svarte på.

Det jeg sier er, som svar til overskriften på tråden, at nazismen aldri forlot oss.

Og du mener kanskje at siden du sier det må det nesten være sant?

Jeg er fullstendig uenig i din analyse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg svarte på ditt forsøk på brunbeising av meningsmotstandere. Jeg påpekte mine tanker rundt gyldent dagrys fremgang som ikke var at nazismen brer om seg i Europa. Hva var det du ikke forsto?

Nei, du svarte på det du tror folk er i ferd med å si i disse diskusjonene her inne... Ekkokammer sa du?

Å "diskutere temaet" med å legge opp til å bruke spalteplass på å kverulere om at det fins kommunister i Hellas er en avsporing, når spørsmåler var om nazismen er på vei tilbake.

Å gå inn i en pingpong-match med deg om dette har jeg ikke ork til. Jeg trodde dette skulle være en debatt der man kulle si sin mening. Og jeg sa da min. Så får det være opp til deg å definere "meiningsmotstanderen din." Det er tross alt ditt forum og du er den selvutnevnte huggestabben i denne tråden, skjønner jeg...

God kveld.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, du svarte på det du tror folk er i ferd med å si i disse diskusjonene her inne... Ekkokammer sa du?

Å "diskutere temaet" med å legge opp til å bruke spalteplass på å kverulere om at det fins kommunister i Hellas er en avsporing, når spørsmåler var om nazismen er på vei tilbake.

Å gå inn i en pingpong-match med deg om dette har jeg ikke ork til. Jeg trodde dette skulle være en debatt der man kulle si sin mening. Og jeg sa da min. Så får det være opp til deg å definere "meiningsmotstanderen din." Det er tross alt ditt forum og du er den selvutnevnte huggestabben i denne tråden, skjønner jeg...

God kveld.

Fikk du noen indikasjon på at jeg var interessert i flere av utleggningene dine? Det var feil.

Neida, det er ikke mitt forum, det er noen dansker sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Fikk du noen indikasjon på at jeg var interessert i flere av utleggningene dine? Det var feil.

Eh.. Feks HER:

Seriøst? Det var et forsøk på debatt. Men om ekkokammer for dine egne ideer var det du var ute etter så......

Men da vet vi jo hvilket nivå du legger deg på... :filer:

Dersom det ikke var diskutere du ville, men bare slenge dritt til folk, så er jo saken grei. Det kan du gjøre med noen andre enn meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh.. Feks HER:

Men da vet vi jo hvilket nivå du legger deg på... :filer:

Dersom det ikke var diskutere du ville, men bare slenge dritt til folk, så er jo saken grei. Det kan du gjøre med noen andre enn meg.

Så slutt å sitere meg da, og kall deg et eller annet så jeg vet jeg ikke skal svare deg.

Igjen, sånn til det kjedsommelige. Mitt poeng var at det finnes andre grunner til valgresultatet i Hellas enn at nazismen er på vei opp i europa igjen.

Det var spørsmålet, ikke sant. Er nazismen på vei tilbake.

Hvorfor det gjorde deg så sint vet jeg ikke.

Men et godt tips å iallefall kalle deg et eller annet så man vet man ikke skal svare deg om du ikke ønsker det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Ekstremisme og konflikt kommer alltid som en reaksjon på økonomiske og sosiale vanskeligheter, dessverre. Det er derfor jeg alltid har vært imot innvandring til Norge -- konfliktene blir desto sterkere dess mindre homogen en nasjon er. Globalt sett går vi mot den mest grusomme perioden i menneskehetens historie, med finanskriser og ressursmangel som baktepper. Massedød i hele verden blir resultatet. Dessverre!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Så slutt å sitere meg da, og kall deg et eller annet så jeg vet jeg ikke skal svare deg.

Igjen, sånn til det kjedsommelige. Mitt poeng var at det finnes andre grunner til valgresultatet i Hellas enn at nazismen er på vei opp i europa igjen.

Det var spørsmålet, ikke sant. Er nazismen på vei tilbake.

Hvorfor det gjorde deg så sint vet jeg ikke.

Men et godt tips å iallefall kalle deg et eller annet så man vet man ikke skal svare deg om du ikke ønsker det.

Er man på vikende front i den debatt så er det alltid en god løning å gripe til ting som å kritisere grammatikken deres eller det faktum at de ikke har et brukernavn.

