Gå til innhold

Kjoledillemma.

Marit

Anbefalte innlegg

Ja ja småproblemer kan man vel egentlig kalle det :oops: Men for meg er det skikkelig tja hva skal man si, jo et skikkelig dilemma!

Dere ser jeg går jo nå på en aldri så liten diet, Ikke det at jeg egentlig på død og liv må slanke meg så mye før denne store dagen. MEN(altids et men) Dere ser jeg skal nemlig ta en aldri så liten operasjon Og dette skal da skje FØR den store dagen den 7 august. Dette gjelder da maven min som er totalt ødelagt etter 2 svangeskap. Jeg er så kort i lortefallet ser dere at det var omtrent lettere å gå over meg en rundt meg da jeg gikk på det største. Så ja maven har fått litt juling og jeg skal nå ta stor bukplastisk som det så fint heter :oops: Men hva med kjole da?!?!? Det er 3-4 måneders leveringstig på kjoler her i distriktet. Så kjolen bør være bestilt sånn ca. i april.. Men jeg aner jo ikke str.

Noen som har tips om kjole til meg. En som kan passe, men også kan syes en hel del inn rundt maven? Jeg har å stor byste bare så det å er sagt. Nei helleduttan tror jeg kjøper meg en søplesekk istedenfor jeg da :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt av et dilemma ja, men du er jo heldig som får operasjonen FØR dagen. Lykke til,med både selve operasjonen og rekonvalesens etterpå. Fortell os hvordan det går da?! Jeg tror faktisk jeg vil forslå en to-delt kjole, som har snøring i ryggen. Noe alà den jeg har. Jeg har også ganske stor byste,og var skeptisk til snøringen, men det ble faktisk lekkert. Bare forklar problemet i slaongen der du skal kjøpe kjole, si hva som skla gjøres og ca hvor mange cm mindre du kan antas å bli.Hvis du ikke finner noe bra på kjolesalongene i nærheten der du bor, så ta deg en tur til Unik Brudestudio her i Oslo. De er kjempeflinke og tar selv ansvar for å tilpasse kjolene for hver ankelt.

LYKKE til med både oprasjon og kjolekjøp! :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo vurdere en kjole i empirestil, altså en kjole med høyt liv? Da er den faste sømmen like under bysten, og så er det egentlig ikke så nøye hva som skjer lenger nede - hvilke forandringer som intreffer. Ribbeina dine har du vel neppe tenkt å gjøre noe med?

Jeg skal ha empire-kjole selv. Den ser du her, hvis du har lyst:

http://www.kjolesalongen.no/BRUDEKJOLER/Sp...a_Bella/343.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten finnes det faktisk massevis av kjoler der ute som ikke må bestilles også. Fex har Kristins minst hundre kjoler som passer jenter mellom 38 og 42 som ikke må bestilles. Jeg ville ha satset på å finne en som ikke må bestilles var jeg deg, eventuellt en som kan justeres en del...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har stor byste, ville jeg ikke anbefale empire-stilen. Da ser som oftest brystene veldig store ut. Synes empirekjoler er penest på veldig slanke jenter (men det er kun min mening, jeg er ingen ekspert!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig kjole Ingeborg:) Men nei er nok ikke helt meg...

Jeg er stor fra før, går inn i en 46-48 nå nettopp pga. maven. Men også en del pågrunn av mine litt framtunge ting som henger der forran :roll: Men med en fin krosett og når jeg er ferdig med operasjonen så tenker jeg nok jeg krymper noen str. i alle fall. Håper i alle fall på å komme inn i en kjole i str. 44. Men jeg innbiller meg at jeg ikke burde ha så mye dilldall foran ved bysten men heller en ren fin stil. Heller pærlebroderier eller noe sånt nede på kjolen. Jeg liker jo litt prinsessestil da. Vil ikke ha en for enkel kjole heller.

Denne har jeg foresten forelsket meg helt i da :oops: http://www.kristinsbrudesalong.no/images/m...3-017-front.gif Men jeg vet ikke om jeg kommer til å føle meg komfortabel med en ermløs kjole :roll:

Er kanskje litt mere på utkikk etter en noenlunde lik kjole men bare med enten full lengde arm, chiffong kanskje, eller en som kun går over skuldrene og littegranne ned på armen.

Takk for svar foresten jenter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dessuten finnes det faktisk massevis av kjoler der ute som ikke må bestilles også. Fex har Kristins minst hundre kjoler som passer jenter mellom 38 og 42 som ikke må bestilles. Jeg ville ha satset på å finne en som ikke må bestilles var jeg deg' date=' eventuellt en som kan justeres en del...[/quote']

Skulle akkurat til å skrive dette selv..

Kristins har jo over 500 kjoler i salongen... Jeg fikk full klaff på første forsøk, kjolen trenger kun legges litt opp... Justeringene kan man jo få en lokal sydame til å gjøre, så slipper man ventetid der. (De er visst nokså fulle fram til sommeren.)

Lykke til med både operasjon, kjolekjøp og bryllup...

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne har jeg foresten forelsket meg helt i da :oops: http://www.kristinsbrudesalong.no/images/m...3-017-front.gif Men jeg vet ikke om jeg kommer til å føle meg komfortabel med en ermløs kjole :roll:

Er kanskje litt mere på utkikk etter en noenlunde lik kjole men bare med enten full lengde arm, chiffong kanskje, eller en som kun går over skuldrene og littegranne ned på armen.

Takk for svar foresten jenter..

Hva om du hadde funnet deg en liten jakke til å ha over kjolen...?

Eller et sjal..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...