Gå til innhold

Kopi av brio, men med Brio-merket?


magnhild

Anbefalte innlegg

Ok, nå ble jeg litt sinna her.

For noen måneder siden så kjøpte mannen min og jeg en Brio-stelleveske for MANGE penger. Den var fin og hadde Brio-merket på forsiden. Med copyright c'en. REgnet jo da selvsagt med at dette var en ekte Briovare siden vi kjøpte den i Brio-butikken... (mye Brio her nå, men...)

Men i forige uke så raknet hele sømmen på ene siden, så jeg sendte mannen min opp i butikken for å bytte den. Det var jo selvsagt ikke noe problem. De skulle bestille ny til oss.

I dag ringer butikken til mannen min og sier at den varen vi har en Brio-kopi som den butikken har fått laget, og at hvis vi vil ha den EKTE-Briobagen så må vi betale 150 kroner mer. Mannen blir selvsatt satt helt ut og sier joda, selvsagt tar vi den. De har nemlig sluttet å lage denne kopien som vi da angivelig har...

Det jeg nå luer på er om dette er lov. Å lage en kopi som er helt lik den ekte varen og ikke opplyse kundene om det. Er det i det hele tatt lov å bruke Brio-merket når det ikke er Brio?

Er litt sinna nå, men mest oppgitt. Må vi betale 150 kroner fordi de har laget en kopi som er dårlig, når vi betalte ful pris for den?

Sinna Magnhild :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det der er selvfølgelig ikke lov! Dere har ikke fått den varen dere forventet dere å få. Og de har ikke lov til å lage plagiat og definitivt ikke selge plagiatene!

Kanskje en politianmeldelse er på sin plass?

Foreslår at dere får mest mulig skriftlig. Ta kontakt med Forbrukerrådet dersom du vil at ingenting skal skje. Ta kontakt med TV2 Hjelper Deg/NRK FBI dersom du vil at butikken skal få svi på pungen.

Ja, jeg var i kontakt med TV2 Hjelper deg forrige uke - og nok en gang hjalp det mot griskene Gjensidige Nor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...