Jeg tror du mislyktes med hersketeknikkene denne gang, Sebastianen. Du møtte en rasjonell gjest...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man på vikende front i den debatt så er det alltid en god løning å gripe til ting som å kritisere grammatikken deres eller det faktum at de ikke har et brukernavn.

Jeg tror du mislyktes med hersketeknikkene denne gang, Sebastianen. Du møtte en rasjonell gjest...

Enten tuller du eller så er du samme gjest...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krabat

Har ikke USA strengere straffer enn i Norge?

Jo, men de har fortsatt altfor milde straffer. Straffene bør være så strenge at kriminaliteten tilnærmet opphører.

Er det ikke mer kriminalitet i USA enn i Norge?

Mer enn halvparten av alle som sitter inne i USA, sitter inne på grunn av narkotikakriminalitet - virksomhet som burde vært legalisert.

klassisk liberalistisk politikk når det gjelder innvandring er naivt.

Liberal innvandring er i seg selv ikke et problem. Problemet oppstår når liberal innvandring kombineres med støtteordninger og lave straffer. Da strømmer det på med voldtektsmenn, snyltere og andre drittsekker.

Hva er løsningen på problemene som er skapt av denne uheldige kombinasjonen? Nasjonalsosialister mener at løsningen er å beholde de sosialistiske velferdsordningene, men stramme inn grensene ytterligere. Liberalister mener at løsningen er å beholde en liberal innvandringspolitikk (gjerne også liberalisere ytterligere), men avvikle støtteordningene og øke strafferammene, og dermed fjerne de uheldige incentivene som lokker feil type innvandrere til landet.

Skremmende utvikling, men samtidig så tror jeg dette er et uttrykk for desperasjon i befolkningen, denne frustrasjonen utnyttes av ytterliggående partier.

Nøyaktig som på 30-tallet. Folk forstår at noe er galt, men de forstår ikke hva som er galt, og leter febrilsk etter en syndebukk å legge skylden på.

Jeg tror dessverre det er store muligheter for at vi kommer til å se historien gjenta seg i Europa nok en gang. Trist men sant.

Endret av krabat
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo, men de har fortsatt altfor straffer. Straffene bør være så strenge at kriminaliteten tilnærmet opphører.

Mer enn halvparten av alle som sitter inne i USA, sitter inne på grunn av narkotikakriminalitet - virksomhet som burde vært legalisert.

Liberal innvandring er i seg selv ikke et problem. Problemet oppstår når liberal innvandring kombineres med støtteordninger og lave straffer. Da strømmer det på med voldtektsmenn, snyltere og andre drittsekker.

Hva er løsningen på problemene som er skapt av denne uheldige kombinasjonen? Nasjonalsosialister mener at løsningen er å beholde de sosialistiske velferdsordningene, men stramme inn grensene ytterligere. Liberalister mener at løsningen er å beholde en liberal innvandringspolitikk (gjerne også liberalisere ytterligere), men avvikle støtteordningene og øke strafferammene, og dermed fjerne de uheldige incentivene som lokker feil type innvandrere til landet.

Nøyaktig som på 30-tallet. Folk forstår at noe er galt, men de forstår ikke hva som er galt, og leter febrilsk etter en syndebukk å legge skylden på.

Jeg tror dessverre det er store muligheter for at vi kommer til å se historien gjenta seg i Europa nok en gang. Trist men sant.

Problemene i USA vil ikke endre seg ift. øking av straffer, her er det grunnleggende sosiale mangler som gjør at folk blir kriminelle.

Det ligger dypt i enhver amerikaner at man skal klare seg selv, og den som ikke klarer seg i livet - får heller ikke hjelp i noen form, verken økonomisk støtte hvis man blir ufør uten forsikring, eller hjelp så man klarer seg som aleneforeldre.

I tillegg er det en hel haug med andre hull, feks at de har en minstelønn - men at selskaper omtrent står fritt til å velge om de vil følge dette eller ei - feks walmart er blant de som lønner sine ansatte langt under minstelønn.

Så i USA er det ikke straffenivået som har noe å si, det er det at så ufattelig mange tyr til kriminalitet i mangel på muligheter som feks å skaffe utdannelse, en jobb som gjør at de klarer seg osv. Altfor mange er et resultat av at heller ikke foreldre og besteforeldre har klart seg, og det sosiale nettverket de har er enten en lønn hvor de tjener 4 dollar i timen, eller feks. å selge narkotika.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, men de har fortsatt altfor straffer. Straffene bør være så strenge at kriminaliteten tilnærmet opphører.

