Gå til innhold

Ny voldtekt i pirat-taxi


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg håper hun får all den hjelp og oppfølging som kan oppdrives. Og at overgriperne arresteres og straffes hardt. Samtidig klarer jeg ikke kvi meg for å tenke "Herregud, hvor IDIOT er det mulig å være?"

Kanskje hun var typisk norsk? Godtroende og naiv og livredd for å virke rasistisk? Så da de to hyggelige mennene tilbød å kjøre henne hjem så hun skulle slippe taxikøen, så tenkte hun; folk flest er jo hyggelige, dette går sikkert greit?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje hun var typisk norsk? Godtroende og naiv og livredd for å virke rasistisk? Så da de to hyggelige mennene tilbød å kjøre henne hjem så hun skulle slippe taxikøen, så tenkte hun; folk flest er jo hyggelige, dette går sikkert greit?

Hvis dette er tilfellet, da har hun ikke lært fra andre godtroende nordmenn sine erfaringer. :sukk:

Endret av Drizzt
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godtroende lærer ikke av andres erfaringer, men kanskje har hun lært nå av sin egen så hun ikke gjør det om igjen? Det ble en dyr lærepenge for henne, om det var sånn...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som blir voldtatt har aldri skylda. Det er den som voldtar som har all skyld. Det finnes ingen unskylding for å voldta.

Forresten, klesstil har ingenting med voldtekt å gjøre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som blir voldtatt har aldri skylda. Det er den som voldtar som har all skyld. Det finnes ingen unskylding for å voldta.

Forresten, klesstil har ingenting med voldtekt å gjøre.

De som bevist setter seg i situasjon med høy risiko for voldtekt, har en del av skylda. Det du sier høres ut som: De som får alvorlige problemer fordi de har gått i kort kjøle i et strengt muslimsk land har aldri skylda. Det er vise regler man er nødt til å forholde seg til. For egen sikkerhet. Og det å ikke bruke pirat-taxier når det har vært så mye snakk om voldtekter der, er en av dem.

Endret av Drizzt
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden dere nevner muslimer her, i artikkelen står det ingenting om hverken hudfarge eller nasjonalitet. Det står at de var av utenlands opprinnelse og mørkkledde ikke mørkhudet. Selvfølgelig er det synd på kvinnen, men hun gjorde et utrolig dumt valg. En bør ikke sette seg inn i en pirattanxi om det så var to mannlige prester som kjørte...eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun får min sympati for å ha opplevd overgrep, og jeg håper nå mennene blir straffet og hun får en god oppfølging så hun lærer av denne feilen.

Man setter deg ikke inn i ulovlige taxier med mindre vedkommende er en bekjent av deg selv, men selv da er konseptet ikke alltid til å fordra.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cuntzilla

Hun har min fulle medfølelse.

Man kan kalle henne naiv og si hun gjorde et dumt valg, men det er da ikke noe man fortjener og straffes med voldtekt for!

Det er helt sinnsykt å påstå.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være at hun trodde Trondheim er en trygg by, men det har nettopp vært en knivran i parken ved Studentersamfundet så en bør som sagt tenke seg litt om. Oslo derimot er tapt..

Nettopp vært voldtekt av en 14åring i Trondheim og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har min fulle medfølelse.

Man kan kalle henne naiv og si hun gjorde et dumt valg, men det er da ikke noe man fortjener og straffes med voldtekt for!

Det er helt sinnsykt å påstå.

Ingen har påstått at hun fortjente det, men det var en risiko hun tok.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cuntzilla

Ingen har påstått at hun fortjente det, men det var en risiko hun tok.

Nei. Folk har ikke bare sagt at hun tok en risiko, de har sagt at de pga dette ikke har medfølelse med henne.

Vennligst forklar meg hvordan man kan ha null sympati med en kvinne som helt ufortjentble voldtatt.

For en trist verden vi lever i, jeg blir fysisk kvalm av å se en sånn mangel på empati.

Jeg kjenner en som er lam pga noe idioti i fylla. Samt to døde av helt tåpelige, unødvendige ting. Det er ikke noe mindre tragisk for berørte og pårørende enn når folk skader seg på intelligente og fornuftige måter altså. Heller mer, regner med denne kvinnen hater seg selv resten av livet for hva hun gjorde.

Jeg kjenner også mange som har tatt pirattaxi eller haiket. De hadde hatt min fulle støtte og sympati om noe hadde skjedd. Min medmenneskelighet stopper ikke når jeg mener folk har tatt feil valg. Herregud. Glad dere ikke er mine venner.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Folk har ikke bare sagt at hun tok en risiko, de har sagt at de pga dette ikke har medfølelse med henne.

