Gå til innhold

Flytter på lørdag..

Gjest gjesta

Anbefalte innlegg

Skal flytte fra ei leilighet som jeg bor deler sammen med ei venninne, til en som er like stor, som jeg skal ha alene.

Problemet er at den vi delte hadde møblert stue, mens den jeg skal bo i nå ikke er møblert i heletatt.. Jeg kjøpte meg seng og kommode i sommer, og har en bokhylle fra før. Dette var greit på et rom på 10 kvm, nå skal jeg fylle ut ei hel stue og.

Har ikke råd til sofa eller noe, så jeg lurer på om jeg bare ha senga inn på stua og bruke den som sofa og heller bruke sovealkova til bod/walk-in-closet.

Eller er det noen som har andre lure ideer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Grattis med ny leilighet :D Bor du i Oslo/omegn eller i en storby finnes det mye fint og billig på Fretex.

Klart du kan ha senga som sofa. Litt pes å re opp hele tiden, men til å begynne med er jo dette en god ide.

Pynt opp med mange løsputer og deilige pledd. Walk in closet hørtes deilig ut.

Kos deg you independent woman :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fretex eller andre bruktbutikker er et godt forslag. Ellers er det sikkert også mulig å få billig eller gratis møbler privat - sjekk oppslagstavler og bruktmarked i lokalavisa. Du kan også henge opp lapper eller sette inn en annonse selv.

Jeg satte en gang inn en annonse som lød omtrent slik: "Er det noen som har noen brukte stoler å gi bort eller selge billig" og fikk meg seks pent brukte stoler helt gratis!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode råd :)

Tror jeg bare bruker senga som sofa frem til sommeren (tjene penger til sofa i sommerferien), har en del deilige pledd og skal kjøpe meg noen store deilige puter, så da fungerer sikkert det.

Strekker meg til det lengste for å få walk-in-closet vettu.. Det har vært drømmen siden jeg var ganske liten. Må jo ha plass til alle skoene mine et sted :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å spørre familie og venner om de har noe stående?

Som regel har folk loft og kjeller fullt av gamle møbler som de kanskje får bruk for en dag.

Kanskje noen har en seng eller noen ekstra madrasser som du kan få eller låne og bruke som sofa? Så har du plass til overnattingsgjester også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei jente jeg kjenner satte inn en annonse i avisa som startet med "Blakk jente med tom leilighet..." Hun fikk alt hun trengte: sofa, seng, tv, kjøkkenbord osv. Det eneste det kostet var henting av tingene.

Lykke til med ny leilighet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er da ofte ting på f.eks. www.finn.no til salgs for nesten ingenting eller ting som gis bort - og en del av det jeg har sett ser ihvertfall helt ok ut!

Jeg ville sjekket, tror jeg ville syntes at leiligheten ble stor og tom uten møbler, jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at jeg skal flytte hjem igjen i juni, og bo der et år mens jeg går på skole. Dermed har jeg ingen plass å ha de møblene jeg skaffer meg nå, og det er synd å kaste dem.

Men skal kjøpe meg kjøkkenbord, og mamma kommer med skrivepult og forskjellig småtteri som jeg har spart opp i årene som har gått, så jeg tror ikke det blir så forbasket tomt hvis jeg bruker senga som sofa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...