Paw Skrevet 6. mai 2012 #1 Skrevet 6. mai 2012 Som overskriften sier, Den store sommertråden! Vet ikke om det er noen slike her inne fra før, og siden vi nå nærmer oss den herlige årstiden er det på tide å vekke opp litt god stemning og sommerfugler i magen. Jeg vil gjerne vite hva sommer er for deg! Har du noen gode sommerminner? Hva forbinder du med sommer? Tradisjoner? Hva er dine planer for sommeren? 1
Fandenivoldsk Skrevet 6. mai 2012 #3 Skrevet 6. mai 2012 :Hehe: Sommer for meg er å kunne gå ute uten boblejakke (jeg er fra Nord-Norge ), midnattssol, lange turer med bikkja, uteaktiviteter, festival.. og jobb forsåvidt, hehe. Men ikke i år, for i år skal jeg på en måneds road trip i USA! Pluss et par lokale festivaler. Gleder meg! 2
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2012 #5 Skrevet 6. mai 2012 Sommer for meg er så mye. Her er noen av de viktigste punktene: - Sol - Varme - Grilling i parken - Utepils - Bading - Festivaler - Uteaktiviteter - Sjekking 1
skreppamedleppa Skrevet 6. mai 2012 #6 Skrevet 6. mai 2012 Mye jeg forbinder med sommeren som tross alt er årets beste tid. Ute pils på bryggen i Bergen, lepjing av soft is, norske jordbær med fløte, reker, majones og hvitvin. Nakenbading med kjæresten, kjøre og spise frokost på øde svalberg eller ta en vin og piknikkurv sent på kvelden med typen eller venner. Selvsagt grilling med gla sommermusikk uten mening i tekstene, (er også oppvokst med mye tyrkisk/ bollywood musikk på anlegget ut stue vinduet mens man spiste grillmaten ute, så slik musikk forbinder jeg ofte med sommer) Ellers så er det lange fjellturer gjerne med overnatig i telt/turhytter i en uke eller to. Det er lyst så å si døgnet rundt som gjør de meste av gjøremålene lettere. Alle de galne menneskene som har gått i hi på vinterstid har komt ut av redene sine og vandrer i byen både sent og tidlig, og det er deilig å se folk igjen, Konserter og festivaler forbinder jeg ofte med sommeren, gjerne med alt som hører til som gjørmebad, svette støvler og våte telt, brune halvnakne kropper overalt Fisking og sløying på brygga, eller i fjellheimen, (ingenting slår fjell øreten over bål) Mygstikk, edderkopper flått, brennmaneter og slanger er vel det jeg kan komme på som er negativt med sommertiden, men jeg tar ikke sorgene på forskudd. Denne sommeren blir nok fylt med de overnevnte ting og sysler, men har et par rosiner i pølsa, som Leonard Cohenkonsert med kjæresten Tur over besseggen Og ferie til Amsterdam 1
Paw Skrevet 6. mai 2012 Forfatter #7 Skrevet 6. mai 2012 Varmere vær, åpen himmel, følelsen av varm solskinn på huden. Løpe barbeint på asfalt og gress. Grille, bade, spise masse is. Ferske jordbær. Iskald pils. Barnelatter. Bilturer gjennom Norge. Sightseeing i byer. Vaske bilen ute tidlig om morgenen i sola. Sitte på brygga. Måkeskrik. Lukten av sjøvann. Pølse i lompe og fotballkamp på Lerkendal. Sommerflørter. Jeg er fra Oslo/Hurum på den ene siden og Trondheim den andre siden så mine somrer er fram og tilbake mellom de stedene mest. I år skal jeg også besøke Bergen, Kristiansand, Stockholm, København. Månefestivalen i Fredrikstad og kanskje Palmesusfestivalen i Kristiansand. David Guetta konsert!
Gjest Loverdose Skrevet 6. mai 2012 #8 Skrevet 6. mai 2012 Mine planer for sommeren: - Reise til Spania og bli brun. - Grille med venner. - Drikke pils. - Tvinge typen til å gå i bar overkroppen dagen lang, slik at jeg har noe fint å se på. - Bade med klærne på (uten klær er uaktuelt, det er jo iskaldt i norsk sjø). - Road trip til Sverige for å hamstre vin, snus og godteri. - Bli solbrent, er da jeg får sommerstemning. - Lukte myggspray dagen lang. - Gå tur på stranden midt på natten og vasse i sjøkanten. Små planer og store planer! Elsker sommeren, men er lite begeistret for edderkopper og mygg. Ellers er alt bra med sommer, så lenge været er bra. Regn og storm midt på sommeren er lite kult. :gjeiper: 1
Paw Skrevet 6. mai 2012 Forfatter #9 Skrevet 6. mai 2012 Mine planer for sommeren: - Reise til Spania og bli brun. - Grille med venner. - Drikke pils. - Tvinge typen til å gå i bar overkroppen dagen lang, slik at jeg har noe fint å se på. - Bade med klærne på (uten klær er uaktuelt, det er jo iskaldt i norsk sjø). - Road trip til Sverige for å hamstre vin, snus og godteri. - Bli solbrent, er da jeg får sommerstemning. - Lukte myggspray dagen lang. - Gå tur på stranden midt på natten og vasse i sjøkanten. Små planer og store planer! Elsker sommeren, men er lite begeistret for edderkopper og mygg. Ellers er alt bra med sommer, så lenge været er bra. Regn og storm midt på sommeren er lite kult. :gjeiper: Ja enig der, med mindre det er full sol og varmt og det PØSER ned! Som bare varer en time. Så det lukter helt friskt etterpå! Det er litt digg. 1
