Gå til innhold

Lurt å forby tigging?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Selvsagt burde tigging ha vært forbudt, men nå som det har blitt en tradisjon for tigging i norge, er det da så lurt å forby det? For de som nå tigger vil jo begynne med innbrudd/ran lignende istedenfor om de ikke får tigge. DEt er en kjensgjerning at romfolket kommer til norge for å utøve tigging og kriminelle aktiviteter. Så hvis man forbyr tigging så vil jo flere bedrive med vinningskriminalitet istedenfor.

Beste er å trekke seg ut av schengen samarbeidet. Så kan man heller gi visum til de som tilfører det norske samfunnet noe positivt. Dette gjelder forøvrig all form for innvandring.

Hilsen

en med innvandrerbakgrunn selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forby tigging slik at vi kan kanste ut utlendigner som tigger og se gjennom fingrene når de tkommer til våre egne.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tigging er nedverdigende både for de som tigger, og Norge som samfunn. Ingen som bor fast i Norge, trenger å tigge for å brødfø seg selv. Norge bør ikke importere Europas aller fattigste og la de være her å tigge. Det er Romanias ansvar å løse fattigdomsproblemet i Romania.

  • Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Forby tigging slik at vi kan kanste ut utlendigner som tigger og se gjennom fingrene når de tkommer til våre egne.

Jeg bor i Oslo. Norske narkomane er ikke noe særlig organiserte, i motsetning til romfolket. De norske som tigger gjør det hovedskalig (over 95%?) i sentrumsområdet. I tillegg så er ikke norske narkomane del av kriminelle nettverk.

Over 90% av tiggingen står romfolket for, som kommer her som del av organiserte kriminelle nettverk. Noen tigger, andre driver med vinningskriminaltet. Andre som bedriver med sistnevnte, fordi det lønnser seg i Norge, er folk fra Latvia og andre øst-europeiske land.

Dette er et problem, og fler og flere opplever nå innbrudd hos seg i bolistrøk hvor innbrudd var nærmest ikke eksisterende. Schenges samarbeidet må kuttes ut, og det må stilles høyere krav til hvem man lar komme inn i landet.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forby det gjerne. Gir aldri til tiggere uansett.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i Oslo. Norske narkomane er ikke noe særlig organiserte, i motsetning til romfolket. De norske som tigger gjør det hovedskalig (over 95%?) i sentrumsområdet. I tillegg så er ikke norske narkomane del av kriminelle nettverk.

Over 90% av tiggingen står romfolket for, som kommer her som del av organiserte kriminelle nettverk. Noen tigger, andre driver med vinningskriminaltet. Andre som bedriver med sistnevnte, fordi det lønnser seg i Norge, er folk fra Latvia og andre øst-europeiske land.

Dette er et problem, og fler og flere opplever nå innbrudd hos seg i bolistrøk hvor innbrudd var nærmest ikke eksisterende. Schenges samarbeidet må kuttes ut, og det må stilles høyere krav til hvem man lar komme inn i landet.

Nettopp! Da er vi enige da.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forby tigging og innfør streng grensekontroll hvor tiggere og folk uten tilstrekkelig nok midler å betale for oppholdet sitt ikke får slippe inn. Utlendinger som tigger kastes ut med en gang med forbudt å komme tilbake i en vis periode (f.eks. 2 år).

Hilsen

en annen med innvandrerbakgrunn.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer aldri til å forstå de som ønsker å forby tigging, men snakker varmt om avkriminalisering av sexkjøp. Typisk høyre og Frp tankegang.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forby tigging. (Og ja forby kjøp og salg av sex også!)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer aldri til å forstå de som ønsker å forby tigging, men snakker varmt om avkriminalisering av sexkjøp. Typisk høyre og Frp tankegang.

Tråden handler ikke om sexkjøp og jeg kan ikke lese at noen har skrevet om det. Tråden handler om tigging, forhold deg til temaet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bella111

ja takk,forby tigging! og steng landegrensene litt så vi ikke slipper inn dem som ikke har penger til et opphold her.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så vidt jeg har forstått så ble lov om løsgjengeri opphevet i 2006 fordi man ikke lenger så et behov for å ha loven.

Etter at loven ble opphevet har det strømmet til med personer fra andre land som kommer til Norge ene og alene for å tigge. Det finnes norske tiggere også, men de sitter stort sett stille med en papplakat ved siden av en liten kopp. De utenlandske tiggerne (hvor romanerne er i et overveldig flertall) går aktivt rundt og tigger. Denne aktive tiggingen er sjenerende og plagsom.

Ja til gjeninnføring av løsgjengerloven. De norske har ingen grunn til å tigge uansett. Derfor blir det den enkelte persons stat å forebygge fattigdom i sitt land.

Haddy: Det var Høyre som var pådriver for å avskaffe lov om løsgjengeri (og dermed gjorde tigging lovlig).

