Gå til innhold

Er nazismen på vei tilbake?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Om 5-15 år er Norge i samme situasjon. Men først skal vi se Hellas gå under, deretter Spania, Italia, Portugal, England, Frankrike, Danmark, Sverige før vårt eget land kollapser under sosialismen, globaliseringen og vekstgalskapens navn. Nordmenn flest kommer ikke til å skjønne bæret selv om land etter land kollapser rundt oss. "Vi er spesielle. Vi kan "ta det tilbake!" eller gå i rosetog for økonomien".

Jeg antar at å legge i fra seg ideen om at vi alltid kommer til å være rike, at globaliseringen har fungert, at innvandringen er suksessfull og at det alltid vil være status quo, er vanskelig.

Noen få av oss har imidlertid tatt, eller holder på å ta, visse forhåndsregler. Kom dere ut av byene, spesielt Oslo. Ei eiendom og land. Ha kunnskaper om jordbruk, jakt og fiske, og kanskje mekanikk og elektronikk. Det er godt mulig du ikke har noen jobb om 10 år, og ingen utsikter til å få noen. Kanskje du ikke en gang vil få noen hjelp av myndighetene. Kanskje de bare trekker på skuldrene og sier; "sorry mac, vi har ikke mer penger".

Men jeg antar de fleste ikke engang i sin villeste fantasi innser at det KAN skje, med ganske stor sannsynlighet.

Kommer vi i den situasjonen at staten faller og det er anarki så vil jeg nok heller bruke våpenkunnskapene, for da er det til syvende og sist den sterkestes rett som gjelder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om 5-15 år er Norge i samme situasjon. Men først skal vi se Hellas gå under, deretter Spania, Italia, Portugal, England, Frankrike, Danmark, Sverige før vårt eget land kollapser under sosialismen, globaliseringen og vekstgalskapens navn. Nordmenn flest kommer ikke til å skjønne bæret selv om land etter land kollapser rundt oss. "Vi er spesielle. Vi kan "ta det tilbake!" eller gå i rosetog for økonomien".

Jeg antar at å legge i fra seg ideen om at vi alltid kommer til å være rike, at globaliseringen har fungert, at innvandringen er suksessfull og at det alltid vil være status quo, er vanskelig.

Noen få av oss har imidlertid tatt, eller holder på å ta, visse forhåndsregler. Kom dere ut av byene, spesielt Oslo. Ei eiendom og land. Ha kunnskaper om jordbruk, jakt og fiske, og kanskje mekanikk og elektronikk. Det er godt mulig du ikke har noen jobb om 10 år, og ingen utsikter til å få noen. Kanskje du ikke en gang vil få noen hjelp av myndighetene. Kanskje de bare trekker på skuldrene og sier; "sorry mac, vi har ikke mer penger".

Men jeg antar de fleste ikke engang i sin villeste fantasi innser at det KAN skje, med ganske stor sannsynlighet.

Hvor gammel er du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er du?

Hva har det med saken? Synes det er svært irriterende med disse, hvor gammel er du spm på kg. Som om det skulle spille noen rolle. Les teksten, uenig eller ikke, svar på dette. Drit i alder.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har det med saken? Synes det er svært irriterende med disse, hvor gammel er du spm på kg. Som om det skulle spille noen rolle. Les teksten, uenig eller ikke, svar på dette. Drit i alder.

Er du premesntruell eller hva tenkte du på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om 5-15 år er Norge i samme situasjon. Men først skal vi se Hellas gå under, deretter Spania, Italia, Portugal, England, Frankrike, Danmark, Sverige før vårt eget land kollapser under sosialismen, globaliseringen og vekstgalskapens navn. Nordmenn flest kommer ikke til å skjønne bæret selv om land etter land kollapser rundt oss. "Vi er spesielle. Vi kan "ta det tilbake!" eller gå i rosetog for økonomien".

Jeg antar at å legge i fra seg ideen om at vi alltid kommer til å være rike, at globaliseringen har fungert, at innvandringen er suksessfull og at det alltid vil være status quo, er vanskelig.

Noen få av oss har imidlertid tatt, eller holder på å ta, visse forhåndsregler. Kom dere ut av byene, spesielt Oslo. Ei eiendom og land. Ha kunnskaper om jordbruk, jakt og fiske, og kanskje mekanikk og elektronikk. Det er godt mulig du ikke har noen jobb om 10 år, og ingen utsikter til å få noen. Kanskje du ikke en gang vil få noen hjelp av myndighetene. Kanskje de bare trekker på skuldrene og sier; "sorry mac, vi har ikke mer penger".

Men jeg antar de fleste ikke engang i sin villeste fantasi innser at det KAN skje, med ganske stor sannsynlighet.

1 - definer (hva du tror) globalisering (er).

2 - definer hva du mener med at vårt land kommer til å kollapse av sosialisme, og gjerne også hva du mener sosialisme er.

