Gå til innhold

Leie leilighet når man går på aap


Alfa

Anbefalte innlegg

Tidligere når jeg har vært på visninger så spør eiendomsmeglere (eller event. andre som viser frem) hva jeg driver med for å være sikker på at jeg har en stabil inntekt for å være en sikker betaler hver måned. Er det noen som har skaffet seg en leilighet når man går på aap og derfor ikke har jobb eller studie? Jeg er redd for at jeg blir en uunsket leieboer og vil komme nederst i prioriteringsrekken. Er det "greit" å si at man får penger fra nav?

Erfaringer og tips? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest uAnonymBruker

Jeg sier alltid ifra at jeg går på aap, det er mange som ikke vil leie ut til folk uten fast jobb, og det må de jo få anledningen til å bestemme selv at de ikke vil.

Jeg ville jo sagt ifra om at jeg har en katt også, eller andre ting som kan påvirke leieforholdet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier at jeg motar støtte fra NAV, også sier jeg at jeg har en venn som kan stille som garantist for at husleien blir betalt, og han står nå som garantist i den kontrakten jeg har nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leier ut til noen som går på aap. For meg er dette en like trygg inntekt som annet. I tillegg har leietaker etter eget ønske bedt nav overføre husleien direkte til meg. Dette gir meg faktisk en ekstra sikkerhet på at alt er ok med betalingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si at du går på aap, men at du ikke har problemer med depositum og at du har referanse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går på aap og har katt, og jeg måtte ringe på veldig mange leiligheter før jeg fikk napp. De fleste spurte allerede i telefonsamtalen hvilken intekt jeg hadde, og når de fikk vite at jeg hadde aap fikk jeg ikke komme på visning en gang. Men etter en stund traff jeg på 2 utleiere som sa at jeg var velkommen på visning til tross for at jeg hadde aap, så det løste seg til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Valenshy

Jeg sa ifra at jeg går på AAP og det var ikke noe problem:)

Synes man ikke burde være flau over det..det er ikke alle som har det helt greit..er som regel en grunn til at folk går på AAP..selvom man går på AAP betyr det jo ikke at man er dårlig til å betale husleia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan er økonimien med AAP og husleie? jeg får 9600,- i måneden i "lønn" betaler nav noe leie? eller hvordan gunker det, her i stavanger er leieprisene på 8000 og oppover :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan er økonimien med AAP og husleie? jeg får 9600,- i måneden i "lønn" betaler nav noe leie? eller hvordan gunker det, her i stavanger er leieprisene på 8000 og oppover :sjenert:

Jøss!

Hvor bor du nå da? Hospits?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her - jeg har planer om å flytte til oslo, men jeg kan nok se langt vekk fra det å bo alene i den byen. Prisene er helt syke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her - jeg har planer om å flytte til oslo, men jeg kan nok se langt vekk fra det å bo alene i den byen. Prisene er helt syke.

Hvis du går på AAP og det ikke er TVINGENDE nødvendig å flytte til Oslo så vil jeg sterkt fraråde det.

Det er svært dyrt å bo her og mange mange mange økonomiske fristelser hvor enn du snur deg.

Og skal du ha en 20 kvm kåk, sentrumsnært så må du opp i 7-8000 kroner. Det er MYE når du er på AAP.

Hvis ikke kollektiv lokker da? Da kommer du kanskje unna med litt mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fullt klar over det, men jeg har kjæreste der som jeg vil være med. Har bodd i hver vår by i snart et år nå. Jeg må nok bo i kollektiv, men jeg vil kjenne de jeg bor med. Orker ikke å være så altfor godt humør hele tiden og det er litt ukult når du blir kjent med nye mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg leier ut en liten hybel.

Må dessverre si at jeg har blitt litt skeptisk til AAPerne etter å ha lest den tråden om hun som ikke vil/kan flytte ut fordi hun er for syk/blir for syk av å flytte.

Men heldigvis så ser jeg jo (blant annet i denne tråden) at det finnes masse flotte oppegående AAPere også. Det er brA.