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er usikker på hva jeg skal mene om saken. Organisert tigging er jeg skeptisk til - disse utnytter i stor grad menneskers empati, og spiller på at vi synes synd på dem.

Tiggere som tigger fordi de er f.eks narkomane derimot, har jeg mer sympati for. De er i en hjelpeløs situasjon, og har ikke andre muligheter for å få tak i pengene de trenger for å skaffe seg litt mat og rusen de trenger.

Jeg tror kanskje jeg heller mot at tigging kan forbys den dagen alle narkomane har rett på den hjelpen de trenger for å bli friske. Og da mener jeg rett med en gang - ikke 1, 2 eller 5 år etter at de spør om hjelpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kansje folk kan begynne å stå opp morgenen og gå på jobb og jobbe for pengene. Tigging har samme problem som sosialismen; til slutt går man tom for andres penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest ms_kwang

Jeg synes det er helteit at det ikke er forbudt å tigge.

Jeg blir rett og slett forbanna når jeg går ute enten det er i Oslo eller i Tromsø og en strekker seg mot meg enten griper tak i foten min eller kommer rett opp i meg og spør om jeg kan avse ett par kroner i koppen.

De er mest aggresive på natters tid når folk er fulle og ellers i godt humør.

Jeg husker en gang hvor jeg hadde ei oppi meg hele tiden etter jeg hadde vært på Burger King, jeg prøvde å nyte burgern og chipsen, men ettersom jeg hadde drukket litt så syns jeg jo nesten litt synd på denne damen som ikke hadde råd til mat til familien sin, så jeg ga henne burgern og chipsen og gikk hjem, lite brydde jeg meg at hun kastet den i søppla like etterpå :fnise:

Jeg synes det er greit med gatemusikanter. Er ikke alle gatemusikanter som står på torget og tigger, noen bare spiller fordi de er rett og slett gode, og gir musikk til folket, men har en hatt fremme, folk bestemmer jo selv om de vil gi eller ikke x)

Uansett forby tigging, jeg synes ikke det er rett at turister kommer inn på visum for å tigge.

Slik som mange andre land så bør man ha en liten sum i pengeboka og er de i tvil så finner de som oftest en fin sum på konto før de slipper noen inn i landet :)

Noen vil jo til og med vite hvor de skal bo (hotell/familie/venner etc)og hvor lenge de skal være i landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt burde tigging ha vært forbudt, men nå som det har blitt en tradisjon for tigging i norge, er det da så lurt å forby det? For de som nå tigger vil jo begynne med innbrudd/ran lignende istedenfor om de ikke får tigge. DEt er en kjensgjerning at romfolket kommer til norge for å utøve tigging og kriminelle aktiviteter. Så hvis man forbyr tigging så vil jo flere bedrive med vinningskriminalitet istedenfor.

Beste er å trekke seg ut av schengen samarbeidet. Så kan man heller gi visum til de som tilfører det norske samfunnet noe positivt. Dette gjelder forøvrig all form for innvandring.

Hilsen

en med innvandrerbakgrunn selv.

Gjør som ved sexkjøp. Du kan selge,men ikke kjøpe. Det er lov å tigge,men ikke gi. Slik blir det lite gøy å reise til norge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt burde tigging ha vært forbudt, men nå som det har blitt en tradisjon for tigging i norge, er det da så lurt å forby det? For de som nå tigger vil jo begynne med innbrudd/ran lignende istedenfor om de ikke får tigge. DEt er en kjensgjerning at romfolket kommer til norge for å utøve tigging og kriminelle aktiviteter. Så hvis man forbyr tigging så vil jo flere bedrive med vinningskriminalitet istedenfor.

Beste er å trekke seg ut av schengen samarbeidet. Så kan man heller gi visum til de som tilfører det norske samfunnet noe positivt. Dette gjelder forøvrig all form for innvandring.

Hilsen

en med innvandrerbakgrunn selv.

Gjør som ved sexkjøp. Du kan selge,men ikke kjøpe. Det er lov å tigge,men ikke gi. Slik blir det lite gøy å reise til norge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt burde tigging ha vært forbudt, men nå som det har blitt en tradisjon for tigging i norge, er det da så lurt å forby det? For de som nå tigger vil jo begynne med innbrudd/ran lignende istedenfor om de ikke får tigge. DEt er en kjensgjerning at romfolket kommer til norge for å utøve tigging og kriminelle aktiviteter. Så hvis man forbyr tigging så vil jo flere bedrive med vinningskriminalitet istedenfor.

Beste er å trekke seg ut av schengen samarbeidet. Så kan man heller gi visum til de som tilfører det norske samfunnet noe positivt. Dette gjelder forøvrig all form for innvandring.

Hilsen

en med innvandrerbakgrunn selv.

Gjør som ved sexkjøp. Du kan selge,men ikke kjøpe. Det er lov å tigge,men ikke gi. Slik blir det lite gøy å reise til norge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...