skreppamedleppa Skrevet 6. mai 2012 #11 Skrevet 6. mai 2012 Postgirobygget - Idyll Å tidenes sommersang ja selv må jeg nok innrømme at jeg er litt svak for disse http://www.youtube.com/watch?v=WMMMXJESV98. 1
Gjest Loverdose Skrevet 7. mai 2012 #12 Skrevet 7. mai 2012 Ja enig der, med mindre det er full sol og varmt og det PØSER ned! Som bare varer en time. Så det lukter helt friskt etterpå! Det er litt digg. Det er ikke så verst det nei. Ganske herlig når været er varmt og det pøser ned, danse i regnet da. 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2012 #13 Skrevet 7. mai 2012 trening, trening, trening. Ingen grunn til å bli lat bare fordi sola er oppe. A moment on the lips, forever on the hipps 1
Gjest Elissima Skrevet 7. mai 2012 #14 Skrevet 7. mai 2012 Jeg elsker sommer! Gleder meg til følgende: - sitte på cafe i sola med gode venner - grille - sitte på terrassen og drikke vin og prate skit med venner til seint på natta.. og det er fortsatt lyst ute - bade, hvis det blir så varmt at jeg orker - spise reker, jordbær, grillspyd - Midtsommarafton! Siden jeg er halvt svensk er dette en stor happpening for meg, selv om det blir feiring i Norge i år. Skal lage majstång og grille på en øy, skikkelig sommerfest - ingen sommer uten å reise til Sverige og Danmark. Blir også en tur til Mallorca. Til slutt en sommerfavoritt: http://www.youtube.com/watch?v=dYZguNXiEFE 2
Paw Skrevet 8. mai 2012 Forfatter #15 Skrevet 8. mai 2012 (endret) Jeg elsker sommer! Gleder meg til følgende: - sitte på cafe i sola med gode venner - grille - sitte på terrassen og drikke vin og prate skit med venner til seint på natta.. og det er fortsatt lyst ute - bade, hvis det blir så varmt at jeg orker - spise reker, jordbær, grillspyd - Midtsommarafton! Siden jeg er halvt svensk er dette en stor happpening for meg, selv om det blir feiring i Norge i år. Skal lage majstång og grille på en øy, skikkelig sommerfest - ingen sommer uten å reise til Sverige og Danmark. Blir også en tur til Mallorca. Endret 8. mai 2012 av Paw
Anglofil Skrevet 8. mai 2012 #16 Skrevet 8. mai 2012 (endret) Sommer for meg har alltid vært viktig, i den forstand at jeg alltid har hatt mange planer. Da jeg var yngre var det fast tradisjon å reise 2 uker utenlands. Utover det har jeg pleid å reise på ulike leire og andre ting som interesserer meg. Nå er jeg dog i jobb, men jeg er heldig og har vanvittig lang og deilig sommer i år. Det blir 1 uke i Kreta, drar i slutten av mai. Så blir det 3 uker på bryllupsreise, hvor min mann og jeg skal 5 netter i Florida, 7 netter på cruise i Karibien og 7 netter i New York. Etter å ha kommet hjem har jeg enda 1 uke med ferie. Tenker da å bo hos mine foreldre. Selv elsker jeg Oslo-sommer, selv om jeg bor på sørlandet og det er nydelig her nede. Jeg er jo Oslo-jente, og ingen steder er flottere enn Oslo om sommeren, ihvertfall for meg. Så da blir et en uke med vandring og park-besøk, lese bøker og spise softis på Aker Brygge. Må ta meg en tur på Tusenfryd også. For meg er den ulitmate sommersang Idyll med Postgirobygget. Mvh Yvonne Endret 8. mai 2012 av Yvonne 1
smalls Skrevet 8. mai 2012 #17 Skrevet 8. mai 2012 Ååå jeg elsker sommer og gleder meg skikkelig. Jeg har ikke så mange planer, men det eneste jeg vet er at jeg og samboer skal til Mallorca i slutten av august - Men jeg elsker å være på byen på sommeren. Man slipper å gå med kåpe og kle seg skikkelig. Deilig - Blir digg å kunne grille og sitte ute på terrassen å til langt på natt. - Deilig at det ikke blir mørkt før i 11 tiden. - I fjor badet jeg ikke en gang faktisk. Håper jeg får badet i hvert fall en gang i år da. Ble dårlig med strandturer i fjor. - Også elsker jeg å sitte på utecafe og kose meg i varmen. 1
belle_ Skrevet 8. mai 2012 #18 Skrevet 8. mai 2012 Åååh, ble i skikkelig sommerstemning av å lese her!! Sommer for meg er: Alanya, sole meg hele dagen, feste hele natten, gjøre alt jeg vil. Nakenbading. Grilling. Øl. Sjømat og vin. Sol. Glede. Gleder meg til sommerferie 1
Paw Skrevet 9. mai 2012 Forfatter #19 Skrevet 9. mai 2012 Når føler dere sommeren starter? Er det siste arbeidsdag/skoledag før ferie? Første dag i juni ? Når det har vært sol sammenhengende en hel uke? Etter 17.mai ? Når avisene skriver "Her kommer varmen" på forsidene? Noen spesiell dag?
Line 36 Ski Skrevet 9. mai 2012 #20 Skrevet 9. mai 2012 Blir min første sommer på 11 år uten mann, Så blir en litt uvant sommer.. Men skal få mest mulig kvalitetstid med sønnen min, og 14 dager i Tyrkia med min sønn , og min søster. Så håper på mange gode sommer minner ,etter en tung vinter !! Så ser virkelig frem til : *ferie *Sol og varme *sjø mat *Aker brygge *Grilling *Sommer kvelder *Gode venniner *God sommer musikk *Kansje en sommer flørt ;-) hihi 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå