Gå til innhold

FARSBIDRAG


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en 18 år gammel jente. Den 1 Februar søkte jeg om farsbidrag (da mamma og pappa er skilt). For ca. 1 måned siden fikk jeg denne innvilget, og skal da få over 5000 i måneden.

Men jeg lurer på en ting, jeg har enda ikke fått pengene. Er det noen av dere som vet når de skal komme? Er det sånn at pappa må ha betalt pengene til NAV før jeg får pengene eller?

Svært takknemlig for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, jeg er en 18 år gammel jente. Den 1 Februar søkte jeg om farsbidrag (da mamma og pappa er skilt). For ca. 1 måned siden fikk jeg denne innvilget, og skal da få over 5000 i måneden.

Men jeg lurer på en ting, jeg har enda ikke fått pengene. Er det noen av dere som vet når de skal komme? Er det sånn at pappa må ha betalt pengene til NAV før jeg får pengene eller?

Svært takknemlig for svar :)

Husker du om du søkte om innkreving av pengene? Det er et eget "hukk" som du må huke av. Hvis du søkte om innkreving så må pappan din betale nav før de utbetaler til deg.:) Dersom du ikke gjorde det så skal alt etter fastsettelsen gå mellom deg og din far. Dvs at han skal betale direkte til deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, farsbidrag har jeg aldri hørt om før! Antar det heter morsbidrag hvis situasjonen er motsatt?

:sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, farsbidrag har jeg aldri hørt om før! Antar det heter morsbidrag hvis situasjonen er motsatt?

:sjenert:

Tidligere het det farsbidrag, nå heter det barnebidrag ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det fungerer slik som med andre bidrag, så må far betale først. Dette kan far la vær å gjøre. Med mindre du har søkt om forskuttering fra NAV får du ingenting. Har du søkt om forskuddsbidrag får du litt. Gitt at det fungerer likt som barnebidrag for mindre barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg fikk etterbetalt bidraget etter en liten periode, etter det kom det til fastsatt dato hver måned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det fungerer likt som ved mindre barn bare at man ikke får forskudd som ble nevnt over her. Men man får tilbakebetalt fra og med søknadsdato, så sant far betaler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om din far ikke betaler kan du glemme å få noe. Men skylder han din mor penger fra før ? (at han ikke betalte henne barnebidraget hver gang når du var under 18?)

For da skal noen kroner komme inn på din konto når han får igjen på skatten o.l ting. Om dette fortsatt stemmer vet jeg ikke, men slik var det når jeg var ung :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...