Vennligst forklar meg hvordan man kan ha null sympati med en kvinne som helt ufortjentble voldtatt.

For en trist verden vi lever i, jeg blir fysisk kvalm av å se en sånn mangel på empati.

Jeg kjenner en som er lam pga noe idioti i fylla. Samt to døde av helt tåpelige, unødvendige ting. Det er ikke noe mindre tragisk for berørte og pårørende enn når folk skader seg på intelligente og fornuftige måter altså. Heller mer, regner med denne kvinnen hater seg selv resten av livet for hva hun gjorde.

Jeg kjenner også mange som har tatt pirattaxi eller haiket. De hadde hatt min fulle støtte og sympati om noe hadde skjedd. Min medmenneskelighet stopper ikke når jeg mener folk har tatt feil valg. Herregud. Glad dere ikke er mine venner.

Jeg kan ikke forklare hvorfor jeg ikke har empati for henne. Jeg har det bare ikke, men jeg er ikke glad for at hun ble voldtatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cuntzilla

Jeg kan ikke forklare hvorfor jeg ikke har empati for henne. Jeg har det bare ikke, men jeg er ikke glad for at hun ble voldtatt.

Da mangler du evnen til å sette deg inn i andres situasjon.

Prøv dette tankeeksperimentet: Si at det var din søster/mor/gode venninne det hadde skjedd med. Hun har det nå vanvittig vondt, er traumatisert, hylgråter, angrer, bebreider seg selv, kommer til å slite med dette helvetet lenge. Synes du fremdeles det ikke er synd i henne?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da mangler du evnen til å sette deg inn i andres situasjon.

Prøv dette tankeeksperimentet: Si at det var din søster/mor/gode venninne det hadde skjedd med. Hun har det nå vanvittig vondt, er traumatisert, hylgråter, angrer, bebreider seg selv, kommer til å slite med dette helvetet lenge. Synes du fremdeles det ikke er synd i henne?

Min mor og mine venninner kjenner jeg. Selvfølgelig ville jeg ha syntes synd i dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt er det forferdelig at hun har blitt voldtatt, men jeg synes hun har samtidig oppført seg svært dumt. Jeg fatter ikke at folk tør å ta pirattaxi. Det er en grunn til at man bør holde seg unna pirattaxi.

Mvh Yvonne :heiajente:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Da mangler du evnen til å sette deg inn i andres situasjon.

Prøv dette tankeeksperimentet: Si at det var din søster/mor/gode venninne det hadde skjedd med. Hun har det nå vanvittig vondt, er traumatisert, hylgråter, angrer, bebreider seg selv, kommer til å slite med dette helvetet lenge. Synes du fremdeles det ikke er synd i henne?

Min empati for henne synker drastisk når da hun tok en kalkulert risiko ved å velge en pirattaxi med to utlendinger i. Det er ikke det samme som at hun fortjente det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Cuntzilla

Min mor og mine venninner kjenner jeg. Selvfølgelig ville jeg ha syntes synd i dem.

Poenget med tankeeksperimentet var jo å bruke dette til å sette seg inn i en annens situasjon da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del, mine sympati og empati blir vesentlig mindre når det er et faktum at hun selv har satt seg i denne situasjonen. Hvis hun var bortført eller tvunget å sette seg i taxien, ville hun ha hele mine sympati, empati, medfølelse, osv. Men det er ikke tilfellet og da blir det annerledes. Det betyr ikke at hun fortjente å bli voldtatt, men at hun selv sitter med en stor del av skylden, grunnen hennes fraværende riktig vurdering av situasjonen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bli jo hele tiden fortalt at våre nye landsmenn er like hyggelige som nordmenn, så hvorfor ikke stole på et par unge innvandrere som kjører pirat for å spe på studielånet? Kanskje hun har hørt hvor vanskelig det er for dem å få andre jobber, og bare ville hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget med tankeeksperimentet var jo å bruke dette til å sette seg inn i en annens situasjon da.

Jeg skjønte jo det, svaret mitt forblir likevel det samme. Jeg har rett og slett ikke evne til å sette meg inn i hennes situasjon, sånn er det bare. For meg blir det noe annet med mennesker jeg kjenner.

Som sagt betyr ikke det at jeg ønsker henne noe vondt eller at jeg er glad for at hun ble voldtattt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...