Mer enn halvparten av alle som sitter inne i USA, sitter inne på grunn av narkotikakriminalitet - virksomhet som burde vært legalisert.

Liberal innvandring er i seg selv ikke et problem. Problemet oppstår når liberal innvandring kombineres med støtteordninger og lave straffer. Da strømmer det på med voldtektsmenn, snyltere og andre drittsekker.

Hva er løsningen på problemene som er skapt av denne uheldige kombinasjonen? Nasjonalsosialister mener at løsningen er å beholde de sosialistiske velferdsordningene, men stramme inn grensene ytterligere. Liberalister mener at løsningen er å beholde en liberal innvandringspolitikk (gjerne også liberalisere ytterligere), men avvikle støtteordningene og øke strafferammene, og dermed fjerne de uheldige incentivene som lokker feil type innvandrere til landet.

Nøyaktig som på 30-tallet. Folk forstår at noe er galt, men de forstår ikke hva som er galt, og leter febrilsk etter en syndebukk å legge skylden på.

Jeg tror dessverre det er store muligheter for at vi kommer til å se historien gjenta seg i Europa nok en gang. Trist men sant.

Jeg håper vi slipper, men frykter du har rett.

Når det gjelder norge, så har vi et sikkerhetsnett. Som jeg personlig er glad for. Det sikrer at innbyggere i norge ramler utfor.

Men det er dyrt. For dyrt til å ha åpne grenser, siden vi ikke har lov (EU) å gi støtte til egne innbyggere som ikke innvandrere har krav på.

Innbyggerene i Hellas har hatt et nett de og, kanskje har det vært for bra i forhold til inntekten deres ? Uansett så er det deres valg. Hellas må selv få velge hvilket samfunn de vil ha.

Hellas er ikke rikt, alikevel må de ta imot enorme mengder innvandrere hver dag. De må kjøpe mat til dem, de kan ikke la dem ligge å sulte ihjel. Dette koster penger.

Jeg mener du har rett i at polariseringen blir sterkere, i Hellas var det nazisme og kommunisme som vant valget. I Midt østen er det Islamisme som vinner. Ingen av disse ideologiene er opptatt av samarbeid og å finne løsninger på tvers av skillelinjer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krabat

Når det gjelder norge, så har vi et sikkerhetsnett. Som jeg personlig er glad for. Det sikrer at innbyggere i norge ramler utfor.

Visste du at 17 000 mennesker dør eller får ødelagt livene sine årlig, på grunn av tabber i det sovjetiserte helse-Norge? Dette er antallet tragedier før man i det hele tatt har begynt å telle alle de som dør i helsekø.

"Sikkerhetsnettet" du snakker om fungerer svært dårlig til tross for at det brukes enorme pengesummer. Men slik må det gå når staten tar seg av andre oppgaver enn å beskytte individene i samfunnet mot overgrep. Bla litt i arkivet på Ekte nyheter, så vil du se hva jeg snakker om.

Problemene i USA vil ikke endre seg ift. øking av straffer, her er det grunnleggende sosiale mangler som gjør at folk blir kriminelle.

Det ligger dypt i enhver amerikaner at man skal klare seg selv, og den som ikke klarer seg i livet - får heller ikke hjelp i noen form, verken økonomisk støtte hvis man blir ufør uten forsikring, eller hjelp så man klarer seg som aleneforeldre.

Det som "ligger dypt i enhver amerikaner" (dog, stadig mindre dypt), er at ethvert menneske har rett til å søke lykken, og råde over sin egen kropp, eiendom og inntekt.

Folk blir ikke kriminelle på grunn av "sosiale mangler". Folk blir kriminelle fordi de ikke respekterer andres rett til å bestemme over sitt eget liv. Og velferdsstatens støtteordninger må ha en stor del av æren for kravmentaliteten som gjør at respekten for eiendomsretten stadig svekkes. I det øyeblikket du mener at du har krav på å leve på andres verdiskapning, vil det kun være frykt for straff som vil hindre deg i å ty til kriminalitet.

Det du gjør er faktisk å å forklare kriminalitet (brudd på eiendomsretten) med at eiendomsretten blir respektert i for høy grad. Jeg finner det uhyre morsomt, men samtidig illevarslende.