3 - etter du har definer sosialisme, dfiner "vekstgalskap", og gjerne i sammenheng med kapitalisme

4 - definer deretter sosialisme igjen

5 - les litt historie og undersøk om det noensinne, noengang, i løpet av historien har vært slik at vi har vært i stand til å stoppe vitenskap og utvikling (som har ført til globalisering)

6 - tenk igjennom om det virkelig er slik at fremskritt har ført til verre levekår for folk flest

7 - forstå hva en konspirasjonsteori er

8 - gå ut, lukt på blomstene, spis en is og aksepter at du ikke kan hindre at verden går fremover, men at det nok er en god ting.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor trekker de europeiske velferdsstatene til seg innvandrere uten inntekt? På grunn av velferdsstatens støtteordninger.

Hvorfor er det så mye kriminalitet blant innvandrere? På grunn av lave straffer.

Konklusjon: Innvandring er bra, men straffene må økes og støtteordningene må avskaffes.

Har ikke USA strengere straffer enn i Norge?

Er det ikke mer kriminalitet i USA enn i Norge?

nb: det er noe kriminalitet i Saudi-Arabia til tross for de ekstremt strenge straffene de har der.

klassisk liberalistisk politikk når det gjelder innvandring er naivt.

hjelper ikke om folk kommer for å jobbe når noen(ikke alle)samtidig tar med seg en kultur og verdier man ikke ønsker å ha i samfunnet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er forskjellen på demokrati og sharia i et land hvor (ytterliggående) islam står sterkt?

forskjellen er at siviliserte verdier ikke står så sterkt i folket som i f. eks i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er jeg enig. Så på nyhetene fra Libya at ytterligående islam var på fremasj og at de ønsket forandring i grunnloven for å kunne innføre shira. Hva går det av folk som ønsker det i 2012 og ikke demokrati og mennskeretigheter? Nå har de en gylden mulighet...

Du er jo helt dust, Gaddafi erstattet alle daværende lovermed sharia i 1974.

Nå er det snakk om å AVSKAFFE sharia i Libya.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo helt dust, Gaddafi erstattet alle daværende lovermed sharia i 1974.

Nå er det snakk om å AVSKAFFE sharia i Libya.

Han sa det ja, men i praksis så har det ikke vært sharia-lov på flere tiår i Libya. Gaddafi innså faktisk at Sharia ikke var forenlig med et utviklet land og gjorde loven sekulær.

Altså det er ikke snakk om å avskaffe Sharia, for loven i Libya er som sagt ikke basert på Sharia, flere muslimske partier i Libya ønsker å erstatte dagens lover med Sharia. (Når hørte du sist om vanlig Sharia-praksis som offentlig henrettelse for homofili eller utroskap i Libya?)

PS: Personangrep kan du spare deg for.

Endret av meh
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Du er jo helt dust, Gaddafi erstattet alle daværende lovermed sharia i 1974.

Nå er det snakk om å AVSKAFFE sharia i Libya.

Du har misforstått. Det er nå det blir innført Sharia-lover i Libya.

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/Libyas-nye-statsminister-kunngjr-sharia-lover-6679578.html

Folket i Libya hadde det mye bedre før islamistene gikk til krig mot regjeringen og tok makten i landet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skremmende utvikling, men samtidig så tror jeg dette er et uttrykk for desperasjon i befolkningen, denne frustrasjonen utnyttes av ytterliggående partier.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

De vil ikke ha krisepakken. Hvorfor tror du så mange er ekstremt fremmedfiendtlige i Hellas? For det er det mange som er nå, men det var ikke det for ti år siden.

Hellas har fått veldig mange innvandrere fra nord afrika, det fører til mange tiggere og fattige i gatene, og store utgifter for staten.

Når det nå foreslås kutt i pensjoner, lønninger, og mer arbeidstid, da ser jo grekerene hva årsaken til at staten har for mye utgifter er?

De kan jo velge å se det som at grekere er late og unndrar seg skatt og tar ut pensjon for tidlig, eller de kan se at innvandrerene krever veldig store ressurser.

For ikke å snakke om alle de asylsøkerne som de andre landene i Europa, Norge inkludert, dumper i parkene i Hellas, fordi "de kom til Hellas først, så la dem være Hellas sitt problem."

Vel , nå som nazistene får fotfeste igjen i Hellas pga dette viser det seg jo at dette nettopp utvikler seg sånn det var advart mot. Disse asylsøkerne forblir ikke Hellas sitt problem, når nasjonalsosialismen fester seg pga situasjonen, og grekerne eksporterer nazismen sin til landere rundt, fordi alle naboland sviktet dem i forsøk på å slippe å få noe innvandring selv.

Intet land er en øy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Skremmende utvikling, men samtidig så tror jeg dette er et uttrykk for desperasjon i befolkningen, denne frustrasjonen utnyttes av ytterliggående partier.