Si meg; hvis du har AAP og kommer på visning. Svarer dere ærlig om hvorfor dere er på APP? (Hvis spørsmålet skulle komme, da.)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan er økonimien med AAP og husleie? jeg får 9600,- i måneden i "lønn" betaler nav noe leie? eller hvordan gunker det, her i stavanger er leieprisene på 8000 og oppover :sjenert:

Det er jo varierende hvor mye man får i aap siden det er 66% av tidligere inntekt hvis du har jobbet. For min egen del er det utbetalt 18.700 i måneden. Sikkert mer en andre, men samtidig flere tusen mindre enn jeg var vant med når jeg jobbet. Husleien og faste utgifter går forsåvidt greit siden jeg nesten er ferdig med å nedbetale huslånet heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leier ut en liten hybel.

Må dessverre si at jeg har blitt litt skeptisk til AAPerne etter å ha lest den tråden om hun som ikke vil/kan flytte ut fordi hun er for syk/blir for syk av å flytte.

Men heldigvis så ser jeg jo (blant annet i denne tråden) at det finnes masse flotte oppegående AAPere også. Det er brA.

Si meg; hvis du har AAP og kommer på visning. Svarer dere ærlig om hvorfor dere er på APP? (Hvis spørsmålet skulle komme, da.)

:skratte: Du må ikke ta alle under en kam på grunn av 1 person. Disse trådene er veldig populære blandt troll. Altså mennesker som dikter opp en historie for å provosere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Si meg; hvis du har AAP og kommer på visning. Svarer dere ærlig om hvorfor dere er på APP? (Hvis spørsmålet skulle komme, da.)

Helt ærlig så synes jeg dette er en privatsak, og hadde nok blitt fortumlet om huseier skulle spørre om slikt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leier ut en liten hybel.

Må dessverre si at jeg har blitt litt skeptisk til AAPerne etter å ha lest den tråden om hun som ikke vil/kan flytte ut fordi hun er for syk/blir for syk av å flytte.

Men heldigvis så ser jeg jo (blant annet i denne tråden) at det finnes masse flotte oppegående AAPere også. Det er brA.

Si meg; hvis du har AAP og kommer på visning. Svarer dere ærlig om hvorfor dere er på APP? (Hvis spørsmålet skulle komme, da.)

Jeg går på AAP, men har god orden på økonomien, og sparer litt hver mnd. Har BSU og sparekonto.

Jeg lever sparsommelig, og jeg setter alltid av til husleie og strøm. Husleie og strøm er det første jeg betaler, og deretter setter jeg av penger til sparing og BSU.

De fleste på AAP har jo hatt normale jobber og studert før, men blitt syke.

Jeg syns det er ekkelt å si at jeg går på AAP, så jeg sier at jeg er student - det er jo sant, for jeg studerer men får penger av NAV, men til neste høst skal jeg ta opp studielån, og da får jeg mye mindre penger ... så jeg ville heller vært mer skeptisk til en student ... :gjeiper:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo varierende hvor mye man får i aap siden det er 66% av tidligere inntekt hvis du har jobbet. For min egen del er det utbetalt 18.700 i måneden. Sikkert mer en andre, men samtidig flere tusen mindre enn jeg var vant med når jeg jobbet. Husleien og faste utgifter går forsåvidt greit siden jeg nesten er ferdig med å nedbetale huslånet heldigvis.

da får du DAGPENGER ikke AAP! :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da får du DAGPENGER ikke AAP! :kjefte:

Du har ikke så mye peiling eller?

Fra NAV

"Arbeidsavklaringspengene utgjør 66 prosent av inntektsgrunnlaget. Størrelsen på arbeidsavklaringspengene avhenger blant annet av:

tidligere inntekt

om du forsørger barn

om du får andre folketrygdytelser

om arbeidsevnen din ble nedsatt med minst halvparten før du fylte 26 år

yrkesskade eller yrkessykdom"

De som ikke har hatt fast jobb får minimum.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...