Det var en grunn til at Hitler faktisk ble valgt, og at Mussolini fikk oppslutning.

Jepp. Folket får de politikerne de fortjener. Hitler og Mussolini kom til makten fordi det brede lag av befolkningen ønsket det, og befolkningen bar på slike holdninger som er i ferd med å blusse opp i flere europeiske land i dag.

Man hadde gitt Tyskland fryktelig lite å gå på etter 1.verdenskrig

I motsetning til hva folk flest tror, ble Tyskland behandlet altfor mildt - ikke hardt - mot slutten av og i etterkant av 1. verdenskrig. De allierte klarte ikke å ta fra Tyskland kampmoralen. Tyskerne hadde fortsatt blod på tann, og gikk på ny til krig 20 år senere. 2. verdenskrig ble derimot avsluttet slik en krig bør avsluttes. Tyskland har siden den gang vært et sivilisert land, og befolkningen skammer seg over landets fortid.

Historien kan gjenta seg også i Tyskland, men min spådom er at landets historie vil gjøre at Tyskland vil være blant de siste landene i Europa hvor fascismen på ny får fotfeste.

Endret av krabat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

(...)Folk blir ikke kriminelle på grunn av "sosiale mangler". Folk blir kriminelle fordi de ikke respekterer andres rett til å bestemme over sitt eget liv. Og velferdsstatens støtteordninger må ha en stor del av æren for kravmentaliteten som gjør at respekten for eiendomsretten stadig svekkes. I det øyeblikket du mener at du har krav på å leve på andres verdiskapning, vil det kun være frykt for straff som vil hindre deg i å ty til kriminalitet. (...)

Dette stemmer ikke på noen som helst måte, det høres ut som noe du har tatt rett ut av ditt eget hode. Jeg hadde satt stor pris på om du fant frem til kriminologisk, evt psykologisk, forskning på at det du sier stemmer.

:filer:

Jeg mener at vinningskriminalitet (av typen skatteunndragelse etc) bør straffes langt hardere, helst med store bøter. Ellers er det jo slik at de aller fleste forbrytelser har blitt begått i affekt - og da gjerne av mennesker som har en trøblete bakgrunn både økonomisk og sosialt. Det er ingenting som tilsier at det å sperre disse inne sammen vil hjelpe. Det som derimot hjelper er rehabilitering. Samt at det bør bli lettere å holde folk igjen i forvaring, for samfunnets skyld, men disse skal leve et verdig liv i forvaring.

Skjønner at vi er på to ulike kloder ideologisk, krabat, men vil gjerne se dokumentasjon på det du skrev over her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krabat

@cornflake_girl

Jeg synes det er interessant at du omtaler skatteunndragelse - dvs. å forsøke å beholde mer av sine egne penger - som vinningskriminalitet. I min ordbok handler vinningskriminalitet om å forsyne seg av andres penger.

Du vil altså ha strengere straffer for folk som forsøker å bestemme over sin egen verdiskapning, men mildere straffer (rehabilitering og et "verdig liv" i stedet for fengselsstraffer som svir) for de som tyr til reell kriminalitet. Dette er oppskriften på et samfunn med økt fattigdom (redusert verdiskapning) og økt kriminalitet.

Endret av krabat
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@cornflake_girl

Jeg synes det er interessant at du omtaler skatteunndragelse - dvs. å forsøke å beholde mer av sine egne penger - som vinningskriminalitet. I min ordbok handler vinningskriminalitet om å forsyne seg av andres penger.

Du vil altså ha strengere straffer for folk som forsøker å bestemme over sin egen verdiskapning, men mildere straffer (rehabilitering og et "verdig liv" i stedet for fengselsstraffer som svir) for de som tyr til reell kriminalitet. Dette er oppskriften på et samfunn med økt fattigdom (redusert verdiskapning) og økt kriminalitet.

Kloke ord.

De rike blir rikere kun fordi andre gir dem penger. Det er hvert menneske sitt personlige valg hvem de gir pengene sine til. Jeg anser hver brukte krone som en form for politisk stemme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker en smule rart at grekerne er nazister, de ser ikke akkurat ut som Hitler's drøm om blonde, blåøyde mennesker akkurat. Er ikke en greker altfor mørk til å kunne være en arier??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...