Utnyttes? Det er vel mer sannsynlig at folk her nede alltid har hatt slike sympatier, men at det har vært så politisk ukorrekt å ha dem, at man har lagt lokk på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

forskjellen er at siviliserte verdier ikke står så sterkt i folket som i f. eks i Norge.

Siviliserte verdier i Norge? Øh... Har du sett hvor mange som helhjeret slutter opp om den tankegangen som influerte Breivik? Bare her på KG renner det over av samme brukere som ønsker politikk av sort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Siviliserte verdier i Norge? Øh... Har du sett hvor mange som helhjeret slutter opp om den tankegangen som influerte Breivik? Bare her på KG renner det over av samme brukere som ønsker politikk av sort.

Unnskyld, mente å skrivebrukere som ønsker politikk av samme sort. Men det ble noe kluss.Beklager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Store deler av innvandrerne er ulovlig i landet pga nærhet til Nord-Afrika, disse er de pliktige til å behandle på en human måte med mat, husly osv mens de venter på utkastelse som også er en stor utgiftspost.

Hva med alle de som blir deportert det fra andre land i Europa, og driver gatelangs i påvente at å hives på huet ut? Det er mange av dem. Men andre europeiske land liker at de selv slipper å ta ansvar pga regler de har ordnet seg med... Det som skjer er et direkte resulat av den politikken samt ringvirkningene av finanskrisen.

Folk i Hellas peker på at nazistene fikk folk i arbeid og fikk internert uønskede mennesker. De ønsker seg faktisk det samme i dag, og de har hatt nazister i nasjonalforsamlingen sin før.

De holdningene som fikk facismen til å blomstre i Italia i samme tidsrom som Hitler hadde makt i Tyskland var ikke fraværende i landene rundt heller.

Det var en grunn til at Hitler faktisk ble valgt, og at Mussolini fikk oppslutning. Disse "gammelnazistene" sluttet ikke å eksistere selv om folk motsatte seg at nettopp Tyskland skulle bre seg ut og okkupere landene rundt seg.

Man hadde gitt Tyskland fryktelig lite å gå på etter 1.verdenskrig, og man ønsket fortsatt ikke å la seg okkupere. Men at man ville beholde kontroll i eget hjemland, er ikke det samme som å si at folk ikke sluttet opp om samme politiske plattform som Adolf og resten av de tyske nazistene hadde.

Det bør ikke komme som noen overaskelse på noen at denne tankegangen blusser opp igjen 70 år etter i økonomiske nedgangstider, mens folk roper på jobber og vil ha utlendingene ut så de kan beholde alt selv.

Det har bare ikke vært politisk korrekt å gi uttrykk for den på svært lenge fordi det var de allierte som vant 2.verdenskrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest

Det er folk med lignende holdninger som disse greske nazistene, men bare forkledd som liberalister på KG også... Bare så det er sagt.

Enkelte ganger tror man faktisk at man er på dokument.no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er folk med lignende holdninger som disse greske nazistene, men bare forkledd som liberalister på KG også... Bare så det er sagt.

Enkelte ganger tror man faktisk at man er på dokument.no.

Sikkert, og så? Burde det vært ulovlig synes du?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Sikkert, og så? Burde det vært ulovlig synes du?

Står det noen steder at jeg syns det burde være ulovlig?

Jeg sier ikke at du ikke får lov å ha disse sympatiene eller ytre deg på KG. Det jeg sier er at det er betraktelig naivt å påstå at dette er holdninger de er aleine om i Hellas, når de daglig florerer her på KG blant annet.

Dessuten syns jeg personlig jeg må få lov å ytre meg om at folk må være veldig bevisst på konsekvensene for samfunnet av å styres etter de politiske prioriteringen til folk med slike holdninger og symaptier. For dte har historien vist oss, uansett om de benekter det til de blir blåe i trynet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står det noen steder at jeg syns det burde være ulovlig?

Jeg sier ikke at du ikke får lov å ha disse sympatiene eller ytre deg på KG. Det jeg sier er at det er betraktelig naivt å påstå at dette er holdninger de er aleine om i Hellas, når de daglig florerer her på KG blant annet.

Dessuten syns jeg personlig jeg må få lov å ytre meg om at folk må være veldig bevisst på konsekvensene for samfunnet av å styres etter de politiske prioriteringen til folk med slike holdninger og symaptier. For dte har historien vist oss, uansett om de benekter det til de blir blåe i trynet.

Jeg har ikke de holdningene, men jeg skjønner at grekere som har mista jobb og pensjon har dem. Det er sånn at når krybba er tom så bites hestene.

Historien har og vist oss at blir folk misfornøyde nok med de sittende myndigheter, gjerne i nedgangstider, så straffes de. Gyldent dagry var det ene ekstreme partiet som fikk mye av det, det andre er Syriza, et venstreradikalt parti. Betyr det at kommunismen er i fremgang i Europa? Eller betyr det at det Greske folk er veldig misfornøyde med sine ledere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...